سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


سرد و شفاف مثل یخ


سرد و شفاف مثل یخ
روزهای داغ تابستان به همین زودی از راه رسیده اند و اگرچه از نظر تقویمی هنوز چند روزی به آغاز فصل تابستان باقی مانده اما در روزهای اخیر گرمای آن را احساس کرده ایم. در این روزهای داغ البته دسرهای سرد و یخی مثل انواع بستنی ها، نوشیدنی های خنک و سالادهای سرد اشتهابرانگیزترین خوراکی ها هستند و هیچ چیز لذت بخش تر از صرف این خوراکی ها نیست. اما گرمای هوا موجب شده دسرهایی از قبیل بستنی در زمان بسیار کوتاهی ذوب شده و حتی فرصت سرو شایسته آن را از میزبان می گیرند.از طرف دیگر هر غذایی هر اندازه ساده و مختصر باشد با تزئین زیبا اشتهابرانگیز می شود.
حال آنکه فاخرترین غذاها اگر بدون تزئین و آرایش و مثلاً در بشقاب های کاغذی سرو شوند چندان جذابیتی ندارند. در حقیقت در چنین مواقعی لذت بصری از غذا گرفته می شود. با این توصیفات درست کردن یک کاسه یخی که در دیواره هایش گل های زیبا و رنگارنگ محبوس هستند می تواند واجد هر دو ویژگی ذکرشده در این خطوط باشد، هم دسر شما را خنک نگه می دارد و هم بر زیبایی آن می افزاید.
این کاسه های یخی که به راحتی ساخته می شوند ظرفی فوق العاده برای انواع سالاد به خصوص سالاد میوه و بستنی ها هستند. برای ساخت این کاسه ها به دو ظرف که در برابر سرما و یخ زدن مقاوم باشند نیاز داریم که یک یخ شکل بوده اما اندازه یکی بزرگ تر از دیگری باشد به طوری که وقتی ظرف کوچک تر درون ظرف بزرگ تر قرار می گیرد حدود ۱ تا ۵/۲ سانتی متر فاصله میان دیواره های آنها وجود داشته باشد. بهتر است از ظروف فلزی مثل قالب های بستنی و ژله یا کیک برای این منظور استفاده کنید چون کاسه های بلوری ممکن است بر اثر فشار ناشی از ازدیاد حجم یخ بشکنند.
ظرف بزرگ تر را در سینک ظرفشویی یا داخل یک سینی لبه دار قرار دهید و مقداری آب در آن بریزید. سپس ظرف کوچک تر را درون آن بگذارید. با ریختن ماده ای سنگین مثل حبوبات، برنج یا حتی شکر در داخل ظرف کوچک تر آن را از حالت شناور خارج کرده و در داخل ظرف بزرگ تر پایین ببرید تا ته ظرف در حدود ۵/۲ سانتی متر بالاتر از ته ظرف بزرگ تر قرار بگیرد. حین انجام این کار ممکن است مقداری از آب داخل ظرف بزرگ تر سرریز کرده و از آن بیرون بریزد.
تعدادی گل های کوچک و برگ های مختلف را که از قبل با کندن سرگل ها از شاخه آماده کرده اید در فاصله میان دو ظرف قرار دهید. ممکن است از سرگل های کامل یا گلبرگ های پراکنده استفاده کنید.
پس از چیدن گل ها در جای خود ظرف ها را به همان ترتیب و به آرامی در فریزر قرار دهید. این کاسه یخی باید چندین ساعت یا یک شب در فریزر بماند تا کاملاً یخ زده و جامد شود. چندساعت قبل از زمان مصرف کاسه یخی را از فریزر خارج کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه در دمای اتاق بماند تا ظرف ها به راحتی از آن جدا شوند. ابتدا به آرامی ظرف کوچک تر را جدا کنید و سپس کاسه یخی را برگردانید و از داخل ظرف بزرگ تر خارج کنید- کاسه یخی را دوباره در فریزر بگذارید تا کاملاً سرد شود و سپس از آن برای سرو دسر مورد نظرتان استفاده کنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید