پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

دی هان: به دنبال حضور در المپیک هستیم


دی هان: به دنبال حضور در المپیک هستیم
هلند كشوری است كه سابقه طولانی در فوتبال جهان دارد. فوتبال هلند در سطح بالای اروپا و جهان قرار دارد. این كشور در رده زیر ۲۱ ساله ها نیز توانسته به افتخارات بزرگی دست یابد. حضور نارنجی ها در رقابت های زیر ۲۱ سال اروپا باعث شده كه تقریباً مردم این كشور به قهرمانی در این رقابت ها امید داشته باشند.«فوپه دی هان» مربی ۶۳ ساله زیر ۲۱ ساله های هلند مصاحبه ای با مجله یوفا انجام داده كه در ادامه می خوانید:
▪ در دور پیشین رقابت ها كه در پرتغال برگزار شد، توانستید قهرمان شوید اما پس از آن بسیاری از بازیكنان از تیم خارج شدند. با این وجود فكرمی كنید بتوانید مدافع عنوان قهرمانی باشید؟
- به هر حال رقابت های خیلی سختی پیش رو داریم. تیم هم اكنون واقعاً خوب است و انگیزه های بالایی برای كسب قهرمانی دارد. در خط حمله ما «رایان بابل» را در اختیار داریم كه در آژاكس بسیار زیبا بازی می كند. در سمت راست نیز «خولین ینر» را داریم كه در آلكمار حضور دارد. درون دروازه نیز «كنت ورمیر» حضور دارد كه جزو دروازه بانان خوب و برتر حال حاضر هلند به شمار می رود. به نظر من تنهانقطه ضعف ما خط میانی است. اگر خاطرتان باشد، در رقابت های پرتغال«اسماعیل آیساتی» و «دمی دی زو» را در اختیار داشتیم.
▪ تحرك و پویایی در تیم چگونه است؟
- ما تنها در رقابت ها و مسابقات دوستانه شركت كرده ایم و این همیشه یك مشكل بزرگ برای ما به شمار می رود. ما دوست داریم كه در رقابت های مختلف شركت كنیم تا با نقاط ضعف تیم بیشتر آشنا شویم. بازی در هلند كمی با استرس همراه است زیرا كه در اینجا همه از ما پیروزی می خواهند. مطمئن هستم كه می توانیم جزو ۴ تیم برتر این رقابت ها باشیم.
▪ از تیم های حاضر در گروه خود چه شناختی دارید؟
- شناخت زیادی ندارم. راجع به تیم پرتغال چیزی نمی دانم. اغلب دی وی دی بازی ها را به دقت مشاهده می كنم تا بتوانم به شناخت بیشتری از تیم های گروه برسم. بازی های پیش رو بازی های سختی خواهد بود . بلژیك نیز تیم خوبی است به علاوه فرانسه و اسرائیل نیز در گروه حضور دارند.
▪ از دست دادن «ابراهیم آفلای» و «استین شارس» پیش از آغاز تورنمنت را چگونه ارزیابی می كنید؟
- «آفلای» بازیكن بسیار خوب و تأثیرگذاری است. كه تجربه بالایی دارد و این خیلی به ما كمك می كند. وی در ۲ سال گذشته تقریباً به طور ثابت در تركیب اصلی آیندهوون حضور داشته و آفلای تجربه حضور در لیگ قهرمانان اروپا و تیم ملی هلند را دارد. او مصدوم است بنابراین نمی توانم روی او حساب باز كنم.
▪ پیروزی مقابل پرتغال را چگونه ارزیابی می كنید؟
- تجربه فوق العاده و غیرقابل تكراری بود. هیچ كس تصور نمی كرد ما بتوانیم با پیروزی از این دیدار خارج شویم. پیش از آغاز رقابت ها من به بازیكنان گفتم كه باید این دیدار را با پیروزی به پایان برسانیم. ما دوست داریم كه فوتبال خوب و زیبایی بازی كنیم. در آغاز رقابت ها خیلی بد و ضعیف كار می كردیم اما در ادامه مسابقات و در چند بازی آخر بازی های خیلی خوبی به نمایش گذاشتیم. هنگامی كه چنین پیشرفتی را می بینید هیجان زده شده و می فهمید كه در مسیر درستی برای پیشرفت قرار گرفته اید. به همین دلیل است كه مربیگری را دوست دارم.
▪ درباره دوران بازیگری خود بگویید؟
- نزدیك به ۲۰ سال در «هیرنوین» كه از تیم های خوب هلندی است حضور داشتم. ابتدا در انتهای جدول حضور داشتیم اما پس از ۱۵ سال توانستیم در لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا كه جزو جام های معتبر اروپایی هستند، حضور داشته باشیم. ما یك باشگاه كاملاً جدید ساختیم و توانستیم در كنار ۲۸ هزار هوادار بازی های خوب و زیبایی به نمایش بگذاریم. من به این تیم افتخار می كنم.
▪ بهترین خاطره ای كه از پرتغال دارید چیست؟
- گل «كلاس یان هانته لار»مقابل فرانسه در نیمه نهایی.
▪ «اسماعیل آیساتی» را چگونه ارزیابی می كنید؟
- بازیكن خوب و بزرگی است. او شناخت كاملی از بازی ها دارد. این بازیكن قدرت دریبل و حركت با توپ بسیار خوبی دارد. او با قراردادی قرضی از توئنته به آیندهوون پیوسته است وبدون شك جزو پدیده های این فصل خواهد بود.
▪ كدام یك برای شما در اولویت قرار دارند؛ قهرمانی در این رقابت ها یا كمك به بازیكنان برای حضور در تیم بزرگسالان؟
- تقریباً هر ۲ برای من اهمیت دارند ما اكنون به دنبال حضور در المپیك هستیم. این برای ما كار بسیار سختی است. اما مطمئناً ازعهده آن برمی آییم.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید