پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


رویاهایت را دور نریز


رویاهایت را دور نریز
صبح که از خواب بیدار و راهی کار ساده هرروزمان می شویم با خود می گوییم:چرا ما آدم پولداری نیستیم؟.و در میان راه وقتی از شیشه اتوبوس به ماشین های آخرین سیستم نگاه می کنیم به خودمان جواب می‌دهیم:ما پدر پولداری نداشتیم و تازه دلمان نمی‌خواهد از راه خلاف پول در بیاوریم .در حالی که این بی انصافی است تمام پولدارها را کسانی بدانیم که از راه خلاف پول در آورده اند یا تمام آنها را افرادی بدانیم که پدرهای پولداری داشته اند .تازه اگر هم اینطور باشد این پدرها از چه راهی پولدار شده اند. حقیقت این است که افراد ثروتمند باهوش تر و برتر از شما نیستنداما آن‌ها از اسرار ویژه‌ای برای ثروتمندشدن استفاده کرده اندكه شما آنها را نادیده گرفته اید.
● رویاهای بزرگ
اولین ویژگی آدم های پولدار رویاهای بزرگی است که انها در سر دارند.رویاهایی که شما هم در سر داشته اید اما برای رسیدن به آنها تلاش نکرده اید. رویاهایی که می‌توانستند زندگی شما را متحول کنند.
● تیرها را به هدف بزن
بی جهت به هر طرف نشانه نروید یك تصویر خاص از مقصد در ذهن تان ترسیم كنیدو به سمت آن بروید. هر اندازه این نقطه مشخص تر باشد امكان دستیابی شما به هدف بیشتر می شود.
● دوستت دارم
به من چه ربطی دارد؟اصلا دوست دارم کارم را بد انجام بدهم ...چرا باید برای دیگران کار خوب انجام داد تا به اسم آنها تمام شود؟
این حرفها را دور بریزید و به گونه ای رفتار كنید كه انگار شما مالك كسب و كارتان هستید. این روش باعث می شود شما از دیگران برتر شناخته شوید و در آن هنگام به جای اینکه شما به دنبال کار بروید کار به دنبال شما می آید. از همه مهمتر اینکه شغل خود را دوست داشته باشید و اگر به آن علاقه مند نیستید آن را رها كنید. چرا که هیچ وقت در این کار موفق نخواهید شد. شما می‌توانیددرمیان دوستان و همکارانتان دنبال افراد معتمد باشید و با کمک آنها یك گروه خوشفكر تشكیل دهید اندیشه‌ها و ایده‌های خود را با یكدیگر در میان بگذارید و از یكدیگر پشتیبانی روحی و مالی كنید.
● شکارفرصت و اطلاعات
مترصد فرصت ها باشید تنبلی نکنید و فرصت ها را از دست ندهید. فراموش نکنید ما در دنیایی زندگی می کنیم که هر روز اتفاق تازه ای در آن می افتد بنابراین شما باید از اتفاقات روز رشته تان با خبر باشیدوتمام جزئیات و ریزه كاری های شغل خود را بدانید.
در ضمن بدون برنامه ریزی به هیچ کجا نخواهید رسید. پس زندگی خود را اولویت بندی كنید و ابتدا كارهای مهم تر را به انجام رسانیدو از آنها فرار نکنید. فرد منضبط باشید و فعالیت هایی را كه بر زندگی شما اثر منفی می گذارند از خود دور کنید. پیش از آنچه مشتری انتظار دارد به وی خدمت ارائه دهید. این عمل باعث معرفی شما به دیگران می شود. در هر کاری که می خواهید موفق باشید باید سیاست خاصی داشته باشید. اما صداقت و درستكاری بهترین سیاستی است که به همه کارها تعمیم می یابد.
● در آیینه نگاه کن
سلامت جسمانی و روانی شما اساس موفقیت شما درکار و زندگی است. پس تناسب اندام خود را حفظ كنید و همیشه مرتب و تمیز لباس بپوشید.
این کار به طور ناخودآگاه در ذهن مشتری شما می ماند. گاهی هم در آینه نگاهی به روحتان بیندازید و تنهایی را تجربه كنید. در زمان تنهایی دوباره هدف‌هایتان را دوره کنید.این کار می تواند احتمال خطا را کم کند و در این زمان به خودتان یادآوری کنید پول برای شما است نه شما برای پول.
● اول خودم
نخست به خودتان پرداخت كنید. این نخستین قانون متمولان است که به ما می‌گوید پس انداز را هیچگاه فراموش نكنیم و قبل از اینکه به دیگران کمک می کنیم به خودمان کمک کنید.
● عینک دودی ات را بردار
اگر موفق نشوید ؟اگر شکست بخورید؟اگر سرمایه تان از دست برود؟ و هزار اگر دیگر را دور بریزید؛ چرا که شكست گزینه آدم های موفق نیست. شما هم باید بر موفقیت متمركز شوید ودر دستیابی به اهدافتان مصمم باشید. به روی فرصت ها تمركز كنید و نه موانع. اما فراموش نکنید کارهای بزرگ خطرهای بزرگتری در پیش دارد. پافشاری سرسختانه اعتماد بنفس شما را تقویت می‌کند و شما را به پیروزی نهایی نزدیك.
● پاروبزن
هیچگاه از ایده ها، و رویكردهای نو نترسید بر خلاف جریان آب شنا کردن کمی ترس دارد اما ممکن است شما را به جزیره ای دیدنی برساند. سه عنصر ترس، پشت گوش اندازی و تنبلی را از زندگی خود بیرون اندازید و به خاطر داشته باشید اغلب افرادی كه در كنار شما زندگی می كنند از راهی که پیش گرفته‌اید به خاطر تنبلی خودشان رضایت ندارند و ممكن است در این مسیر مرتبا شما را از دستیابی به هدفتان دلسرد کنند اما شما هستید که باید تنها به هدف خود بیندیشید و آنها را نادیده بگیرید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید