جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


پنت‌هاوس؛ لذت زندگی در نوک برج


پنت‌هاوس؛ لذت زندگی در نوک برج
علاقه به زندگی در خانه‌های نوك‌برج با چشم‌انداز زیبای كوه‌های شمال تهران روزبه‌روز بیشتر شده و تقاضا برای خرید یا رهن پنت‌هاوس میان سرمایه‌داران تهرانی افزایش یافته است به طوری كه در ۱۹ سال اخیر سرمایه‌گذاران بخش مسكن در طبقات فوقانی برج‌های خود، پنت‌هاوس‌هایی زیبا و مجلل ساخته‌اند كه با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود و عرضه كم آن در معاملات مسكن از قیمت‌های بالایی برخوردارند.
گران‌ترین پنت‌هاوس تهران، پنت‌هاوس در فرشته است كه ۵ میلیارد تومان قیمت دارد. این پنت‌هاوس ۸۰۰ متری با ۵۰۰ متر تراس مشجر به چهارطرف شهر دید داشته و ۷ اتاق خواب دارد. البته در مقایسه با گران‌ترین پنت‌هاوس دنیا كوچك بوده ولی امكانات رفاهی آن با پنت‌هاوس‌های معروف دنیا برابری می‌كند. گران‌ترین پنت‌هاوس دنیا پنت‌هاوسی است سه‌طبقه در نیویورك كه در سال ۲۰۰۶ به قیمت ۷۰ میلیون دلار فروخته شد. این پنت‌هاوس با ۱۳۰۰ مترمربع در بالای هتل نوسازی شده «پیر» نیویورك قرار دارد و دارای یك سالن بزرگ با سقف گچبری شده با ارتفاع ۷ متر، پنج اتاق خواب، هفت سرویس بهداشتی كامل، پنج شومینه كف پوشیده از چوب بلوط، چهار تراس و دید ۳۶۰ درجه از تمام نیویورك است كه تنها در رویا می‌توان آن را تصور كرد. بعد از این پنت‌هاوس ۷۰ میلیون دلاری، دومین پنت‌هاوس گرانقیمت دنیا در ساحل میامی قرار گرفته و ۱۸ میلیون دلار قیمت دارد. در دكوراسیون داخلی این خانه رویایی چوب آبنوس به كار برده شده كه برش‌های این چوب در ژاپن انجام شده است. این پنت‌هاوس ۵ اتاق خواب دارد و همه اتاق‌ها به سرویس صوتی، تصویری و تلویزیون پلاسما مجهزند، حمام‌های آن همه در كنار شیشه‌های قدی قرار گرفته‌اند و زیبایی آن را دوچندان كرده‌اند.
زندگی در پنت هاوس «وقتی در نوك برج‌های بلند شهر داخل پنت هاوس قدم می‌گذاری، احساس می‌كنی وارد دنیایی دیگر با چشم‌اندازی رویایی شده‌ای و شهر با تمام آدم‌ها و ماشین‌هایش زیر پاهای توست.» این را جاناتان بل نویسنده كتاب «زندگی در پنت هاوس» می‌گوید و وقتی وارد پنت هاوس تهران بلندترین پنت هاوس شهر در برج بین‌المللی تهران می‌شوی واقعاً احساس می‌كنی وارد دنیای دیگری شده‌ای دنیایی كه حتی در رویا هم نمی‌گنجد. برج تهران عظیم‌ترین و مرتفع‌ترین برج مسكونی ایران بیش از ۱۶۰ متر ارتفاع دارد و ۱۱ پنت هاوس برج تهران در میان ۴ شاهراه حیاتی شهر بر دامن البرز سر به ابرهای آسمان می‌سایند. بلندترین پنت‌هاوس تهران در ضلع شمالی بزرگراه حكیم واقع شده درحالی كه از غرب به بزرگراه شیخ‌بهایی جنوبی و از شرق مشرف به بزرگراه كردستان با دسترسی مناسب به نقاط مختلف شهر تهران قرار گرفته است.
زندگی در طبقه ۵۶ با امكانات فوق‌العاده رفاهی مثل زندگی روی ابرها رویایی و لذتبخش است و به گفته علی رحیمی یكی از برج‌‌سازهای تهران، داشتن پنت هاوس رویای شیرین پولدارها بوده و ساختن چندین پنت هاوس در طبقات بالای برج برای سازندگان آن سود زیادی به همراه می‌آورد. او می‌‌گوید: برای خرید یك پنت هاوس حداقل باید دو میلیارد پول داشت و قیمت رهن آن معمولاً یك‌پنجم قیمت خرید آن است. پنت هاوس‌های برج تهران رویای مالكانش را تحقق بخشیده و در قلب شاهراه‌های تهران دیدی وسیع با چشم‌اندازی باز به نقاط مختلف شهر را برای ساكنانش فراهم آورده است. این پنت هاوس‌ها به سیستم آنتن مركزی تلویزیون مجهزند و برای دسترسی سریع به آب گرم مصرفی، نوارهای گرمكن الكتریكی در آنها به كار گرفته شده است. ۱۵ آسانسور مسافری ۳ متر بر ثانیه و ۳ آسانسور باری ۲ متر بر ثانیه Mitsubishi و مجهز به سیستم هوشمند برای كاهش ترافیك، دسترسی ساكنان آن را به طبقات مختلف آسان كرده است.
این خانه‌های گرانقیمت به سیستم شست‌وشوی نما و پنجره و تهویه مطبوع دارای فن‌كوئل‌های سقفی از طریق چیلر جذبی (همراه با هوای تازه تهیه شده توسط هواساز) مجهزند. تجهیز این پنت‌هاوس‌ها به سیستم كنترل هوشمند ساختمان از دیگر امكانات رفاهی آنها بوده و استفاده از عایق‌های صوتی و حرارتی آرامش و آسایش ساكنان را دوچندان می‌سازد. سونا، جكوزی و استخر از دیگر امكانات این پنت‌هاوس‌ها است . پنت‌هاوس‌هایی كه بهترین‌های زندگی را برای ساكنانش فراهم كرده‌اند و نزد مالكانشان با هیچ چیز دیگر جایگزین نمی‌شوند،چرا كه به گفته سامیار حداد یكی از پنت‌هاوس‌نشین‌های تهران اگر كسی ملكی را در بهترین نقطه شهر بفروشد، به طور قطع می‌‌تواند ملك دیگری را در نقطه‌ای دیگر خریداری كند ولی اگر یكی، پنت‌هاوسش را بفروشد به‌راحتی نمی‌تواند پنت‌هاوس دیگری بخرد و به همین علت تعداد كم موارد فروش پنت‌هاوس دلیل عمده محبوبیت پنت‌هاوس نزد مالكانش است، بنابراین وقتی كسی یك پنت‌هاوس می‌خرد به راحتی آن را از دست نمی‌دهد چون یك پنت‌هاوس با هیچ چیز دیگر جایگزین نمی‌شود. پنت‌هاوس اقامتگاه خدمتكاران دیروزی و اعیان امروزی پنت‌هاوس با تمام محبوبیت و گران بودنش تاریخچه‌ای جالب دارد و از اقامتگاه خدمتكاران قرن ۱۸ به خانه آرزوهای اعیان قرن ۲۱ تبدیل شده است.
تا اواسط قرن ۱۹، پنت‌هاوس‌ها، انباری و اتاقك‌هایی بودند كه به سقف خانه اضافه شده بودند و چون با پله‌های زیاد از طبقات اصلی ساختمان جدا می‌شدند، بیشتر برای اقامت خدمتكاران مورد استفاده قرار می‌گرفتند و به عنوان یك انباری و اتاقكگاه متروك می‌ماند. بعد از این تاریخ، طراحان و سازندگان آپارتمان، آن را بلندتر و بلندتر ساختند و امكان نصب آسانسور در این آپارتمان‌های بلند باعث شد كه طبقات بالاتر با دید متفاوت و چشم‌انداز بازی كه به نقاط مختلف شهر داشتند، به ملك‌هایی گران تبدیل شوند طوری‌كه تنها اعیان و سرمایه‌داران بزرگ می‌توانستند آن را بخرند.
با تغییر ماهیت طبقات فوقانی آپارتمان‌های دنیا پنت‌هاوس‌ها به واحدهای مسكونی با سقف‌های بلند و شومینه‌های زیبا تبدیل شدند كه اغلب آنها بالوكس‌ترین وسایل مبله می‌شوند، پشت‌بام این برج‌ها نیز فضای باز زیبایی را برای ساكنان پنت‌هاوس فراهم می‌كنند كه چنین فضاهایی در شهرهای بزرگی مثل تهران یك موهبتند، موهبتی كه تنها عده كمی از آن برخوردار می‌شوند. پنت‌هاوس‌های معروف تهران در تهران، ۱۰ پنت‌هاوس وجود دارد كه تقریبا همه آن را می‌شناسند و این پنت‌هاوس‌ها كه در شمال شهر تهران متمركز شده‌اند، بین یك میلیارد و ۵۰۰میلیون تا ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان قیمت دارند. این قیمت‌ها سوای قیمت پنت‌هاوس كوه نور در برج دوقلوی فرمانیه است كه هیچكس قیمت آن را نمی‌داند. ۴ پنت‌هاوس معروف تهران در نیاوران قرار دارند كه با ۳۰۰متر تراس به تمام نقاط تهران دید كامل داشته و دارای سونا، جكوزی و استخر خصوصی می‌باشند. ۲ پنت‌هاوس معروف دیگر در الهیه واقع شده‌اند كه اكثر مردم و برج‌سازان از آنها به‌عنوان زیباترین پنت‌هاوس‌های تهران یاد می‌كنند. این خانه‌های رویایی كه به‌ترتیب ۳۷۰ و ۴۰۰ متر‌مربع زیربنا دارند، با چشم‌اندازی بی‌نظیر تمام امكانات رفاهی را برای ساكنانشان فراهم آورده‌اند. پنت‌هاوس زعفرانیه، یكی دیگر از پنت‌هاوس‌های معروف تهران است كه ۲میلیارد و ۹۶۰میلیون تومان قیمت دارد و به زیباترین شكل كوه‌های شمال تهران را برای ساكنانش به تصویر می‌كشد. پنت‌هاوس‌های كوه نور، ثارالله (گران‌ترین پنت‌هاوس تهران) و پنت‌هاوس سعادت‌آباد از دیگر پنت‌هاوس‌های معروف تهران هستند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید