جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

آیا حجازی بازگشت به عقب نیست؟


آیا حجازی بازگشت به عقب نیست؟
ناصر حجازی،‌ سرمربی استقلال تهران شد. این همان جمله‌ای است که با حضور فتح‌ا...زاده در باشگاه استقلال و قبل از اینکه حکم مدیرعاملی را از سوی علی‌آبادی دریافت کند، دائماً اهالی فوتبال زمزمه می‌کردند.
ناصر حجازی،‌ دروازه‌بان سابق تیم‌ملی و کسی که همراه با استقلال چه در زمان بازیگری و چه در زمان مربیگری به اوج افتخارات خود رسید باد علی فتح‌ا...زاده،‌ مدیرعامل جدید استقلال رابطه دوستانه بسیار نزدیکی دارد. حتی فتح‌ا...زاده بعد از اینکه سرپرست باشگاه استقلال شد در اولین جلسه کنفرانس مطبوعاتی‌اش وقتی از او درباره حجازی و بازگشت به استقلال سؤال شد، بسیار خوشحال شد و خیلی کامل پاسخ داد.
بی‌شک می‌شد گمانه‌زنی کرد که حجازی مجدداً به استقلال برمی‌گردد و البته چند روز پیش این حکم به طور رسمی از سوی فتح‌ا...زاده برای حجازی صادر شد.
حالا حجازی سرمربی استقلال شده و در اولین گام صمد مرفاوی را به‌عنوان دستیار اول خود معرفی کرد و صادق ورمزیار نیز به عنوان دستیار دوم وی معرفی شد.
کادرفنی استقلال با منوچهر بهمنی و حسین ترابپور کامل شد اما همچنان تردیدهایی درخصوص مربیگری و بازگشت ناصر حجازی به استقلال وجود دارد. شاید استقلال در فصل گذشته به خاطر جوانی بیش از حد کادرفنی‌اش ضربه خورد اما می‌توان تعدادی از مشکلات را مانند خلق و خوی خاص حجازی در این فصل به مشکلات استقلال اضافه کرد و با نوعی تردید به مسأله نگاه کرد.
ناصر حجازی در استقلال چندان دوران موفقی نداشت و این مسأله باعث شده تا به نوعی با شک و تردید به مسأله نگاه کرد.
همگان خوب به یاد دارند که در روزهای آخر مربیگری حجازی در استقلال چه اتفاقاتی افتاد و چه مسائلی برایش پیش آمد، ‌هرچند گذشته چندان دلایل محکمی برای نظر دادن در خصوص حال حجازی نمی‌شود ولی به نظر می‌رسد این انتصاب بیشتر از آنکه کارشناسی شده باشد به نوعی رفاقتی انجام شد و می‌توان گفت استقلال نیز مانند پرسپولیس دوران کاملاً مبهمی را در پیش دارد و این برای یکی از قطب‌های فوتبال ایران چندان خوب نیست.
هرچند حجازی برای اینکه به مشکل برنخورد، صمد مرفاوی که طی چندین سال گذشته همیشه در کادرفنی این تیم حضور داشته را به جمع یاران خود اضافه کرد ولی شاید این موضوع نیز از نظر روحی- روانی برای مرفاوی مشکل‌ساز شود و خود دلیلی برای عدم موفقیت احتمالی کادرفنی جدید استقلال باشد.
حجازی پیشکسوت استقلال است و اینکه مجموعه و مدیران جدید استقلال به مقوله پیشکسوت احترام می‌گذارند خود جای تقدیر دارد ولی آیا می‌توان همه چیز حتی موفقیت تیم را فدای رفاقت و رابطه نزدیک با یک پیشکسوت کرد.
استقلال بعد از اینکه قهرمان لیگ برتر شد مشکلات بسیار زیادی را لمس کرد و حالا به شدت نیاز به آرامش دارد ما نیز قصد نداریم که به نوعی آرامش کنونی مجموعه استقلال را برهم بزنیم اما به نظر روزهای سختی در انتظار این تیم خواهد بود.
شاید هم استقلال با حجازی اوج بگیرد و همان طور که خود حجازی گفته است، در پایان برنامه ۳ ساله، این تیم را به عنوان قهرمانی آسیا برساند البته به شرطی که دیگر قصه جوبیلو ایواتا تکرار نشود و استقلال آنگونه غافلگیر نشود و البته اسامی نیز خیلی زود به مقر AFC ارسال شود. کارشناسان سعی کردند برای آرام نگه‌داشتن جو تیم چندان نسبت به حضور مجدد حجازی در استقلال به‌عنوان سرمربی موضع منفی نگیرند اما به نظر می‌رسد آنها نیز چندان از این انتخاب راضی نیستند و فکر می‌کردند فتح‌ا...زاده سراغ یک مربی بزرگ خارجی خواهد رفت.
به‌هر حال خود فتح‌ا...زاده نیز وعده‌های بزرگی داده بود و حتی اعلام کرده بود که شاید کریستوف دام را برای مربیگری استقلال به تهران بیاورد، اما از نام‌هایی همچون دام، رودگولیت و... کار به سرمربیگری دوست و رفیق قدیمی خود یعنی ناصر حجازی کشیده شد. حالا حجازی خوب می‌داند طرفداران استقلال که البته نشان داده‌اند به هیچ عنوان صبور نیستند و فقط موفقیت می‌خواهند و دیگر نمی‌توانند تحمل کنند که در دیدارهای رفت و برگشت مغلوب رقیب شوند که اگر چنین اتفاقی بیفتد خیلی زود شعار علیه حجازی را آغاز می‌کنند طاقت ناکامی‌های فصل گذشته را ندارند.
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید