چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

هیجان در لیگ دوومیدانی


هیجان در لیگ دوومیدانی
اگرچه پس از گذشت ۱۰ سال از برگزاری لیگ دوومیدانی در ایران هنوز هیچ گونه اتفاق نظری درباره شكل گیری برگزاری رقابت ها وجود ندارد و همواره نقطه نظرها و دیدگاه های متفاوت و مختلفی از سوی كارشناسان این رشته ورزشی مطرح شده كه متأسفانه هیچ یك به نتیجه مطلوب منجر نشده است، اما نخستین مرحله لیگ دوومیدانی در سال ۸۶ متأثر از درخشش ورزشكاران ملی پوش در شرایطی كاملاً متفاوت و متمایز از ادوار گذشته آن برگزار شد.
ارتقای ركورد آسیا در ماده پرتاب دیسك آن هم ۲ بار پیاپی، بهبود ركورد ملی كشور در موارد پرتاب وزنه، چكش و دو۴۰۰ متر و همچنین كسب ۲ سهمیه المپیك در گروهA پرتاب دیسك و گروه B دو ۸۰۰ متر و همچنین رسیدن عباس صمیمی به ركورد B این رقابت ها كه به دلیل حضور احسان حدادی در گروهA ، او نیز برای حضور در پكن باید حدنصاب مدنظر در گروهA را كسب كند. در كنار بهبود چند حد نصاب لیگ مهمترین اتفاق های این رقابت ها بود.
كسب این نتایج ارزشمند و تحسین برانگیز در كنار تغییرات اندك در شكل برگزاری مسابقه ها همچون انجام مسابقه ها در یك روز، حذف شماری از مواد در یك مرحله كه خود جای بحث فراوان دارد و همچنین ایجاد محدودیت برای حضور ورزشكاران موجب شد نخستین مرحله لیگ دوومیدانی جذاب و پرهیجان باشد، هرچند اظهارنظر درباره شیوه برگزاری مسابقه ها و نتایج حاصله در دو مقوله جدا از هم است اما آنچه به عنوان یك تجربه و دستاورد از مسابقه مرحله اول لیگ حاصل شود این كه ایجاد شرایطی كه در موارد مختلف رقابت های نزدیك به هم شكل بگیرد نه تنها در نتیجه گیری مطلوب از سوی ورزشكاران بسیار مؤثر است ، بلكه این مسأله شكل برگزاری مسابقه ها را نیز به طور كامل تحت تأثیر قرار خواهد داد.
به همین منظور ایجاد تغییرات دیگری همچون حضور محدود و هدایت شده ورزشكاران خارجی در لیگ و ایجاد محدودیت برای حضور ورزشكاران مختلف با نتایج فاصله دار و همچنین برگزاری رقابت های هر ماده در یك دسته، در كنار استفاده از ابزارهای الكترونیكی و فنی مدرن داوری از جمله مواردی است كه در ارتقای كیفیت مسابقه های لیگ بسیار تأثیرگذار خواهد بود، نیز تلاش و رایزنی مسئولان فدراسیون برای پخش مسابقه های لیگ از تلویزیون كه خواسته اصلی باشگاه های حاضر لیگ است، می تواند شكل برگزاری مسابقه ها را به سمت نقطه ایده آل و آرمانی آن هدایت كند.
اما كسب نتایج ارزشمند به عنوان مهمترین دستاورد مسابقه های لیگ بدون شك معلول عوامل مختلفی است كه در سال های اخیر عملكرد ملی پوشان این رشته را تحت تأثیر قرار داده است. حضور هدایت شده و مؤثر مربیان خارجی در دوومیدانی، ایجاد روحیه و تفكر حرفه ای در ورزشكاران و درك شرایط تمرین و مسابقه از سوی آنها، رسیدن به نقطه آرمانی روحی و روانی و كسب تجارب ارزشمند حاصل حضور در رقابت های متعدد و معتبر بین المللی و همچنین وارد نشدن به حواشی و مسائل بازدارنده در كنار حمایت مطلوب فدراسیون از این ورزشكاران از جمله مهمترین دلایل كسب موفقیت های كنونی این ورزشكاران است. تداوم این روند برای نتیجه گیری در مسابقه های معتبر آتی، نیازمند هدایت و نظارت مستمر فدراسیون است.
● نگاهی به مسابقه های انجام شده
آنچه مسلم است سطح برگزاری مواد مختلف در دوومیدانی ایران بسیار متفاوت است. به شكلی كه می شود با قاطعیت گفت در موارد پرتابی ورزشكاران كشورمان در شرایط بسیار بهتری قرار دارند و حتی در ماده پرتاب دیسك به نتایجی فراتر از آسیا رسیده اند. در پرتاب ها اگرچه ورزشكاران كشورمان در سال های اخیر به تناوب ركورد كشور را بهبهود بخشیده اند اما نتایج حاصله با سطح اول آسیا فاصله بسیاری دارد.
در دوها در موارد نیمه استقامت آن هم به وسیله سجاد مرادی و احسان مهاجرشجاعی نتایج بسیار ارزشمندی به دست آمده است، در دیگر مواد بویژه دوهای سرعت و استقامت وضع به طور كامل مشخص است، در این مواد هیچ یك از ورزشكاران كشورمان قابلیت حضور در مسابقه های معتبر و كسب نتایج مطلوب را ندارند و حتی مسابقه های این مواد در لیگ دوومیدانی و دیگر رقابت های داخلی در سطح بسیار نازلی برگزار می شود. با در نظر گرفتن موارد فوق مسابقه های انجام شده در مواد مختلف را به تفكیك مورد بررسی قرار می دهیم.
● پرتاب دیسك، فراتر از آسیا
بدون شك سطح برگزاری مسابقه های پرتاب دیسك در ایران فراتر از آسیاست. كسب عناوین مختلف جهانی و آسیایی در چند سال اخیر و ارتقای چندین باره ركورد آسیا از سوی پرتابگران كشورمان مؤید این ادعاست. در مسابقه لیگ نیز نه تنها ركورد آسیا ۲ بار پیاپی فروریخته شد بلكه دستاوردهای ارزنده دیگری همچون كسب یك سهمیه در گروهA بازی های المپیك و رسیدن به حد نصاب دستهB این رقابت ها و نیز حضور سه پرتابگر كه نتایجی فراتر از ۶۰ متر كسب كردند نصیب دوومیدانی شد.
در این ماده بدون شك احسان حدادی را از هم اكنون می توان جزو ۸ نفر اول پرتاب دیسك دنیا قرار داد، حدادی در همه پرتاب هایش به نتایجی فراتر از ۶۴ متر رسید تا نشان دهد در كسب نتایج ارزشمند نیز به یك ثبات كامل رسیده است.
او در پرتاب های پنجم و ششم خود به ترتیب به حد نصاب های ۶۶‎/۸۳ متر و ۶۷‎/۸۸ متر دست یافت تا با كسب یكی از بهترین نتایج سال ۲۰۰۷ دنیا ۲ بار پیاپی ركورد آسیا را به میزان ۲‎/۶۳ متر ارتقا دهد، او از هم اكنون باید برای موفقیت در المپیك پكن برنامه های هدفمندی را دنبال كند، اگرچه مسابقه های قهرمانی آسیا در لبنان و جهانی اوزاكا را نیز نمی توان نادیده گرفت. در این ماده احیای دوباره عباس صمیمی یك دستاورد ارزشمند برای دوومیدانی بود .
او كه به نظر می رسد بیش از هر چیز اسیر تفكراتی است كه او را از رسیدن به نتایج مطلوب باز می دارد او باید بپذیرد دستیابی به نتایج در خور توجه در دوومیدانی مستلزم ایجاد روحیه و تفكر حرفه ای و به تبع آن تمرین های اساسی و هدفمند است. این كه بخشی از توان و انرژی یك ورزشكار معطوف عواملی غیر از ورزش باشد نه تنها بازدارنده است ، بلكه حتی تمرینات اندك او را نیز بی تأثیر خواهد كرد. این مسأله در سال های اخیر عباس صمیمی را كه یكی از خوش فیزیك ترین پرتابگران دنیاست از كسب نتایج مطلوب بازداشته است.
صمیمی برای خروج كامل از بحران باید خود را به طور كامل در اختیار یك مربی آگاه قرار دهد و در سال های باقی مانده از دوران قهرمانی خود همه توانش را برای كسب عناوینی ارزشمند به كار گیرد. حضور موفقیت آمیز در مسابقه های قهرمانی آسیا در لبنان می تواند شروع خوبی برای كسب موفقیت هایی نظیر حضور در مسابقه های جهانی اوزاكا و نیز بازی های المپیك پكن باشد. اما نتیجه ارزشمند دیگر مسابقه پرتاب دیسك را محمد صمیمی كسب كرد.
محمد كه قهرمان جوانان آسیا و نایب قهرمان جوانان جهان است در نخستین سال حضور خود در رده بزرگسالان به حدنصاب قابل قبول ۶۰‎/۵۶ متر رسید. تا مكمل موفقیت های پرتاب دیسك باشد. محمد صمیمی با كسب این نتیجه و تداوم آن می تواند به عنوان یكی از اعضای موفق تیم ملی دوومیدانی ایران در مسابقه های قهرمانی آسیا در لبنان حاضر باشد.
● پرتاب وزنه ، در پی سهمیه المپیك
نتیجه مسابقه پرتاب وزنه بیش از آن كه یك ركورد جدید ملی محسوب شود (ركورد قبلی ۱۸‎/۸۷ امین نیكفر) می تواند در شرایطی شاهرخی را صاحب یكی از ۳ مدال ارزشمند مسابقه های آسیایی لبنان كند، شاهرخی كه بعد از كسب عنوان چهارمی آسیا (۱۸‎/۸۵ متر) در اینچه اون كره جنوبی نتوانسته بود به شرایط دلخواه برسد و یكی از برترین نتایج سال های اخیر خود را در بازی های آسیایی دوحه كسب كرد. هم اكنون در كنار یك مربی روسی (كسیلوف) و همچنین پدرش (محسن شاهرخی) تمرین های مطلوبی را دنبال می كند.
كسب نتیجه ۱۹‎/۱۳ متر حاصل این تمرین های مؤثر و هدفمند است. بدون شك حضور درخشان در مسابقه های قهرمانی آسیا در لبنان و همچنین كسب سهمیه المپیك در این ماده (۱۹‎/۵۰) متر مهم ترین اهداف شاهرخی در مسابقه های آتی است. در این ماده امیر الوند نیز دارای شرایط بسیار مناسبی است. او كه در لیگ به حدنصاب ۱۸‎/۱۴ متر دست یافت بدون شك قابلیت رسیدن به مرز ۱۹ متر را داراست. الوند با این نتیجه می تواند در میان ۸ پرتابگر اول وزنه آسیا حاضر باشد. نفر سوم این ماده حمیدرضا نودهی فراهانی بود كه در بهترین پرتابش به حدنصاب ۱۶‎/۸۴ متر دست یافت.
● پرتاب چكش ، احیای موسوی
اگرچه برای كسب مدال در آسیا حدنصاب ۶۴‎/۷۶ متر نتیجه قابل قبولی نیست، اما كاوه موسوی كه پس از ناكامی در مسابقه های سال ۲۰۰۴ جوانان آسیا در مالزی مورد بی مهری فدراسیون قرار گرفت بعد از یك غیبت ۳ ساله موفق شد در نخستین حضور خود با كسب حدنصاب ۶۴‎/۷۶ متر، ركورد ملی ایران را به میزان ۹۶ سانتی متر بهبود بخشد (ركورد قبلی ۶۳‎/۸۰ متر متعلق به قربان صلاحی پور) موسوی با توجه به شرایط فیزیكی مناسبش در صورت حمایت از طرف فدراسیون و نیز تلاش و اهتمام جدی خودش قابلیت رسیدن به یكی از سكوهای برتر پرتاب چكش آسیا را داراست. در این ماده فاصله نتایج دیگر نفرات محسوس است، محمد كریم نژاد با حدنصاب ۵۹‎/۵۳ متر و رضا مقدم با ۵۸‎/۹۷ متر در مكان های بعدی ایستادند.
● پرتاب نیزه ، همچنان در ركود
با وجود آن كه انتظار می رفت ایوب آرفی بتواند خود را به عنوان یك پرتابگر برجسته در سطح آسیا مطرح كند، اما او بعد از مسابقه های قهرمانی آسیا در كره جنوبی (سال ۲۰۰۵) كه موفق شد با حدنصاب ارزشمند ۷۴‎/۷۴ متر در مكان چهارم آسیا بایستد در ركود كامل به سر برده و در هیچ مسابقه ای نتوانسته است به نتایج مدنظر برسد.
