سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

چگونه چربی‌های اضافی دور شکم را آب کنیم؟


چگونه چربی‌های اضافی دور شکم را آب کنیم؟
می‌توانید شکم خود را به راحتی آب کنید:
راهنمای چند قسمتی ما برای خوردن، آشامیدن، و ورزش کردن شما را در هر زمان آمده پوشیدن لباس دلخواه‌تان می‌کند.
● خوردن
▪ قطع مصرف هله هوله
دکتر ”لزلی بونسی“ از دانشگاه پترزبورگ، بخش پزشکی اظهار می‌دارد: ”بسیاری از آبنبات‌ها و اسنک‌ها شامل گلیسیرین و شکر بالائی هستند. در معده به طور کامل هضم نمی‌شوند و این امر سبب می‌شود که شکم شما نفخ کند.“
▪ در مصرف نمک و ادویه زیاده‌روی نکنید
مصرف بیش از حد ادویه‌جات و نمک‌ها باعث می‌شود که شکم شما نفخ کند. یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد، را فراهم می‌سازد. یک قاشق سوپ‌خوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.
▪ پتاسیم مصرف کنید
این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ‌آور نمک را از بین می‌برد. می‌توانید آن را در گوجه فرنگی، موز، ماهی قزل‌آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.
▪ آب بیشتری مصرف کنید
نوشیدن آب به میزان لازم، باعث می‌شود تا آبی که در بدن شما به‌دلیل وجود نمک جمع شده به آسانی خارج شود و نفخ شکمتان از بین برود.
● ورزش
▪ بدوید (در حدود ۲ کیلومتر)
دکتر ”دیانا تیلور“ از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سانفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: ”ورزش‌های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می‌آورند و همین امر موجب می‌شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده‌روی) به آب شدن چربی‌ها سرعت می‌دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می‌کند.“
▪ ۴ حرکت شکم که معجزه می‌کند!
با انجام این ۴ حرکت شکم صاف و جذابی که آرزویش را داشتید پیدا می‌کنید. ۳ تمرین اول تمام عضلات شکم را به حرکت وا می‌دارند؛ اثر چهارمی بر روی پهلوها می‌باشد. هر کدام از این حرکات را به ورزش‌های روزانه خود اضافه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که پس از چندی باید برای خود لباسی با اندازه جدید خریداری کنید.
۱) دراز نشست استاندارد
در حالی‌که زانوهایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید.
کف پاها صاف است و بر روی زمین قرار می‌گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنج‌ها به سمت طرفین باشد. در همان حال آرنج‌ها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه‌ها را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکت سر صاف است و فاصله چانه از سینه حذف می‌شود. برای چند ثانیه در آن حال باقی می‌مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می‌گردید.
ـ توجه: سر خود را با دستانتان نکشید! تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می‌آورید انجام دهید.
۲) دوچرخه
روی زمین دراز بکشید و دست‌ها را پشت سر بگذارید. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری‌که ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دست‌ها را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هم زاویه ۴۵ درجه بسازند. این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید.
ـ نکته‌ای برای تازه کارها: برای شروع می‌توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی‌که آرنج خود را به سمت پا می‌آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آن را روی زمین قرار دهید و حرکت را یک‌مرتبه دیگر تکرار کنید.
۳) دراز نشست عمودی
روی زمین دراز بکشید، پاهایتان را به‌صورت مستقیم به بالا ببرید، دست‌های خود را نیز به طور عمودی در دو طرف بدن نگه‌دارید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پا برسانید. در این حرکت باید پاها را تا آنجا که می‌توانید به بالا بیاورید تا استخوان باسن از روی زمین بلند شود.
ـ نکته‌ای برای تازه کارها: به‌جای اینکه به طور همزمان دست‌ها و پاهای خود را بلند کنید، می‌توانید ابتدا نیم‌تنه بالائی و سپس قسمت پائین بدن را بلند کنید.
۴) پهلوها
به سمت یکی از پهلوها دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و بازویتان را به طور کامل بر روی زمین قرار دهید در حالی‌که آرنج با شانه در یک راستا باشد. تمام وزن خود را بر روی بازو وارد آورید و نیم‌تنه بالای بدن و باسن را به آرامی از روی زمین بلند کنید. به طوری‌که یک خط مستقیم از زانو تا سر حاصل شود. هر چقدر می‌توانید در این حالت باقی بمانید. برای شروع ۱۰ تا ۲۰ ثانیه کافی است. مدت زمان این حرکت را برای طرف مقابل نیز انجام دهید. هر چه قوی‌تر می‌شوید، سعی کنید به بازوها و سپس پاها نیز کشش بدهید و بعد هر دو را با هم بکشید.
ـ نکته :
عضلات شکم نیاز به استراحت و بهبودی دارند. در طول زمان استراحت است که ماهیچه ساخته می‌شود. ”انجام تمرین‌های شکمی برای ۳ تا ۵ روز در هفته موجب می‌شود شما عضلات سفت، و شکم صافی پیدا کنید.“
”اگر نیم ساعت طول بکشد تا شما احساس کنید عضلات شکمتان در تحرک هستند، پس احتمالاً حرکات را اشتباه انجام می‌دهید. نحوه انجام دادن حرکات را مجدداً بازبینی نمائید و بر روی مدت زمان تمرکز نکنید. همیشه کیفیت مهم‌تر از کمیت است.
آنقدر که روند معمولی دراز نشست شما را لاغر می‌کند، آرام انجام دادن آن به آب شدن چربی‌ها کمک نمی‌کند. در حقیقت کندی در انجام حرکات اصلاً سودمند نیست.
”هیچ فرقی نمی‌کند شما چه زمان ورزش‌های شکمی را انجام دهید، فقط درست انجام دادن و ثبات در تمرینات است که باید مورد توجه قرار گیرد.“ بنابراین بهترین زمان وقتی است که احساس کنید می‌خواهید تمرینات را انجام دهید. اما اگر می‌خواهید در ابتداء تمرینات حرکات مربوط به شکم را انجام دهید، اول باید خودتان را حسابی گرم کنید.
شما به هیچ وجه به وزنه نیازی ندارید، البته بسیاری از ورزشکاران برای اینکه توانائی قدرت خود را افزایش دهند از وزنه استفاده می‌کنند. ”بسیاری از دستگاه‌ها و وزنه‌ها برای استفاده خانم‌ها طراحی نشده‌اند، اگر شما به طور مناسب در دستگاه قرار نگیرید، ممکن است فشار به قسمت‌هائی که نباید، وارد شود.
▪ حرکات را کمی آرام‌تر انجام دهید: با چهار شماره بالا بیائید و با ۴ شماره به حالت اول بازگردید.
۵ تا ۱۰ ثانیه در دشوارترین حالت دراز نشست باقی بمانید.
▪ حرکات خود را کم کم انجام دهید: این کار باعث می‌شود تا عضلات شکم از سایر ماهیچه‌ها جدا شده و تٲثیر تمرینات مستقیماً بر روی شکم وارد شود.
● شکم خود را صاف کنید
انجام این حرکت به شما کمک می‌کند تا شکمتان را لاغرتر کنید. در حالی‌که صورتتان در مقابل زمین قرار دارد، بر روی شکم دراز بکشید. وزنتان را بر روی کمر و شکم بدهید و سعی کنید دست‌ها و پاها را از روی زمین بلند کند. برای چند ثانیه در این وضعیت باقی بمانید. سپس به موقعیت اولیه بازگردید و یک مرتبه دیگر این حرکت را تکرار کنید.
منبع : مجله دانش ورزش


همچنین مشاهده کنید