شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ / Saturday, 23 February, 2019

زلزله در انیمیشن


زلزله در انیمیشن
«زلزله در انیمیشن» با پخش تیزرهای (آموزشی) راهنمایی و رانندگی از تلویزیون، بسیاری از استودیوهای تبلیغاتی و همین طور انیماتورها ی آشنا به برنامه های سه بعدی، مصمم شدند تا به صورت جدی پا در راه ساخت تیزرهای آموزشی، (برای سازمان هایی که به طرق متعدد در ارتباط با مردم هستند) بگذارند. هم اینک ادبیات مشترک و واحدی در میان تیزر سازان و انیماتورهای تبلیغاتی شنیده می شود که؛ «ما بهترشو می سازیم، این که چیزی نیست، چندتا سوسیس به هم بچسبوندن که کاری نداره و ...» و از آن طرف اکثر سفارش دهندگان آیتم های آموزشی و اجتماعی، متقاضی گونه ی مشابه ای هستند که پیشتر مردم کوچه و خیابان دیده اند، انگار حدود مشخص و نهایی آنچه که از گرافیک و فرم یک تیزر بر می آید همان نمونه ماقبل (راهنمایی و رانندگی) است و لاغیر.
همه مدعی این (بودند) و هستند که بهتر می سازند و بهتر می توانند نظر مخاطبین را جلب کنند. اما نباید یک نکته را از یاد برد که ساخت سری تیزرهای راهنمایی و رانندگی (مجری طرح، شرکت حور می باشد) یک رفروم اجتناب ناپذیر و مشکل در امر تبلیغات رسانه ای خصوصاً تلویزیونی در ایران به شمار می آید. همینکه بتوان از حدود قدسی و قرمز! یک تشکیلات سلبی، به طور مفاهمه آمیزی عبور کرد و مفاهیم محتوم و کاملاً جدی! یک سازمان (همان سازمان)را برای پیدایی یک ارتباط صحیح و دقیق (مخاطبان ایرانی) متبلور ساخت، کاری کارستان صورت پذیرفته است.
باید بپذیریم که نفس این عمل بسیار مهم و جدی است. سازندگان سری تیزر انیمیشن های «راهنمایی و رانندگی» هرچند از سوی صاحبان فن! مورد نقد قرار می گیرند و ادعاهای جالبی را نیز ابراز می دارند! اما نباید فراموش کنیم که فرآیندی که، از آن به عنوان توسعه شکلی و محتوایی تبلیغات تلویزیونی (در ایران) نام می بریم و مدیون تلاش، توجیه و ابتکار عمل گروه سازنده تیزرهای آموزشی راهنمایی و رانندگی است.
باید بپذیریم که (امری که ما ایرانیان با آن سنخیتی نداریم) همیشه قدم های اولیه توسعه را گذشته گان در جهت رشد مباحث فکری و اجتماعی، با آزمون خطا و دشوار و لرزان می پیمایند ... این آیندگان هستند که باید همان مسیر پُر سنگلاخ را جدی تر و بی اشتباه تر گز کنند. نباید فراموش کنیم که این اولین قدم است.
شما اگر می توانید گونه ای دیگر بسازید و فضای جدیدتری را بیاغازید چرا فقط با نفی دیگری در صدد اثبات کار نکرده خود هستید! در این میان مؤسساتی پیدا می شوند که بدون جارُ جنجال و تبختر فساد آور، راه رفته دیگران را بی ادعا ادامه می دهند و تنها به کیفیت کارشان می اندیشند و سطح سلیقه و شعور مخاطب را جدی می گیرند.
مؤسسه فیلم سازی «لوح زرین» که بیشتر در زمینه تولید سریال های تلویزیونی و بعضاً تبلیغی فعالیت دارد، پروژه جدیدی را آغاز کرده است که در نوع خود چند گام به جلو می باشد. «آرمان زرین کوب» مدیرعامل مؤسسه فیلم سازی لوح زرین، در معرفی پروژه تبلیغی شرکت خود می گوید: «ما طرحی را به «پژوهشگاه مهندسی زلزله» که تحت نظر وزارت علوم و فن آوری است ارایه دادیم.» ارایه این طرح به پیش از واقعه تأثیر انگیز «زلزله بم» باز می گشت. با توجه به تأمین اعتبار و سیر مراحل اداری آن سازمان و چون، پخش این سری از تیزرهای تبلیغاتی از تلویزیون بود، طرح ما را به تلویزیون ارجاع دادند و متعاقباً تلویزیون، ما را به سازمان وابسته خود یعنی «صبا» که تولیت انیمیشن سیما را بر عهده دارد معرفی کرد.
بالاخره توانستیم با آن مرکز [صبا] قراردادی مشاع (مشارکتی) امضا کنیم و عاقبت مقدمات کار را شروع کردیم.» لوح زرین در این پروژه، مجری طرح می باشد و صبا تهیه کنندگی پروژه را بر عهده دارد.
اما لوح زرین پیشتر به خاطر تولید مجموعه های تلویزیونی شهرتی برای خود دست و پا کرده است زرین کوب درباره سوابق خود می گوید: «کارم را از سال ۷۸ شروع کردم و به طور رسمی از سال ۸۲ با ثبت و دریافت مجوز موسسه لوح زرین، فعالیت هایم را گسترش دادم.» همان طور که گفته شد بیشترین فعالیت لوح زرین در زمینه سریال سازی و فیلم سازی است.
در مقاطعی لوح زرین انیمیشن نیز تولید کرده است اما «چگونه با زلزله زندگی کنیم» اولین پروژه تولیدی آن مؤسسه در امر ساخت و تولید تیزرهای تبلیغاتی (انیمیشن) می باشد. پس از این پروژه است که لوح زرین انیمیشن های دیگری همچون «پلیس ۱۱۰» (پخش نشده)، «جنگل ها و مراتع» را در دستور کار خویش قرار داد.
لوح زرین در تولید آثار تلویزیونی بسیار پر کار بوده است. «بیگانه ای میان ما» (شبکه ۲)، «گل مرداب» (شبکه تهران) داستانی «رمز»، سریال «هشدار» (پخش نشده) و ... از جمله مجموعه های داستانی هستند که این مؤسسه، تهیه کننده و مجری طرح آن بوده است. زرین کوب از تولید انیمیشن های تبلیغی «چگونه با زلزله زندگی کنیم» بسیار راضی است. و آن را به عنوان یکی از موفق ترین آثار تولیدی مجموعه خویش معرفی می کند. او می گوید: «در تولید این مجموعه خیلی تلاش کردیم، در صدد بودیم در کنار بهره مندی از توانایی های تخصصی و فنی، بُعد فرهنگی آثار را نیز بالا برده و تنها به یک پیام شعاری و خشک بسنده نکنیم.
از تاریخ ۱/۳/۸۳ پروژه را آغاز کردیم و هم اینک در مراحل پایانی پروژه به سر می بریم.» تمامی پروژه های تبلیغی، یک کارگردان هنری و فنی دارند، که بر مدار تصمیمات و طراحی آنان یک پروژه به اتمام می رسد. زرین کوب در رابطه با کارگردانی مجموعه می گوید: از مدتی پیش با محمدرضا اَمانی آشنا شدم که پیش از این، قرار بود با همدیگر همکاری کنیم،اما شرایط مهیا نشد. تا اینکه این پروژه مطرح شد و ما مجدداً در کنار یکدیگر قرار گرفتیم.
پروژه «چگونه ....» اولین تجربه تولید انیمیشن ما می باشد.» اما پروژه محوله به شرکت لوح زرین با دیرکرد مواجه شده است آیا برای مؤسسه زیانبار نخواهد بود؟ زرین کوب پاسخ می دهد: «به خاطر متن های تصویبی پژوهشگاه و رفت و برگشت های اصلاحی، زمان را از دست دادیم. ما می بایست یک ماه پیش پروژه را تحویل می دادیم اما سفارش دهنده پس از دیدن ۲ دقیقه سفارشی پروژه (کلیت کار)، تمایل پیدا کردند تا ۱۰ دقیقه دیگر به مجموعه اضافه کند.» اما پروژه «چگونه ....» یک کارگردان ناآشنا دارد. اما با پخش شدن این سری از تیزرهای تبلیغی، نام او نیز همچون دیگر رقیبان و نام آشنایان، آشنا خواهد شد.
«محدرضا اَمانی» کارگردان تیزرهای تبلیغاتی «چگونه با زلزله ....» متولد ۱۳۴۸ است و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته نقاشی (دانشگاه تهران) به اتمام رسانده است. او بیشتر در پروژه های گرافیکی اشتغال داشته اما پس از آشنایی و فراگیری با برنامه های سه بعدی، تصمیم می گیرد انیمیشن را نیز بیاموزد و وارد این سرزمین بی کران شود. اَمانی در ارتباط با فعالیت هایش می گوید: اولین پروژه ای که درگیر آن شدم پروژه «چگونه زلزله ...» بود.
بعد از آن «پلیس ۱۱۰» را انجام دادم و پس از آن «اعتیاد» را که از دفتر پیشگیری از اعتیاد وزارت ارشاد سفارش داده شده بود. او در ارتباط با پروژه زلزله که مجری طرح آن «لوح زرین» است می افزاید: «در متن اصلی تیزر، ۳ کاراکتر، یک پدربزرگ، یک نوه (آرمان) و یک پدر، در نظر گرفته شده است.
اکثر کارها را به جز ساخت شهر را که «بهزاد ابوالحسنی» به عهده داشتند شخصاً انجام دادم. همچنین می توانم از «ابراهیم علوی زاده» که در ساخت اندام واره ها و پیکره ها به من کمک کردند نام ببرم.» اَمانی معتقد است که این پروژه از نظر فنی کاملاً منطبق بر استانداردهای روز است. تمامی پیکره ها و مدل ها به صورت یکپارچه اجرا شده که خود این مسئله باعث تحرک متنوع کاراکترها می شود. باید اضافه کرد که، صدای کاراکترها (با صداپیشگی، حسین باغی و ناهید امیریان) پیش از تولید ضبط شده است، هرچند طراحی لیپسینگ ها در این گونه از پروژه ها بسیار سخت است اما در نهایت باعث جذابیت اثر می شود.
اَمانی در ادامه می افزاید: «۴ ماه پیش، تولید پروژه طول کشید و پس از آن به صورت انفرادی، آیتم به آیتم، تولید را پیش بُردم. به طور کلی پروژه ۱۹ آیتم دارد. زمان انیمیشن ها (بالاجبار) بالا رفت. که این خواست سفارش دهندگان پروژه بود. تمامی آیتم ها ۳ دقیقه ای هستند. و ما در نهایت ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه ای تولید خواهیم کرد.»
هفت قسمت پروژه، صداگذاری و مونتاژ شده و موسیقی برای آن ها ساخته شده است. برای بعضی قسمت ها «پیام شمس» موسیقی ساخته است و هم اکنون ۶ قسمت از تیزرهای آموزشی «چگونه با زلزله زندگی کینم» به صبا تحویل داده شده است.
اما یکی از شاخصه های برجسته تیزر آموزشی «چگونه ...» لیپسینک، تکسچرینگ، لاتینگ و مُدلینگ آن می باشد. آرمان می گوید: من در بسیاری از مقاطع مجبور شدم تا پیش از ۴۰ کاراکتر برای لیپسینک شخصیت های داستان، تعریف کنم که در کمتر اثری، این طراحی صورت گرفته است.» زرین کوب از بسیاری از کسانی که او را در تولید این پروژه یاری دادند قدردانی می کند خصوصاً، «آقای پارسی زاده» مدیریت آموزش همگانی پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله و همین طور تمامی همکاران ایشان در آن مجموعه.
«لوح زرین» بدون دعوا و ادعا، گام در راهی گذارده که پیش از این سازندگان تیزرهای راهنمایی و رانندگی آغاز کرده بودند. مؤسسه لوح زرین به گفته آرمان زرین کوب مدیرعامل جوان آن، می خواهد در مسیری گام بر دارد که دیگران، در هموار کردن مشکلات و فضای آن رنج ها و خسته گی های فراوانی برده اند. شاید بدین وسیله راه بهتری برای رهپویان این مسیر تازه شکفته شده فراهم آید.

Ziaei

منبع : پیلبان انیمیشن

مطالب مرتبط

بزرگ زنان تاریخ دیزنی

بزرگ زنان تاریخ دیزنی
در مصاحبه ها، والت همیشه به شوخی می گفت توسط زنانی که زندگی و کارش را تحت تأثیر قرار داده اند، محاصره شده و حتی سگش هم ماده است! موردی که والت را بسیار مورد توجه زنان قرار داد، احترام به هوش و استعداد آن ها نبود، بلکه استخدام آن ها در صنایعی که سابقاً توسط مردان قرق شده بود، همانند انیمیشن و پارک های بازی.
انیمیشن های دیزنی، البته پُر از زنان قوی و جذاب است و از «مینی ماوس» تا «تینکربل» تا «سیندرلا» تا «جسیکا رابیت» تا – در این اواخر- «کیم پاسیبل». زنانی که صداپیشگی این شخصیت ها را برعهده داشتند، به اندازه خود آن ها جذاب هستند: «جودی بنسون»، «آیلین وودز»، «النور آئودلی»، «ورنا فلدون» و «سوزان اگان» «اولین «بل» در صحنه «برادوی» و هم چنین صداپیشه «مگ» در انیمیشن «هرکول») البته این ها تعداد محدودی از زنان بزرگ دیزنی هستند. حتی زنان فیلم های دوران والت زنانی با اراده و شخصیت قوی بودند، همانند «دوروتی مک گوایر»، «جَنت مونرو» و «کیم ریچاردز».
به نظر می رسد این لیست پایانی ندارد. اشخاص دیگری نیز بودند همانند؛ «راسی تیلور» (صداپیشه مینی ماوس که با «وین آلواین»، صداپیشه میکی ماوس ازدواج کرد) «جولی اندروز» (و شخصیت معروفش در دیزنی، «مری پاپینز»)، «مارگارت کری» (مرجع زنده تینکر بل)، «تینی کلاین» (اولین تینکر بلی که بر روی قلعه زیبای خفته پرواز کرد و او در آن زمان یک مادر بزرگ بود)، «آدریانا کاسلوتی» (صدای سفید برفی که در سال ۱۹۹۴ زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت)، «مری کاستا» (صدای پرنسس «آئورا» در زیبای خفته که در سال ۱۹۹۹ زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت)، «جولی ریهم» (اولین سفیر دیزنی لند در ۱۹۶۵)، یا حتی مادر والت، «فلورا دیزنی»، که تلاش و زحمت و تشویق های او والت دیزنی دوست داشتنی ما را به وجود آورد. ما در زیر نگاهی کوتاه به زنانی که تاریخ دیزنی را شکل داده اند می اندازیم.
● مری بلر:
کارش را در استودیوهای دیزنی از سال ۱۹۳۹ آغاز کرد و به زودی به خاطر رنگ آمیزی و طراحی اش که در فیلم هایی همانند؛ «آلیس در سرزمین عجایب» و «سه تفنگدار» و فیلم های کوتاهی همانند «Susie the Blue Coupe» و «خانه کوچک» مشهور است، به یکی از محبوب ترین زنان والت تبدیل شد. او یکی از طراحان کلیدی جاذبه «این دنیای کوچک است» بود و دیوار the Contemporary Resort را در WDW طراحی کرد.
او در ۱۹۹۱ زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت و سال گذشته «جان کین میکر»، تاریخ نگار انیمیشن، کتابی درباره آثار وی منتشر کرد. در سال ۱۹۵۳، بلر سازمان دیزنی را ترک کرد تا بتواند فارغ از عضویت در سازمانی به تبلیغات و تصویرگری کتاب کودک بپردازد. یک دهه بعد، والت دیزنی شخصاً از او درخواست کرد تا «این یک دنیای کوچک است!» را طراحی کند. در آخرین سال های زندگی اش، مشکلات خانوادگی و شخصی و هم چنین مصرف بی رویه مشروبات الکلی، باعث خراب شدن سلامت جسمی و روحی و به دنبال آن، هنر بلر گردید. او در ۱۹۷۸ در سوکل، کالیفرنیا، در سن ۶۷ سالگی درگذشت.
● لیندا وولورتون:
نویسنده فیلم نامه «Homeward Bound: The Incredible Journey» و هم چنین نسخه انیمیشنی «دیو و دلبر». او فیلم نامه «دیو و دلبر» خود را برای اجرای تأتری بر روی صحنه برادوی، تنظیم کرد.
● لوسیل مارتین:
کارش را در دیزنی از ۱۹۶۴ آغاز کرد و سپس منشی والت دیزنی، ران میلر و مایکل ایسنر گردید. در ۱۹۹۵، او معاونت رییس هیأت کارگردانان را برعهده گرفت.
● ویرجینیا دیویس:
بازیگر خردسالی که در کارتون های هالیوودی اولیه والت دیزنی، «کمدی های آلیس»، نقش آفرینی می کرد. او اولین بازیگری است که با استودیوهای دیزنی قرارداد بست. هریت برنز: اولین زنی که به خاطر قوه تخیل اش و نه قدرت کار اداری اش استخدام شد. او در طراحی و ساخت جاذبه های پارک تفریحی دیزنی سهم فراوانی داشت.
می توان از میان کارهای فروان وی، به «کلاپ میکی موس» در دهه ۱۹۵۰ و پرندگان آوازخوان «اتاق تسخیر شده Tiki» اشاره کرد. او در سال ۲۰۰۰، زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت.
● جویس کارلسون:
او شغل اش را در «دپارتمان رنگ و جوهر» دیزنی آغاز کرد اما در خلال کار بر روی «نمایشگاه جهان» (۱۹۶۴) به بخش Imagineering (مهندسی تخیل) منتقل شد و در آنجا در بخش «این دنیای کوچکی است!» به کار مشغول شد. او در ساخت و برنامه ریزی تمامی نسخه های برنامه در تمام پارک های تفریحی دیزنی در تمامی نقاط جهان، مشارکت داشته است. او در سال ۲۰۰۰ زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت. تاریخ نگار دیزنی، «جیم کورکیس»، در کتاب تازه منتشر شده «مردمان والت» مصاحبه جالبی با وی کرده است.
● آلیس دیویس:
همسر انیماتور خلاق مارک دیویس، او در رشته طراحی لباس و ساختمان با استودیو دیزنی همکاری می کند. از کارهای وی می توان «این دنیای کوچکی است!» و «دزدان دریای کارائیب» یاد کرد که در فیلم «دزدان ...» او کمربند ویژه ای برای صحنه های اکشن فیلم طراحی کرد.
● جولی تیمور:
اولین زنی که برای نمایش موزیکال «شیر شاه» در روی صحنه برادوی در ۱۹۹۸ برنده جایزه تونی شد. او در همان سال به خاطر طراحی لباس نمایش، جایزه تونی دیگری نیز دریافت کرد. علاوه بر آن، اضافه کردن تعدادی شعر، و طراحی ماسک و عروسک های نمایش «شیر شاه» برعهده او بود.
● بتی تیلور:
والت دیزنی شخصاً او را برای نمایش Slue Foot Sue انتخاب کرد. نمایشی که بلندترین نمایش تاریخ تأتر لقب گرفت، چرا که به مدت ۳۱ سال در Golden Horseshoe Revue در دیزنی لند، از سال ۱۹۸۷- ۱۹۵۶ به اجرا درآمد. در ۱۹۹۵ لقب زن افسانه ای دیزنی به او اعطا شد. آنت فاینسلو: یکی از تفنگداران اولیه که در بسیاری از فیلم های دیزنی همانند «Babes in Toyland»، او در سریالی که خودش کارگردانی آن را برعهده داشت، «کلوپ میکی موس» نقش آفرینی می کرد.
● دولورس ووگت:
مدیر اجرایی والت از ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۵ کتی بیومونت: صداپیشه و مدل طراحی برای آلیس در «آلیس در سرزمین عجایب» و وندی در «پیترپن»؛ هم چنین صدای او را برخی از جاذبه های پارک تفریحی دیزنی می توان شنید. در ۱۹۹۸، زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت.
● لئوتا تومیز:
یکی از خلاق ترین افراد دیزنی که او بیشتر به شکل صورت گوی کریستالی در جاذبه «خانه جن زده»، مادام لئوتا، در دیزنی لند می شناسند. صداپیشگی مادام لئوتا را النور آئودلی (صدا پیشه ملفیسنست)، (جادوگر بدجنس «زیبای خفته») و مادام تریمین (مادر ناتنی «سیندرلا») برعهده دارد. آئودلی تنها زنی است که صداپیشگی او شخصیت منفی را در آثار دیزنی برعهده داشت. صدای واقعی لئوتا در آواز جاذبه «خانه جن زده»، بازدیدکنندگان را به بازگشت به خانه جن زده دعوت می کند.
● شارلوت مکارک:
خیاطی که برای اولین بار عروسک های مخملی میکی و مینی ماوس را درست کرد و از آن پس، برای استودیو دیزنی کار کرد و عروسک های مخملی بسیاری از شخصیت های دیزنی را ساخت.
● برندا چپمن:
اولین زنی که به عنوان سرپرست هیأت داستان نویسی یک انیمیشن، «شیرشاه» منصوب شد. او طراحی استوری بردهای «دیو و دلبر» و «نجات دهندگانی از زیر زمین (برناردو بیانکا۲» را نیز برعهده داشته است.
● بیانگا ماژولی:
از ایده ها و نقاشی های وی در بسیاری از انیمیشن های کوتاه دیزنی (همانند «المر فیله») و فیلم های بلند مانند «پیترپن» و «سیندرلا» استفاده شده است.
● گریس بیلی: ۴۰
سال برای دیزنی کار کرد، در بیشتر اوقات رییس بخش دپارتمان نقاشی و جوهر دیزنی بود و در آنجا زنانی که در آن دپارتمان کار می کردند را آموزش می داد و بر کارشان نظارت می کرد. در سال ۲۰۰۰، زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت.
● هلن استنلی:
همسر دیوی کراکت در سریالی به همین نام، او مدلی بود که دو تن از پرنسس های دیزنی براساس او طراحی شدند (سیندرلا و پرنس آئورورا (زیبای خفته)).
● لیلیان باندز دیزنی:
همسر والت دیزنی، یکی از پر نفوذترین و پرتأثیرترین زنان در پشت پرده. تغییر نام موش از «مورتیمر» به «میکی» را از کارهای او می دانند. مهم ترین کارش کمک به ساخت Walt Disney Concert Hall در لوس آنجلس بود. در سال ۲۰۰۴، زن افسانه ای دیزنی شد.
● دیان دیزنی میلر:
دختر والت دیزنی و همسر ران میلر. او اولین کتاب را درباره زندگی والت دیزنی نوشت و افسانه والت را به کمک CD و DVD و وب سایتی که به زندگی و موفقیت های او می پردازد، زنده نگه داشت. به زودی موزه ای در منطقه سان فرانسیسکو می سازد.
● ادنا فرانسیس دیزنی:
همسر «روی او» دیزنی و مادر «روی. ای.» دیزنی یکی از مورد احترام ترین زنان در تاریخ دیزنی به خاطر حمایت از شوهرش در مقابل موکل های بین المللی دیزنی. در سال ۲۰۰۴ زن افسانه ای دیزنی لقب گرفت.
● هیلی مایلز:
بازیگر «پولیانا» (که جایزه ویژه آکادمی اسکار را به خاطر آن دریافت کرد) که در بسیاری از فیلم های زنده دیزنی همانند «دام والدین» و «That Darn Cat» بازی کرده است.
● سیسلی ریگرون:
کلید دار اقامت گاه والت دیزنی در دیزنی لند و یکی از کسانی که بیشترین تأثیر را در پیشرفت تورهای Disney Guest Relation و برنامه سفیر دیزنی داشت.

وبگردی
گاف حسین شریعتمداری با کامپیوتر 30 میلیونی آمریکایی
گاف حسین شریعتمداری با کامپیوتر 30 میلیونی آمریکایی - مدیر مسئول کیهان در حالی مدعی است که سیستم «مکینتاش» بیش از ۴۰ سال است که در کیهان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این سیستم اساسا از سال ۱۹۸۴ یعنی ۵ سال پس از انقلاب تولید و نمی‌توانسته است زودتر از این تاریخ در کیهان مورد استفاده قرار گیرد.
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ /  دلار تک نرخی 4200 ! گوسفند بوئینگ سوار ! پراید ...
آقای روحانی! نمی دانید یا تجاهل می کنید؟ / دلار تک نرخی 4200 ! گوسفند بوئینگ سوار ! پراید ... - اخیراً رئیس جمهور حسن روحانی در توضیح علت قاچاق گفته است: علت قاچاق ارزانی است، وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می گیرد. به عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می شود. درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد.
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است
راز میتوانیم موشک و نمیتوانیم خودرو در اقتصاد است - مشکل تولید فقط به سطح فناوری مربوط نیست. ما می‌توانیم یک وسیله و کالای باکیفیت بالا را تولید کنیم، ولی با قیمت بسیار گران که خریداری نخواهد داشت. در واقع اگر بتوانیم چنین کالایی را وارد کنیم در مقایسه با تولید آن به شدت به‌صرفه است. ولی در جریان تولید موشک با وضعیت دیگری مواجهیم. اول اینکه موشک را بدون قید و شرط نمی‌فروشند یا برخی کشور‌ها به دلایل امنیتی علاقه ندارند که در تامین نیازشان به این کالا‌ها…
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد
جمهوری اسلامی عمق حکمرانی اقتصادی ندارد - برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور عادل پیغامی اقتصاددان و سیداحسان خاندوزی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
کپی‌برداری «عین‌به‌عین»
کپی‌برداری «عین‌به‌عین» - انتظار می‌رفت که علیخانی هم در قسمت اول برنامه «عصرجدید» به کپی بودن «عین‌به‌عین» برنامه‌اش و شباهت آن با برنامه مشهور «گات تلنت‌ آمریکایی» اشاره کند و در مقایسه‌ای از ویژگی‌های احتمالاً متفاوت نسخه ایرانی این برنامه بگوید؛ علیخانی اما ترجیح داد در این زمینه حرفی نزند!
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان
اشتباه جالب در مراسم استقبال از رئیس جمهور در هرمزگان - مراسم استقبال از رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان.
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی!
توزیع عجیب کیک 40 سالگی انقلاب توسط یک روحانی! - در ویدیویی که در فضای مجازی داغ شده شاهد پخش کیک 40 سالگی جمهوری اسلامی
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو
ادامه‌ی سکوت ضرغامی درباره‌ی انتقال آرشیو صداوسیما به شبکه من و تو - چند سالی است از جمله روزهای اخیر که با نزدیک شدن به مقاطعی از جمله دهه‌ی فجر، شبکه‌های تلویزیونی فارسی خارج کشور مانند بی‌بی‌سی و من‌وتو مستندهایی از زمان انقلاب پخش می‌کنند که جزو آرشیو صداوسیما بوده است ولی تا امروز مشخص نشده است که چطور و توسط چه کسانی به دست آنها رسیده است؟
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد
جنجال شبیه‌سازی بیعت امام و همافران ارتش توسط علم‌الهدی در مشهد - دیدار و سلام نظامی فرماندهان نیروی هوایی ارتش به سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد انتقادهایی را در پی داشته است.