پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


آگاهی قلبی


آگاهی قلبی
رؤیاها راهی برای دستیابی به آگاهی قلبی می‌باشند آنها ابزاری واقعی، صادق و صمیمی برای جستجوی حقیقت به شمار می‌روند و این تنها شامل افرادی است که در جادهٔ معنویت در حال حرکت هستند. انسان‌ها آغاز به دیدن رؤیاهائی می‌کنند که راهنمای آنان به‌سوی جاده حقیقت خواهد شد. رؤیاها آگاهی و بصیرت جدیدی را در اختیار فرد رؤیابین می‌گذارد. با این حال اکثر رؤیاها همانند دیدن از درون یک لیوان شیشه‌ای مات و نامشخص می‌باشند.
مردم از من می‌پرسند که چگونه آموزش رؤیاها در این روش از دیگر آموزش‌های رؤیا متفاوت است؟ جواب: تمام رؤیاها می‌توانند انسان‌ها را تا اندازه‌ای راهنمائی کنند و این بستگی به درجه آمادگی هر فرد دارد، آموزش‌هائی که در این روش، از طریق رؤیا به شخص داده می‌شود دنبال‌کننده نکات اساسی تعلیمات ما می‌باشند. این تعلیمات به همان اندازه که دربرگیرنده واقعیات فیزیکی هستند، مراتب معنوی وجود ما (که بخش درونی و نامیرای انسان را تشکیل می‌دهد) را نیز دربرمی‌گیرند. شخصی که علاقه‌مند به یادگیری رؤیابینی از این طریق است می‌تواند دیسکورس‌های رؤیاآموزی ما را مطالعه نماید. این دیسکورس‌ها همراه عضویت به افراد داده می‌شود.
از طرف دیگر، یک فرد جستجوگر می‌تواند مطالعه رؤیابینی را از طریق یکی زا کتب ما که درباره رؤیاها است آغاز کند. چنین تلاشی درهای اولیه سرزمین رؤیا را به روی شخص رؤیابینی می‌گشاید و به وی این امکان را می‌دهد تا رؤیاهای روشنتری داشته و به درک معانی عمیق و پنهان در آنها نایل شود.
● تعبیر معنوی یک رؤیا
یک روز ساعت چهار بامداد از خواب برخواستم. گوینده رادیو محلی در حال معرفی برنامه‌اش بود. او درباره رؤیائی صحبت می‌کرد که چندی قبل دیده بود؛ رؤیائی با معنی ژرف و عمیق!
او جیم نام داشت و همان‌طور که خودش می‌گفت مدتی بود که دچار مشکل مالی شده بود و نمی‌دانست که چگونه می‌تواند از پس آن برنیاید. با خودش فکر کرد که برای فرار از مشکلات، بهتر است چند روزی را در خارج از شهر بگذراند. بنابراین همراه یکی از دوستانش به یک سفر کوتاه‌مدت رفت. این سفر فرصتی بود تا از شلوغی زندگی روزمره دور شود و با دید جدیدی به خود و ارزش‌هایش بنگرد و امکان تازه‌ای برای ارزیابی خود داشته باشد. یک شب در طول سفر، جیم خواب مادربزرگش که تازه فوت کرده بود، را دید. او در منزل مادربزرگ، سر میز صبحانه نشسته بود. مادربزرگ کاتالوگی را به‌دست جیم داد و به صفحه‌ای اشاره کرد و گفت شاید این بتواند مشکل تو را حل کند.
در یک صفحه از آن کاتالوگ، زیر یک موتورسیکل خط کشیده بود، یک موتورسیکلت ایتالیائی لامبرتا، درست مثل همان موتور قدیمی که در گاراژ خانهٔ او خاک می‌خورد.
هنگامی‌که جیم از خواب بیدار شد خوابش را برای دوستش تعریف کرد و کمی بعد، آن را به‌دست فراموشی سپرد، مشکلات مالی جیم همچنان ادامه داشت و فقط یک پول بادآورده‌ٔ ۲ هزار دلاری می‌توانست مشکل او را برطرف کند.
دو ماه گذشت، یک روز جیم به‌طور اتفاقی، با یکی از دوستانش راجع به موتور قدیمی که در انبار داشت، صحبت کرد. موتورسیکلت با اینکه قدیمی بود ولی ظاهر مرتبی داشت.
دوستش پرسید: موتورت چه مدلی است؟
جیم جواب داد: لامبرتا
- چه سالی؟
جیم به این سؤال هم پاسخ داد سپس دوستش در حالی که لبخندی بر لب داشت گفت: این موتور حدود ۲ هزار دلار ارزش دارد. ”دینگ!“ زنگی در گوش جیم به صدا درآمد و با تعجب گفت: دو هزار دلار؟! همان رقم جادوئی!
در آن لحظه جیم رؤیایش را به خاطر آورد و کاتالوگی که مادربزرگش به او داده بود، جیم فردای آن روز موتور قدیمی‌اش را فروخت و از شر مشکلات مالی‌اش خلاص شد. این نمونه‌ای از یک واقعیت معنوی است که در زندگی اجتماعی نمود پیدا کرد اکنون این سؤال مطحر می‌شود که برای چه مادربزرگ جیم در رؤیای وی ظاهر شد؟ و تنها جوابش این است: ”به خاطر عشق و علاقه‌ای که به جیم داشت“. بنابراین ما به دو نکته اساسی پی می‌بریم:
۱) خداوند تماماً عشق است.
۲) روح وجود دارد به خاطر عشقی که خداوند به او دارد. این دو نکته دلیل اصلی، هستی ما و تمام موجودات زنده را در خود خلاصه می‌کند.
● تمرین معنوی
شاهد به خواب رفتن خود باشید
شب هنگام قبل از به خواب رفتن به آرامی روی تخت دراز بکشید و شاهد برنامه به خواب رفتن خود باشید. تمام وجود خود را بر روی چشم معنوی‌تان متمرکز کنید. همانگونه که جسم شما آرام می‌شود و روحتان آرام می‌گیرد، تغییری در نقطه تمرکز شما به‌وجود می‌آید. این مرحله را به خواب رفتن می‌نامیم. ولی باید حواستان باشد که هوشیاری خودتان را حفظ کنید. توجه داشته باشید که چگونه جسمتان به محض اینکه ذهنتان آرام گرفت، آرام می‌گیرد، شنیدن در بیشتر مواقع آخرین حسی است که از تیررس آگاهی انسان خارج می‌شود، سعی کنید لحظه‌ای را که بین بیداری و خواب قرار دارید، دریابید سپس خود را از این مرز جدا نمائید، مرزی که همانند یک حالت نیمه‌رؤیا می‌باشد.
اکنون شما وارد درجه بالاتری از آگاهی خواهید شد، در این مرحله شما به‌گونه‌ای روشن‌تر الهامات روحی را دریافت خواهید کرد. در این مقطع دیگر خبری از ابهامات روحی و ناآگاهی وجود ندارد. بلکه شما دارای آگاهی وسیع‌تری نسبت به جریانات درونی خود می‌شوید. نقطه دید شما ممکن است تنها چند لحظه‌ای دوام داشته باشد ولی با انجام این تمرین می‌توانید آن را به اندازه تمام طول شب افزایش دهید. برای حفظ این روشن‌بینی شما باید بسیار ظریف عمل کنید. مواظب باشید که آنقدر احساساتی نشوید که فراموش کنید در مرحله نیمه‌رؤیا قرار دارید.
به راستی چه اتفاقی می‌افتد؟ هنگامی‌که شما جسم خود را در آرامش کامل قرار می‌دهید. روح شما در منطقه ”آتماساروپ“ بیدار می‌شود. شما اکنون آزاد هستید که در ابدیت مسیر کنید. فراتر از سایه‌های مرگ، این بخشی از ازادی معنوی است.
هارولد کلمپ
مترجم: مهرنوش موسوی فرد
منبع : ماهنامه طمطراق


همچنین مشاهده کنید