پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

هجوم ایرانی ها به لیگ امارات


هجوم ایرانی ها به لیگ امارات
قابل پیش بینی بود كه تصویب قانون جدید لیگ امارات جهت استفاده از سه بازیكن خارجی چه تاثیر قابل توجهی در فوتبال ایران خواهد داشت و انتظار می رود هجوم باشگاه های اماراتی برای استفاده از ستاره های لیگ برتر باز هم نزول سطح فنی رقابت های فوتبال را در پی داشته باشد. بضاعت موجود در فوتبال ایران با پیشنهادهای وسوسه انگیزی كه از امارات می رسد به هیچ وجه تناسب ندارد و این فاصله زمینه ساز مهاجرت ستاره ها به سوی خلیج فارس می شود.
فصل سپری شده با حضور ۹ ستاره ایرانی در جام اتصالات سطح فنی رقابت های لیگ برتر فوتبال كشور را تحت تاثیر قرار داده بود. در غیاب بهترین مهاجمان فوتبال ایران كه در تیم های اماراتی مشغول گل زنی بودند اولروم بهترین گل زن لیگ برتر لقب گرفت و حالا اماراتی ها كه از حضور ستاره های ایرانی راضی به نظر می رسیدند برای جذب دیگر بازیكنان موثر لیگ برتر فعالیت خودشان را آغاز كرده اند.
سامره مشتركا با مهاجم برزیلی به آقای گلی دست یافت و عملكرد عنایتی، خطیبی، كاظمیان و مبعلی هم مورد توجه قرار گرفت. پیش از پایان فصل الشباب اولین مثلث بازیكنان خارجی را سه ستاره ایرانی تكمیل كرد.
مبعلی بر اساس قراردادی كه دو سال از اعتبارش باقی مانده در این تیم ماندگار شد ، اولادی طبق توافقات صورت گرفته با پرسپولیس قرارداد سه ساله ای به امضاء رساند و كاظمیان با توجه به رابطه نزدیكی كه با مبعلی داشت پیشنهاد الشباب را پذیرفت.
این مثلث ایرانی الشباب را در جمع مدعیان قهرمانی فصل آینده قرار داده و دیگر باشگاهها به سرعت وارد عمل شده اند تا با استفاده از بازیكنان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران مثلث بازیكنان خارجی خودشان را تكمیل كنند.
الامارات كه قرارداد عنایتی و خطیبی را تمدید كرده و از سقوط نجات یافت به دنبال یك هافبك میانی است. حسین كاظمی گزینه نخست باشگاه اوش شهر راس الخیمه به حساب می آید در حالی كه روزنامه عربی زبان الاتحاد نیز در شماره روز سه شنبه از تحقق این انتقال خبر داد. به نظر می رسد دو طرف در حال انجام مذاكرات نهایی هستند و دومین مثلث ایرانی در این تیم شكل خواهد گرفت.
الاهلی با آلن میشل فرانسوی فعلا به جذب سیاوش اكبرپور ابراز تمایل كرده كه مذاكرات در این خصوص نیز ادامه دارد. اكبرپور بازیكن آزاد است و اگر بر سر مسایل مالی به توافق برسد به زودی برای عقد قرارداد نهایی با باشگاه سرخ پوش شهر دبی وارد امارات خواهد شد. البته همچنان هدف اول الاهلی جادوگر ایرانی است كه به تازگی از بایرن جدا شده و مشغول مذاكره با تیم های عربی است.
كریمی برای این باشگاه بیش از همه بازیكنان خارجی سال های گذشته ارزشمند است و محبوب ترین ستاره تاریخ الاهلی میان هواداران این تیم به حساب می آید.
الشعب كه با زوج موفق كاظمیان و سامره در این فصل مدعی قهرمانی بود در پی جدایی كاظمیان به دنبال دو بازیكن ایرانی دیگر است. گفته می شود مهدی رجب زاده فعلا نزدیك ترین ایرانی به باشگاه سرخ پوش شهر شارجه محسوب می شود و البته مذاكرات در این خصوص ادامه دارد.
الشعب همچنین جذب یك مهاجم ایرانی دیگر را در دستور كار قرار داده كه نام این بازیكن هنوز فاش نشده است. از سویی میثم بائو و عرفان اولروم مدعی هستند از لیگ امارات پیشنهاداتی دریافت كرده اند و در آینده ای نزدیك هویت تیم های طرف مذاكره با آنها مشخص خواهد شد. به هر ترتیب با توجه به اینكه مجموعا با حضور سه بازیكن در هر كدام از ۱۲ تیم لیگ دسته اول امارات می توان پیش بینی كرد كه ۳۶ بازیكن خارجی در فصل آینده پیراهن تیم های اماراتی را بر تن می كنند و در این بین طبیعتا تعداد بازیكنان ایرانی دو رقمی خواهد بود.
تبعات این اتفاق تلخ مستقیما متوجه لیگ برتر و حتی تیم ملی فوتبال ایران است.
كریم اعظمی
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید