شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

بکهام و یک رنسانس


بکهام و یک رنسانس
بكهام آخرین بار ۵ ماه پیش میزبان مجله یوفا بود و به ما از انتظار كشنده اش برای فرارسیدن ماه ژوئیه و پایان دوران حضور در اروپا گفت.او پس از به اوج رساندن رئال مادرید راهی تیم ملی انگلستان شد و اخیراً كشورش رامقابل برزیل همراهی كرد اما حتی درخشش خیره كننده دوران فعلی، بهترین برهه زندگی حرفه ای او را رقم نزده است.
● باد مخالف
زندگی حرفه ای «بكس» طی چند هفته گذشته متحول شده؛ در حالی كه چندی قبل تیم ملی و بازوبند كاپیتانی را به سایر همتیمی هایش تقدیم كرد. دیوید ۵ بازی دیگر تا رسیدن به جمع باشگاه صدتایی ها (اصطلاحی برای ملی پوشان دارای ۱۰۰ بازی ملی) فاصله دارد و دیگر از اختلاف با كاپلو خبری به گوش نمی رسد. آیا این همان بكهامی است كه قبل از ژانویه فقط یك بازی انجام داده بود و هیچ انگیزه ای جهت بازگشت به عرصه ملی و افتخارآفرینی نداشت؟
● تحول
بكهام خارج از فوتبال یك مدل اقتصادی ارزشمند محسوب می شود. كاپلو گفته بود او را وارد جریان بازی های رئال مادرید نخواهد كرد اما نظرش برگشت. ستاره انگلیسی جای ویژه ای در تیم فعلی مربی ایتالیایی دارد.
شاید مربی به بازیكن احساس دین می كند چون هنوز گل زیبای بكهام در جریان پیروزی ۲ بر یك مقابل سوسیه داد را فراموش نكرده است. آن برد بقای كاپلو در شهر فرشتگان را رقم زد؛ هرچند ستاره جنجالی فوتبال دنیا آسیب دید و فقط توانست روی نیمكت شاهد حذف رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ باشد. ۲۱ آوریل یك تاریخ كلیدی به حساب می آمد.
او وقتی كه بازی رئال مادرید مقابل والنسیا با تساوی دنبال می شد، به زمین آمد و با سانتری زیبا عامل اصلی گل پیروزی سرجیو راموس نام گرفت. بكهام در هر ۶ بازی بعدی (۵ مسابقه به طور كامل) به پیروزی تیمش كمك كرد. دیوید در جدال مقابل لاكرونیا نیز پنجمین پاس گل خود را روی سر نیستلروی فرستاد.
● دعوت مجدد
چنانچه قوی سپید در ۲ بازی باقی مانده لالیگا پیروز شود، پس از ۴ سال اولین جام بزرگ را به چنگ خواهد آورد. در سوی مقابل بكهام هم اكنون مزد زحماتش را گرفته و به تیم ملی انگلستان دعوت شده است. نوع عملكرد بكهام در بازی جمعه شب مقابل برزیل، مسلماً تأثیری در حضور وی مقابل استونی ندارد. كاپلو هم لب به تحسین گشوده و گفت:«او در وضعیت فیزیكی مطلوبی قرار دارد. دیوید با قدرت، سرعت و دقت، توپ ها را به مقصد می رساند. بله! بازیكن من آمادگی فوق العاده ای دارد.»مك كلارن، سرمربی تیم ملی انگلستان نیز در این باره گفت:« همه، دیوید را می شناسند و می دانند كه می تواند ما را مقابل استونی به پیروزی برساند.»
● آمادگی
شماره ۲۳ رئال مادرید در پایتخت اسپانیا، دوران رؤیایی منچستریونایتد را فراموش كرده اما هنوز عده ای اعتقاد دارند پرداخت ۳۵ میلیون یورو از سوی سران قوی سپید بیش از آنكه در زمین فوتبال بازخورد داشته باشد، در دنیای تجارت به سود مادریدی ها تمام خواهد شد. گروهی هم می گویند بكهام قربانی تغییرات فراوان در نیمكت مربیگری شده، با این حال در گذر زمان از كوئیروز و كاپلو درس های فراوانی آموخته است.
فراموش نكنید بكهام در فصل فاجعه بار ۲۰۰۶-۲۰۰۵ بهترین بازیكن تیمش بود و تنها بازمانده ۴ ستاره دوران پرز (فیگو، زیدان، رونالدو و بكهام) محسوب می شود كه با هر معیاری قابل تحسین به نظر می رسد. بله! دیوید هم فقط به خاطر مشتی دلار راهی آمریكا می شود.اهالی ینگه دنیا درك می كنند بكهام در جام جهانی مقابل پاراگوئه و ترینیداد و توباگو پاس گل صادر كرد و در جدال فرسایشی با اكوادور گل حساس شیرهای سپید را به ثمر رساند.
● پله بعدی
نیستلروی كه در منچستریونایتد نیز همبازی بكهام بود، گفت شخصیت بالای بازی «بكس» در آمریكا نیز نشان داده خواهد شد. صحبت های «ون»رابخوانید: «هنگامی كه دیوید آسیب دید، بازیكنان تیم گفتند اكنون نوبت ما است اما بازیكن انگلیسی هرگز ناامید نشد و پرقدرت تر از همیشه بازگشت. او «نه» بزرگی به مخالفانش گفت.
بكس در بهترین شرایط قرار دارد ومی تواند در تیم ملی انگلستان تولد دوباره ای داشته باشد.بازی در لیگ آمریكا مانع درخشش وی در تیم ملی انگلستان نخواهد شد چون قادر است مسافت های زیاد را بدون احساس خستگی طی كند. پاهای همتیمی من آماده شوتزنی است.»بكهام سرانجام همراه شیرهای سپید مقام معتبری كسب می كند؟
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید