جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آیا هویت شما در اینترنت نیاز به ترمیم دارد؟


آیا هویت شما در اینترنت نیاز به ترمیم دارد؟
یکی از شخصیتهای رمان Boomsday، کتاب جدید کریستفر باکلی (Christopher Buckley) نویسنده و سیاستمدار آمریکایی، با به وجود آوردن نرم افزاری به نام Spider Repellent به ثروت بسیاری دست میابد این نرم افزار خیالی در اینترنت میگردد و هر اطلاعات بد و ناگوار در مورد شخص را پاک میکند.
باکلی مینویسد:" خیلی ساده بود. من متعجبم که این ایده چطور تا به حال به فکر کسی نرسیده بود." متاسفانه، نرم افزار Spider Repellent تنها در داستان وجود دارد و یک جستجوی کوچک در گوگل یا یاهو میتواند اطلاعاتی درباره شما رو کند که به هیچ وجه از دیدنشان خوشحال نشوید.
با اینحال، هنوز برای افرادی که عکس، مطلب یا ویدئو کلیپ نه چندان جذاب آنها جایی در وب پنهان شده است، امیدی وجود دارد. این افراد نه تنها میتوانند شخصا برای تمیزکاری تصویر اینترنتی خود اقدام کنید، بلکه چند کمپانی نیز وجود دارند که در مقابل دستمزدی که گاهی تا ۱۰ هزار دلار میرسد، این کار را به شکل تخصصی انجام میدهند.
مایکل فرتیک (Michael Fertik)، مدیر عامل یکی از این شرکتها به نام Reputation Defender Inc. میگوید:" افراد قبل از اینکه یکدیگر را در زندگی واقعی ملاقات کنند، بسته به اطلاعاتی که در اینترنت پیدا میکنند، درباره یکدیگر قضاوت میکنند. این موضوع درباره هر چیزی که به نظر اشخاص مهم بیاید- حرفه، عشق، مقام و خودآگاهی- صدق میکند."
او افزود:" دانستن اینکه در وب چه مطالبی درباره شما وجود دارد، بسیار ضروری است و شما باید کنترل آن را –چه شخصا و چه توسط شرکت خدماتی مانند ما- در دست داشته باشید."
این کمپانی ه سال گذشته با محصولی به نام MyReputation/MyChild –شهرت من/فرزند من- آغاز به کار کرد. این برنامه در ازای ۱۰ دلار در ماه به اجرای جستجویی اساسی در وب میپرداخت و موارد یافت شده را گزارش میکرد.این سرویس در ازای ۳۰ دلار برای هر یک مورد، اطلاعات نامطلوب را پاک کرده یا در موقعیتی نامحسوس قرار میداد. اما به گفته فرتیک، همیشه موفق نبود.
او میگوید:" ما به سراغ مقالات خبری و سوابق دولتی نمی رفتیم. اینها مطالب تکراری روز هستند. ما بیشتر به دنبال مواردی چون دستاوردهای دوران دانشجویی یا اظهار نظرهای آنها در تالارهای گفتگو (forum) هستیم."
این کمپانی برای مدیران شرکتهای سرمایه گذاری و کمپانیهایی با بودجه های بزرگ و مسئولان دولتی، محصولی به نام MyEdge دارد که قیمت آن از ۱۰ هزار دلار آغاز میشود و برای اصلاح و پاک کردن اطلاعات ناخواسته جستجویی بسیار دقیق و پیچیده را اجرا میکند.
یک وبلاگ یا وب سایت بسازید با این حال، شما مجبور نیستید برای داشتن تصویری متناسب با خواسته هایتان، تا اعماق وب را بگردید و همه عکسهای زشت و اظهار نظرهای بچه گانه قدیمی خود را پاک کنید.
اگر از مطالبی که درباره خودتان در اینترنت موجود است راضی نیستید، یکی از بهترین راههای چاره، وبلاگ است. این کار با استفاده از سایتهای مختلفی چون blogger.com بسیار ساده است و به شما امکان میدهد با نوشته ها و انتخابهای صحیح و متناسب با آنچه اکنون هستید، شخصیت آنلاین خود را شکل داده و بر آنچه که هنگام جستجوی نامتان آشکار میشود، تاثیر مثبتی بگذارید.
شاید آن دسته از افرادی که بهتر با موارد فنی کار آشنا هستند میل داشته باشند صفحه خانه home page مخصوص به خود داشته باشند که میتواند اطلاعات خوبی درباره میزان مهارت فنی شما هم به جستجوگران بدهد. در صورتی که راه اندازی صفحه خانه یا وبلاگ چندان برایتان جالب نیست، میتوانید از کمپانی ClaimID کمک بگیرید.
این کمپانی که توسط فرد استاتزمن (Fred Stutzman) و ترل راسل (Terrell Russell)، دو دانشجوی دکترای دانشگاه کارولینای شمالی به وجود آمده است، نتایج جستجوی موجود درباره هر شخص را دسته بندی و بهسازی میکنند. به گفته راسل:" ما هیچ تکنولوژی جدیدی ابداع نکردیم.
این فناوری از قبل در دسترس بوده و هر کسی که حوصله خواندن و یاد گرفتن آن را داشته باشد میتواند از آن بهره مند شود." او افزود :"[با استفاده از کتابچه راهنما] هر کسی میتواند خودرو خود را نیز تعمیر کند."
شرکت ClaimID کار خود را در ژانویه ۲۰۰۶ و توسط گروهی از دوستان آغاز کرد و شش ماه بعد در دسترس عموم قرار گرفت. این سایت با خدمات رایگان خود اکنون ۱۷ هزار عضو دارد.
راسل میگوید که آنها سایت را-که به کاربر امکان میدهد تمام اطلاعات آنلاین موجود درباره خود را یکجا و در یک محل جمع آوری کند- در زمانی به وجود آوردند که متوجه شدند دانشجویان به جستجوی اینترنتی درباره نامزدهای ورودی دکترا و استادان میپردازند.
یک کمپانی دیگر به نام Naymz وجود دارد که از طریق سایتهایی چون MySpace، وبلاگها و آلبومهای عکس آنلاین به کار تهیه صفحات و لینکهای شخصی میپردازد و سپس با خرید تبلیغات بر روی کلمات کلیدی گوگل، این صفحات را در بالاترین محل نتایج جستجو قرار میدهد.
تام دروگان (Tom Drugan) یکی از موسسان این کمپانی میگوید:" هویت آنلاین از اهمیتی روزافزون برخوردار است و به خصوص درمورد افراد حرفه ای و کارشناسان که واقعا باید مراقب آنچه میگویند و آنچه درباره ایشان منتشر میشود باشند، باید در راس امور قرار گیرد."
computerworld.com
منبع : سایت فریا


همچنین مشاهده کنید