در شكل گیری این مسأله بخشی از قصور متوجه آرفی است. فدراسیون دوومیدانی نیز هیچ گاه برای بهبود عملكرد آرفی و كسب نتایج مدنظر در این باره راهكار هدفمندی را ارائه نكرده است. به هر شكل پس از نزول آرفی، مهدی روایی همچنان بهترین پرتابگر نیزه ایران است. او در لیگ با ركورد ۶۹‎/۹۹ متر به مقام قهرمانی رسید، آرفی با ۶۵‎/۱۳ متر در مكان دوم ایستاد و مهدی علیزاده با ۶۴‎/۶۷ متر حائز رتبه سوم شد.
● پرش ها
همان گونه كه در سطور بالا اشاره شد، روند روبه رشد كسب نتایج مطلوب در مواد پرشی همواره در حال تداوم است بدون شك كسب عنوان چهارمی بازی های آسیایی دوحه در پرش با نیزه به وسیله محسن ربانی با ركورد ارزشمند ۵‎/۳۰ متر و همچنین رسیدن به مدال برنز پرش طول جوانان آسیا و همچنین چهارمی جوانان جهان از سوی محمد ارزنده نقطه عطف موفقیت های ورزشكاران دوومیدانی در مواد پرشی بود.
این نتایج در كنار ركوردشكنی های پی درپی افشین داغر حمادی در پرش سه گام كه در مسابقه های داخلی حاصل شده نشان دهنده این روند مثبت است. اگرچه در ماده پرش ارتفاع به دلیل وجود ركورد بسیار ارزشمند ۲‎/۲۳ كه حسین شایان قهرمان برجسته، محبوب و بسیار ارزشمند دوومیدانی ایران كسب كرده و هم اكنون نیز نتیجه قابل قبولی حتی در سطح آسیاست موفقیت های امین حسین زاده رهبر و حتی جوانانی نظیر اسفندیار آیتی، مجتبی فتح آبادی و برادران هاشمی كمتر به چشم می آید.● پرش با نیزه ، نوسانات بسیار
محسن ربانی، اسحاق غفاری و پندار شوقیان كه برای نخستین بار از فراز مانع ۵ متری عبور كردند اگرچه روند نتیجه گیریشان با نوسانات بسیاری برخوردار است اما این امید وجود دارد كه بتوانند (بویژه محسن ربانی ركورددار كشور) در مسابقات قهرمانی آسیا به نتایج ارزشمندی برسند. برای رسیدن به این هدف نظارت مستمر و مداوم مسئولان فدراسیون بر تمرین و عملكرد این ورزشكاران بسیار ضروری است اما در كنار این موفقیت ها نگرانی موجود در این ماده فقدان پشتوانه و نیروهایی قابل اتكا در این مواد است. به شكلی فاصله نتایج این نفرات با دیگر شركت كننده ها كه بهترین شان محمدصلح میرزایی است محسوس است و نشان می دهد همه توان فدراسیون در این ماده معطوف به این ۳ ورزشكار است.
در مسابقه های لیگ برخلاف قهرمانی كشور، اسحاق ربانی گوی سبقت را از دو حریف مطرح و مدعی خود ربود و با عبور از مانع ۵‎/۱۵ متری در مكان نخست ایستاد، محسن ربانی با
۵ متر دوم شد و صلح میرزایی با ۴‎/۸۰ در مكان سوم ایستاد.
● پرش ارتفاع ، قابل قبول
امین حسین زاده رهبر در یك سال اخیر به نتایج قابل قبولی در این ماده رسیده است، كسب نتیجه ۲‎/۱۷ متر بهترین نتیجه رهبر است، كه با این نتیجه نیز نتوانست اعتماد مسئولان را برای حضور در دوحه جلب كند. با وجود این مسائل در ارتباط با «حسین زاده رهبر» اظهارنظرهای متفاوتی وجود دارد عده ای او را دارای شرایط ایده آل برای رسیدن به نتایج قابل قبول می دانند و برخی نیز وجود حواشی بسیار و نداشتن تمركز بر كار قهرمانی را مهم ترین عامل بازدارنده برای وی می شناسند و حتی گفته می شود همین مسائل از جمله دلایل بی اعتمادی فدراسیون به «حسین زاده رهبر» است.
با این تفاسیر او در نخستین مرحله لیگ با عبور از مانع ۲‎/۱۴ متری در مكان نخست ایستاد. اسفندیار آیتی دیگر چهره برجسته و بسیار مؤدب پرش ارتفاع در یكی از روزهای خوب خود با ركورد ۲‎/۱۱ متر در مكان دوم ایستاد. آیتی نیز حائز شرایطی مناسب برای كسب نتایج بهتر است، همچنین سعید هاشمی نیز با ۲‎/۰۵ متر در مكان سوم ایستاد .
● پرش سه گام ، تنها و یكه تاز
افشین داغر حمادی یكی از ورزشكاران كم شماری است كه در این رشته از تجارب بسیار كمی در سطح بین المللی برخوردار است و همه موفقیت هایش در مسابقه های داخلی به دست آمده است اما این ورزشكار برجسته خوزستانی در یك سال اخیر به تناوب ركورد ملی كشور را بهبود بخشیده است و آخرین بار در شیراز در مسابقه های قهرمانی كشور به حدنصاب قابل توجه ۱۶‎/۳۸ متر رسید تا یك سانتی متر ركورد قبلی خود را بهبود بخشد.
در این ماده علیرضا حبیبی به نظر می رسد كمتر رغبتی برای حضور در پرش سه گام دارد و ترجیح می دهد بیشتر در پرش طول حاضر شود. داغر حمادی در بهترین پرش خود به ۱۶‎/۱۳ متر رسید و نزدیك ترین رقیبش حمیدرضا ابوالحسنی بود كه به نتیجه ۱۵‎/۳۱ متر دست یافت. در این ماده مصطفی عطایی با كسب حد نصاب ۱۵‎/۱۹ متر در مكان سوم ایستاد.
● پرش طول ، غیبت ارزنده
در غیاب محمد ارزنده قهرمان برجسته چهارمحالی كه به نظر می رسد آسیب دیدگی های متوالی عاملی بازدارنده برای موفقیت های اوست، علیرضا حبیبی با پرش ۷‎/۴۰ متر در مكان نخست ایستاد. روزبه اسدی بخش با پرشی معادل۷‎/۳۵ متر در مكان دوم ایستاد و بهروز سیستانی با ۷‎/۲۱ متر در مكان سوم ایستاد ـ در این ماده غیبت و آماده نبودن مهدی امینی و محمد ارزنده سطح كیفی مسابقه را پائین آورده بود.
● دوها:
▪ ۱۰۰متر ، بدون پشتوانه
در این ماده پس از درخشش تحسین برانگیز عبدالغفار سقر كه به ركورد قابل توجه ۱۰‎/۲۹ ثانیه رسید، هیچ نتیجه ارزشمند دیگری در سال های اخیر كسب نشده است. به شكلی كه یك ورزشكار نه چندان مطرح روسی به نام اصلان عباس اف اجازه خودنمایی به هیچ یك از ورزشكاران كشورمان را نداده است. او در لیگ امسال نیز در حضور همه نفرات مدعی با كسب حد نصاب ۱۰‎/۶۲ ثانیه قهرمان شد. عبدالغفار دونده كهنه كار باثبت زمان ۱۰‎/۸۴ ثانیه در مكان دوم ایستاد و حسن حیدرپور كه انتظار می رفت یك پدیده در این دو باشد با نتیجه ۱۰‎/۸۶ ثانیه در رده سوم قرار گرفت.
▪ ۱۱۰متر با مانع ، در پی جبران ناكامی
روح الله عسگری دارنده یكی از با ارزش ترین مدال های تاریخ دوومیدانی (برتر آسیا ـ ۲۰۰۵ كره جنوبی) بعد از ناكامی در بازی های آسیایی دوحه در مسابقه های قهرمانی كشور و همچنین لیگ نتوانست نتیجه ای بهتر از ۱۴‎/۲۰ ثانیه كسب كند. جدا از چند مورد آسیب دیدگی، عسگری نیز همچون صمیمی تنها بخشی از انرژی و توان خود را معطوف ورزش كرده است و مسائلی مانند تحصیل و ... او را از تمركز كامل بر كار قهرمانی بازمی دارد.
این مسائل در كنار فقدان یك مربی برجسته برای مرتفع ساختن ضعف های تكنیكی عسگری موجب شده است او با شایستگی بسیار نتواند به نتیجه بهتر از ۱۳‎/۸۰ ثانیه برسد. با همه این تفاسیر انتظار می رود او در مسابقه های قهرمانی آسیا در لبنان از عنوان ارزشمند خود دفاع كند. در این ماده در غیاب صادق جلیلی، احمدرضا خنفری دونده برجسته خوزستانی با كسب زمان ۱۴‎/۶۳ ثانیه در مكان دوم قرار گرفت و حمیدرضا كاظمی با ۱۴‎/۹۴ ثانیه حائز رتبه سوم شد.
▪ ۴۰۰ متر با مانع ، یكه تاز
غلامرضا كریمی همچنان یكه تاز دوی ۴۰۰ متر با مانع ایران است او كه جواز كار قهرمانی هدایت چند تن از ورزشكاران را نیز برعهده دارد با حد نصاب ۵۱‎/۸۴ ثانیه به مقام قهرمانی رسید. ابراهیم احمداف با ۵۳‎/۲۹ ثانیه در مكان دوم ایستاد و مرتضی قائدی با ركورد ۵۳‎/۶۵ ثانیه در رتبه سوم قرار گرفت.
▪ ۴۰۰ متر ، ركوردشكنی
یكی از زیبا ترین مسابقه های لیگ در دوی ۴۰۰ متر شكل گرفت. حضور ۳ دونده برجسته و سرشناش در این ماده محمد عاكفیان، رضا بوعذار و احسان مهاجر شجاعی موجب شد با برگزاری یك مسابقه پرهیجان، ركورد جدیدی نیز برای كشور به ثبت برد. رضا بوعذار كه از سوی دو حریف مطرحش تهدید می شد با ثبت ركورد ۴۶‎/۳۷ ثانیه ۲۱ صدم ثانیه ركورد كشور را كه در اختیار خودش بود بهبود بخشید. بوعذار برای كسب سهمیه المپیك باید ۴۰۰ متر را كمتر از ۴۶‎/۰۰ ثانیه برود. در این دو محمد عاكفیان كه انتظار می رفت بتواند نتیجه بهتری را كسب كند با زمان ۴۶‎/۹۶ ثانیه در مكان دوم ایستاد و احسان مهاجر شجاعی با ۴۶‎/۹۸ ثانیه حائز رتبه سوم شد.
▪ ۸۰۰ متر ، سهمیه المپیك
سجاد مرادی دونده برجسته دوهای نیمه استقامت ایران كه پس از ناكامی در بازی های آسیایی دوحه تمریناتش را دوباره در ماده ۸۰۰ متر و زیر نظر یك مربی روسی دنبال می كند. در نخستین مسابقه خود در سال جدید بسیار با برنامه و حساب شده، ظاهر شد و در حالی كه از سوی هیچ رقیبی تهدید نمی شد با كسب زمان قابل قبول ۴۶‎/۴۰ : ۱ دقیقه افزون بر كسب سهمیه المپیك در گروه B نشان داد در مسابقه های قهرمانی آسیا نیز مدعی اصلی كسب مدال است. مرادی با كسب سهمیه المپیك در دیگر مسابقه های آتی صرفاً برای دستیابی به حد نصاب جدید وارد مسابقه ها خواهد شد كه انتظار می رود او بتواند به ركورد خارق العاده ۴۴‎/۷۴ : ۱ متر نزدیك شود. در این ماده احسان مهاجر شجاعی با توجه به برنامه های خاص تمرینی اش در دوی ۴۰۰ متر حاضر شد تا نزدیك ترین رقیب به مرادی ، مهدی جلیلی باشد كه با زمان ۵۳‎/۵۷ : ۱ دقیقه در مكان دوم قرار بگیرد و ابوالفضل دهنوی نیز با حد نصاب ۵۳‎/۸۸ : ۱ دقیقه حائز رتبه سوم شد.
▪ ۵۰۰۰ متر ـ ركود:
در این ماده امید مهرابی با ركورد ۵۱‎/۱۱ : ۱۴ دقیقه به مقام قهرمانی رسید. محمد خزایی با ۵۴‎/۰۹: ۱۴ دقیقه دوم شد و روح الله امانی با ۰۰‎/۱: ۱۵ دقیقه در مكان سوم قرارگرفت. در مواد استقامت همچنان كمبود نفرات برجسته وجود دارد. نتایج حاصله در دوی ۵۰۰۰ متر گواهی براین ادعاست.
▪ پنجگانه ـ غیبت سپهرزاد:
در غیاب هادی سپهرزاد كه تمرینات آمادگی خود را در اوكراین دنبال می كند، علی فیضی تنها با ۹ امتیاز اختلاف (۳۳۹۰ امتیاز) به مقام قهرمانی رسید، سعید میرزایی تبار با ۳۳۸۱ امتیاز دوم شد و یاسر دهقان با ۳۳۲۳ امتیاز در مكان سوم قرار گرفت.
مجید كیهانی
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید