چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

ته وز به کدام تیم می رود؟


ته وز به کدام تیم می رود؟
كارلوس ته وز، مهاجم سرشناس آرژانتینی وستهام مورد توجه چندین باشگاه اروپایی است و هنوز مشخص نیست در این گیر و دار به كدام تیم ملحق خواهد شد.این ستاره آرژانتینی در واپسین دقایق فصل نقل و انتقالات تابستان سال ۲۰۰۶ از كورینتیانس برزیل راهی وستهام درآید اما در حالی كه یكی از بهترین های فوتبال كشورش محسوب می شد، در آپتون پارك به نیمكت نشین صرف تبدیل شد.
ته وز با چكش ها به كارش ادامه داد و گل بقای این تیم در لیگ برتر را وی وارد دروازه منچستر یونایتد كرد تا به این طریق نظر چند باشگاه از جمله شیاطین سرخ را جلب نمود.ته وز ماه گذشته در مطبوعات علاقه خود را به حضور در رئال مادرید اعلام كرد.
به همین دلیل سران برنابئو خواهان به خدمت گرفتن وی هستند اما به دلیل طولانی شدن لالیگا، مدیران قوی سپید نتوانستند به طور رسمی با وی پای میز مذاكره بنشینند.مدیر برنامه های كارلوس ته وز از مقامات رئال مادرید خواسته در صورتی كه تمایل به امضای قرارداد با این مهاجم ارزنده دارند، عجله كنند.
ستاره آرژانتینی خط حمله وستهام بارها نشان داده علاقه مند به حضور در رئال مادرید قهرمان این فصل لالیگا است و به نظر می رسد علت تأخیر امضای قرارداد وی با كهكشانی ها تمركز مقامات این تیم به كسب قهرمانی در لیگ داخلی اسپانیا بوده.اما با وجود تثبیت قهرمانی در لالیگا، مسؤولان رئال مادرید برای امضای قرارداد با این بازیكن تلاش نمی كنند.به هر صورت اگر قوهای سپید در جذب وی تعلل كنند، شاید ته وز در صید باشگاه های دیگر بیفتد.میلان و لیورپول آماده امضای قرارداد با این ملی پوش ۲۳ ساله هستند و در این میان نیز شیاطین سرخ می خواهند وی را به عنوان یار قرضی به اولدترافورد ببرند.
آلكس فرگوسن بارها عنوان كرده «ته وز» همان ستاره ای است كه می تواند در خط حمله و كنار وین رونی قرار بگیرد تا قدرت خط آتش منچستریونایتد افزایش یابد.با توجه به اینكه مرد اسكاتلندی می خواهد چند ستاره جوان و باآتیه را به خدمت بگیرد ته وز می تواند یكی از گزینه های مورد نظر وی باشد.«آدریان روكو» وكیل ته وز در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت: «از جانب رئال پیشنهاد داشتیم اما آنها هنوز رسماً وارد مذاكره نشده اند.
كارلوس به اندازه كافی برای رئال صبر كرده؛ بنابراین باید هر چه زودتر در مورد آینده خود تصمیم بگیرد. اما از آنجایی كه كارلوس از بازی در وستهام راضی است و چكش ها نیز خواهان حفظ وی هستند او نیازی به تغییر باشگاهش نمی بیند.»رؤسای وستهام در صدد هستند با خرید چند بازیكن مطرح و كلیدی بار دیگر به قدرت گذشته بازگردند.
ته وز هم با شرایط این باشگاه خو گرفته و اگر مقامات وستهام بتوانند هزینه های وی را متقبل شوند، او می تواند بار دیگر با پیراهن چكش ها در جزیره عرض اندام كند. اما آیا باشگاه های معتبر دیگر می گذارند ته وز در لندن بماند؟ماسچه رانو دوست صمیمی وی كه در لیورپول جایگاه ثابتی برای خود دست و پا كرده، خواهان حضور ته وز در آنفیلد است.آنها زوج خوبی در كورینتیانس بودند و به طور حتم در تیم بنیتز هم می توانند خاطرات شیرین گذشته را تكرار كنند.از آنجایی كه رافا بنیتز قصد تغییر تاكتیكی را دارد، كارلوس ته وز می تواند گزینه مناسبی در خط حمله لیورپول باشد و از همین رو آنها به شدت خواهان وی هستند.
میلانی ها هم اگر آلبرتو گیلاردینو را از دست بدهند، به سراغ ته وز خواهند رفت. البته گزینه نخست سران قرمز و مشكی ها، ساموئل اتوئو است و در صورتی كه آنها بتوانند شیر كامرونی را صید كنند، دست از سر مهاجم آرژانتینی برخواهند داشت اما علاقه شدید ته وزبرای حضوردرسانتیاگو برنابئو باعث شده تا انتقال وی به لیورپول و میلان و حتی منچستریونایتد به تأخیر بیفتد.اگر سران رئال طی یك هفته جاری به سراغ ته وز بروند چه بسا دست سایر تیم ها از رسیدن به وی كوتاه شود؛ با این حال هنوز جشن قهرمانی در باشگاه برپا است و آنها كار خود را برای خرید بازیكنان فصل آتی آغاز نكرده اند.
به گفته كالدرون رئال قصد دارد با نظر فابیو كاپلو، چند ستاره بزرگ را به خدمت بگیرد و كارلوس ته وز هم می تواند یكی از گزینه های مورد نظر قوهای سپید باشد.در حال حاضر ته وز قصد دارد یك هفته دیگر صبر كند و در صورتی كه رئال مادرید به طور رسمی مذاكرات را آغاز نكند،آن گاه به پیشنهادات ۳ تیم مطرح دیگر بیندیشد.
البته او دوست دارد درجزیره باقی بماند. به این ترتیب میلان از گود خارج خواهد شد و از بین لیورپول و منچستریونایتد انتخاب صورت می گیرد. مطبوعات جزیره معتقدند با توجه به حضور ماسچه رانو در آنفیلد و رضایت نسبی وی از شرایط حاكم بر این باشگاه، شاید ته وز به توصیه های دوستش گوش فرا دهد و راهی لیورپول شود۴. تیم بزرگ قاره سبز برای صید وی دندان تیز كرده اند و دراین میان رئال مادرید از شانس بیشتری برای به خدمت گرفتن وی برخوردار است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید