جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

طرح جنگ در اینترپرایز


طرح جنگ در اینترپرایز
این مصیبت قریب الوقوع در دستان چنی است. با آمریکایی که با ازدست دادن ارتش خود مواجه است، چنی و نومحافظه کاران احتمالا از عهده متقاعد کردن بوش برای حمله هسته ای به ایران برخواهند آمد. چنی و رامسفلد دکترین جنگ آمریکا را به حمله هسته ای پیش دستانه علیه قدرتهای غیر هسته ای تغییر داده اند. با توجه به عدم توانایی ارتش آمریکا جهت پیروزی در عراق و شکست ارتش اسرائیل در مقابل حزب الله، نومحافظه کاران به این نتیجه رسیده اند که تنها راه برای استقرار هژمونی و سلطه اسرائیل و آمریکا بر سراسر منطقه خاورمیانه حمله اتمی به ایران است.
اتاق فكر واشنگتن دی.سی و موسسه اینترپرایز آمریکا اهداف و نیات خود را در پشت نام خود پنهان کرده اند. هیچ چیز آمریکایی در موسسه اینترپرایز آمریکا وجود ندارد و وظیفه اصلی این سازمان ها ایجاد جنگ در خاورمیانه علیه دشمنان اسرائیل است. نام واقعی آن باید مرکز «لیکود برای جنگ خاورمیانه» گذاشته شود. موسسه اینترپرایز آمریکا، بزرگترین مجموعه از جنگ طلبان در آمریکاست.
کارشناسان موسسه اینترپرایز آمریکا سالهاست که برای جنگ در خاورمیانه تلاش می کنند. یک رییس جمهور کودن و حادثه ۱۱ سپتامبر فرصت را در اختیار آنان قرار داده است. اکنون که تهاجم آمریکا و اشغال عراق و افغانستان به شکست منتهی شده است، جنگ افروزان موسسه اینترپرایز آمریکا با دیک چنی معاون رییس جمهور برای ایجاد جنگ با ایران تبانی کرده اند.
«استیون سی سلمونز» در گزارش خود فاش کرده که دیک چنی در حال کار با جنگ افروزان موسسه اینترپرایز آمریکا برای دور زدن تلاشهای وزیر امور خارجه و وزیر دفاع هستند که به دنبال یافتن یک راه حل دیپلماتیک می باشند. سلمونز که یکی از مقامات سطح بالای امنیت ملی آمریکاست تبانی و توطئه چنی موسسه اینترپرایز آمریکا را به عنوان «نافرمانی ننگین» علیه بوش توصیف کرده است. اکنون که دموکراتها دستور کار نوامبر گذشته خود برای پایان دادن به جنگ بوش علیه عراق را برملا ساخته اند و با توجه به اختیار تام بوش برای ادامه کشتار و خونریزی بی دلیل، طرح نومحافظه کاران که توسط دیک چنی هدایت می شود برای آغاز تهاجم به ایران در صدر قرار گرفته است.
اطلاعات گمراه کننده خوراک رسانه ها در این خصوص شده که ایران مسوول حمله به نیروهای آمریکایی در عراق است. این اطلاعات گمراه کننده روزانه و بدون هرگونه تردید توسط رسانه های آمریکا منتشر می شود. برای مثال، اخیراً یک گزارش که در انگلیس انتشار یافته نتیجه گرفته است که «تعداد کمی از تحلیل گران مستقل بر این باورند که تهران نقش مسلم و قاطعی را در نبرد فرقه گرایی و شورش در عراق بازی می کند.»
در حالی که تبانی و توطئه چنی- موسسه اینترپرایز آمریکا، تلاش برای تحریک عصبانیت آمریکا علیه ایران از طریق دروغ و اطلاعات نادرست است، آنها هر کار ممکنی را برای وادار کردن آمریکا به انجام این کار می کنند.
جنگ سالاران آمریکا با گزارش ساختگی در رسانه ها این موضوع را مطرح ساخته اند که آمریکا در حال انجام عملیات مخفی علیه ایران است. نیروی دریایی آمریکا نیز مانور نظامی را در جوار سواحل ایران انجام داده است. این در حالی است که عوامل ارتش آمریکا در عراق علیرغم اعتراض دولتهای ایران و عراق مصونیت دیپلماتیک را نقض و دیپلماتهای ایرانی را ربودند. دولت آمریکا با انتصاب سنی های تندرو در لبنان به حزب الله، این متحد ایران، خشونت های بیشتری را در لبنان سبب شده است. کوتاه سخن این که، دولت آمریکا در حال انجام هر کار ممکن برای آغاز جنگ با ایران است. بمباران ایران، شاید بعد از موفقیت در عملیات «پرچم دروغین» گام بعدی باشد.
بوش به دروغ های مورد علاقه اش که آوردن «آزادی و دموکراسی به عراق» است ادامه می دهد و مسلمانان از ما به خاطر دروغ های مكرر در مورد «آزادی و دموکراسیِ» نفرت دارند. او به این اظهارات ابلهانه و احمقانه حتی هنگامی که وی اراده و خواست مردم آمریکا را نادیده می گیرد، ادامه می دهد. بوش اراده مردم آمریکا که در انتخابات کنگره ماه نوامبر گذشته و در نظرسنجی ها بیان شده بود را نادیده گرفته است.
نظرسنجی نیویورک تایمز و سی. بی . اس که در تاریخ ۲۴ ماه می منتشر شده بود کاهش شدید حمایت عمومی از بوش و جنگ وی را نشان داد. آمریکا «سخت در مسیر اشتباه است» پاسخ ۷۲ درصد از افکار عمومی آمریکا بود.
بوش، حزب جمهوریخواه و حزب دموکرات برای تمام دنیا ثابت کرده اند که مردم آمریکا هیچ انتخابی ندارند. مردم آمریکا توانایی چندانی برای اثرگذاری بر سیاستهای کشورشان ندارند.
مردم کشورهای دیگر چه فکری می کنند وقتی که آنها می شنوند بوش درباره «آزادی و دموکراسی» حرف می زند در حالی که نتایج انتخابات و نظرسنجی را نادیده می گیرد.
بوش شرایطی را برای متهمان ایجاد کرد که براساس آن هرگونه دفاعی غیر ممکن است. در آمریکای بوش، مردم می توانند بر اساس شایعه و شواهد مخفی اعدام شوند. اگر این «آزادی و دموکراسی» است پس استبداد چیست؟
نظرسنجی های اخیر نشان داده است که اکثر مردم آمریکا همواره فریب نخواهند خورد و برایشان مهم نیست که رسانه ها و سیاستمداران چه می گویند.
انتخابات نوامبر گذشته عدم حمایت رای دهندگان از تداوم جنگ را نشان داد. مشکل، اجرای خواست و اراده مردم است. دموکرات ها نه تنها مانند جمهوریخواهان از آیپک، صنعت نفت و مجتمع امنیتی – نظامی حق سکوت دریافت می کنند بلکه دموکرات ها بدبینانه و نفع طلبانه رفتار می کنند. آنها معتقدند این سیاست بوش بود که کنترل کنگره را در ماه نوامبر به آنها واگذار کرد و با ادامه این روند آنها بوش را قانع می کنند که خواهند توانست مقیاس وسیع تری را در ۲۰۰۸ سامان بخشند.
آنها معتقدند که اساسا شعار ضد جنگ آنها دیگر کاربردی ندارد.
منطق بدبینانه آنها ظاهرا تاکنون درست عمل کرده است. بوش به خاطر جنگ و شکست خود مقصر شده است. تداوم این روند در طولانی مدت شرایط وخیمی برای جمهوریخواهان است. پیش از تهاجم آمریکا به عراق، من مقاله ای در این رابطه نوشته بودم که پیامدهای ناخواسته یک جنگ مایه تباهی بوش، حزب جمهوریخواه و جنبش نومحافظه کاران خواهد شد.
مشکل موجود با منطق بدبینانه دموکراتها این است که طولانی شدن جنگِ بوش در عراق این شانس را افزایش داده است که چنی، اسرائیل و نومحافظه کاران بتوانند سبب جنگ با ایران گردند. اکثر کارشناسان و برخی نظامیان ما، معتقدند که جنگ با ایران به نحو بسیار بدی برای ما پیش خواهد رفت و نیروهای ما را در عراق به مخاطره می اندازد و می تواند بالگردها و کشتی های ما را از کار انداخته و نیروهای ما را متلاشی سازد.
این مصیبت قریب الوقوع در دستان چنی است. با آمریکایی که با ازدست دادن ارتش خود مواجه است، چنی و نومحافظه کاران احتمالا از عهده متقاعد کردن بوش برای حمله هسته ای به ایران برخواهند آمد. چنی و رامسفلد دکترین جنگ آمریکا را به حمله هسته ای پیش دستانه علیه قدرتهای غیر هسته ای تغییر داده اند. با توجه به عدم توانایی ارتش آمریکا جهت پیروزی در عراق و شکست ارتش اسرائیل در مقابل حزب الله، نومحافظه کاران به این نتیجه رسیده اند که تنها راه برای استقرار هژمونی و سلطه اسرائیل و آمریکا بر سراسر منطقه خاورمیانه حمله اتمی به ایران است.
نومحافظه کاران معتقدند که استفاده از سلاحهای هسته ای علیه ایران به مسلمانان جهان ثابت خواهد کرد که هیچ جایگزین دیگری ندارند بلکه باید به هژمونی آمریکا تن دردهند و تسلیم شوند.
محبوبیت بوش هنگامی باز می گردد که او بر دشمنان پیروز شود و به آمریکاییها بگوید که چگونه می تواند آنها را از سلاحهای هسته ای ایران محفوظ بدارد. بدبینی دموکراتها، آنها را تباه خواهد کرد و جاده جدیدی را به سوی خشونت و نابودی باز می کند.
نویسنده: پائول کریگ رابرتس
مترجم: كیانوش كیاكجوری
منبع : باشگاه اندیشه


همچنین مشاهده کنید