سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ / 16 April, 2024
مجله ویستا

پسر بازیگوش و سر به هوا


پسر بازیگوش و سر به هوا
فیلیپو یا پیپو اینزاگی در نهم آگوست ۱۹۷۳ در پیاچنزای ایتالیا چشم به جهان گشود. مادرش ماریا خانه‌دار و پدرش گیاكارلو تاجر است. او در خانواده‌ای تقریبا متمول به دنیا آمد و از كودكی علاقه زیادی به بازی فوتبال داشت. البته تحت تاثیر برادر بزرگش سیمونه اینزاگی قرار گرفته بود زیرا برادرش یك بازیكن فوتبال در تیم لازیو بود.
البته مادر و پدر آرزو داشتند دو فرزندشان وقت بیشتری برای تحصیل علم بگذارند تا این‌كه به فوتبال بپردازند اما پیپو دنباله‌روی برادرش سیمونه شد. آن دو در حیاط بزرگ منزلشان بخشی را به بازی فوتبال اختصاص داده بودند. زمین را چمن كرده بودند و هر روز وقتی از مدرسه به خانه می‌‌آمدند مدتهای طولانی تا شب هنگام به بازی می‌پرداختند. سیمونه و پیپو هم برادر یكدیگر بودند و هم دو دوست صمیمی. مادر علاقه بیشتری به سیمونه داشت زیرا او پسری با انضباط و ساكت و آرام بود اما پیپو بسیار بازیگوش و سربه هوا بود. البته در سن یازده سالگی گویی به خود آمد و پسری حرف شنو، موقر و درس‌خوان شد و در مطالعه دروسش غفلت نمی‌كرد و همیشه با یك برنامه‌ریزی صحیح هم به تحصیل می‌پرداخت و هم وقت اضافی می‌آورد و فوتبال بازی می‌كرد. او تصمیم گرفت در رشته حسابداری به تحصیل بپردازد. عصرها نیز به باشگاه لیفه در پیاچنزا می‌رفت و با جدیت تمام به تعلیم و تمرین فوتبال می‌پرداخت.
در سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۳ دراین باشگاه، ۲۱ بازی كرد و ۱۳ گل به ثمر رساند. سپس به باشگاه ورونا رفت و در آن‌جا هم سیزده گل برایشان به ارمغان آورد. مهمترین و موثرترین كاری كه انجام داد حركت به‌سوی یوونتوس بود در آنجا تحت تعلیم مارچلو لیپی یكی از بهترین مربیان یوونتوس قرار گرفت.
● دوستی با دل پیرو و زیدان
دوستی و آشنایی او با الساندرو دل پیرو و زین‌الدین زیدان یكی از افتخارات او به شمار می‌رود. او از این دو دوستش تجربیات زیادی كسب كرد. در سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ در یوونتوس نیز خوش درخشید و از ۳۱ بازی ۱۸ گل خلق كرد. او تا سال ۲۰۰۱ در یوونتوس بود. سال‌های درخشانی را پشت سر گذاشت و با ۵۷ گل به ثمر رسیده در ۱۲۰ بازی راهی آث‌میلان شد. دیوید ترزگه علاقه زیادی به او داشت و یكی از مشوقان او به شمار می‌رفت. پیپو از او اطلاعات و تجربیات جامعی دریافت كرد و به نوعی مدیون او بود. زمانی كه به آث‌میلان پا گذاشت با آندره شوچنكو دوست شد و از این‌كه دوستش اسطوره فوتبال بود به خود می‌بالید.
متاسفانه زانویش در حین یكی از بازی‌ها صدمه دید و یك فصل را به استراحت پرداخت.
● حمایت میلان
پیپو اینزاگی در مصاحبه‌ای با شبكه ۱VT ایتالیا از رابطه‌‌ اش با میلان چنین گفته بود: این باشگاه بعد از اینكه مصدومیت من بهبود یافت به‌طور غیرقابل توصیفی از من حمایت كرد. مسئولین باشگاه طبق برنامه قرارداد من را یك روز بعد از انجام جراحی‌ام تمدید كردند و اعتراف می‌كنم این‌گونه نظم و ترتیب و برنامه‌ریزی در باشگاه‌های دیگر وجود ندارد.
من هیچ‌گاه همراهی هم تیمی‌هایم و همچنین مدیران باشگاه و هواداران را در مدت مصدومیتم فراموش نخواهم كرد و مرهون محبت‌هایشان هستم.
اینزاگی به پیپو شهرت دارد و لقب سوپرپیپو را برای خود برگزیده است. سوپر پیپو یك نام ایتالیایی از شخصیت‌های كارتون‌های والت دیسنی است. در واقع همان سوپر گوف می‌باشد.
● افتخار خانواده
به گفته والدینش، شاید او به دنبال تحصیل علم نرفت اما سبب مباهات خانواده شد. لازم به ذكر است كه سیمونه برادرش نیز دست كمی از او ندارد اما شهرت و محبوبیت پیپو زبانزد خاص و عام است.
● كارنامه ورزشی
▪ اولین بازی ملی او در مقابل برزیل در سال ۱۹۹۷ انجام شد.
▪ در سال۹۹۹۱ سوپركاپ ایتالیا را همراه تیم یوونتوس گرفت.
▪ در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ به همراه تیم آث‌میلان لیگ قهرمانان اروپا را جزو لیست افتخارات خود قرار داد.
▪ كسب مقام قهرمانی سری یك با تیم میلان در سال ۲۰۰۴.
▪ مهم‌ترین افتخار پیپو با پیراهن تیم ملی ایتالیا قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود.
● ویژگی‌های شخصی
▪ او علاقه زیادی به خوراك قارچ دارد. ماهیگیری را یكی از بهترین و سالم‌ترین تفریحات می‌داند.
▪ در ایام تعطیلات به همراه دوستانش «كریستین ویری»، «فابیو كاناوارو» و «الساندر دل‌پیرو» به سواحل ایتالیا می‌روند و ماهیگیری می‌كنند.
▪ بازیكن محبوب او «ماركو فان‌باستن» هلندی كه در حال حاضر مربی تیم ملی هلند است، می باشد.
▪ او از این‌كه در باشگاه پردرآمد و ثروتمند آث‌میلان بازی می‌كند بسیار خوشحال است.
▪ معتقد است یك بازیكن خوب و وظیفه‌شناس فوتبال باید با قلبش بازی كند نه با پاهایش.
▪ همه به او، عنوان شكارچی توپ را داده‌اند.
▪ سرالكس فرگوسن سرمربی منچستر یونایتد معتقد است او برای هر تیمی یك نعمت است.
▪ مادر و پدرش به او افتخار می‌كنند و از داشتن چنین فرزندی به خود می‌بالند.
منبع : خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید