یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ / Sunday, 19 February, 2017

مدیریت روابط عمومی


مدیریت روابط عمومیبهره گیری از روش های مدیریت در روابط عمومی در سال های اخیر موجب بالندگی، پویایی و نهایتا ارتقاء كیفی كارها و فعالیت ها در قلمرو روابط عمومی سازمان های دولتی و غیردولتی شده است، دامنه فعالیت های روابط عمومی و بازتاب مطلوب و عملكرد مفید آن ها باعث شده است كه خلاقیت و نوآوری و رشد و توسعه و افزایش كارایی و بهره وری را در سطوح مختلف سازمان ها را شاهد باشیم.
مدیریت روابط عمومی در سازمان ها با اتخاذ تدابیر، تعیین خط مشی و سیاستگذاری و تصمیم گیری های اصولی و عملی بر اساس نظم و واقعیت های موجود سازمانی و خواسته ها و تقاضاهای مخاطبین ترسیم و تبیین می شود و پس از مرحله تدوین به اجرا درمی آید، بدون تردید شیوه های سنتی روابط عمومی كه مبتنی بر خودمحوری خودخواهی و عدم توجه به واقعیت های سازمان و جامعه و بدون در نظر گرفتن اصول مدیریت علمی، در دنیای پیچیده امروز، انتظارات روزافزون و مطالبات جامعه را برآورده نمی كند.
امروزه در عرصه روابط عمومی، مسایل و تصمیمات و تقاضاهای متنوع مشتریان و كاركنان سازمان ها موجب شده است كه با تحقیق و بررسی تبعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد، پاسخگویی بدون در نظر گرفتن عوامل و تبعات یاد شده غیرممكن است، برای پاسخگویی منطقی و شفاف، سریع و صریح لازم است كه از ظرفیت های سایر علوم بهره گرفت فی الواقع مدیریت روابط عمومی می بایست از تخصص ها و دانش های مختلف علوم اجتماعی، روانشناسی و موضوعات هم پیوند با مدیریت برای رسیدن به اهداف سازمان، نهایت تلاش و كوشش را بكار گیرد. علاوه بر آن لازم و ضروری است كه اهداف، ساختار و وظایف سازمان را به درستی بشناسد و ارتباط منطقی بین تشكیلات را درك كند مدیریت روابط عمومی بدون شناخت و فهم مسایل درون و برون سازمانی، نمی تواند در اهداف تعیین شده سازمان مثمرثمر باشد، مدیریت روابط عمومی می بایست با ابزارها و تاكتیك ها و برنامه ریزی در افزایش كارایی و بهره وری و پاسخگویی به انتظارات عمومی نقش جدی و تعیین كننده داشته باشد، هرچند بسیاری از مدیران، روابط عمومی را به صورت پوستر چسبان می انگارند ولی این نگاه و شیوه نگریستن به روابط عمومی در واقع توهین به مشتریان و مخاطبان سازمان می باشد، روابط عمومی ها می بایست خود را از این نوع نگاه نجات دهند، و با لحاظ كردن خواسته ها و اهداف سازمانی و تامین منافع آن از یك طرف و تجزیه و تحلیل تقاضاهای مخاطبان و مشتریان از سوی دیگر، موجب پیشرفت سازمان و رضایتمندی مخاطبین شود كه هدف از ایجاد روابط عمومی فی الواقع ارتباط میان مشتریان و سازمان است و نوع نگاه سنتی را كم كم از زوایای بسته و قدیمی دور نموده و مدیریت علمی را جایگزین آن سازد، روابط عمومی در ساختار اداری كشور فراز و فرودهای فراوانی داشته است، برای ادامه فعالیت و حفظ ساختار سازمانی خود، به شناسایی و فهم تنگناها و مشكلات درونی و محیط بیرونی اقدام نماید تا بتواند پویایی سازمان را حفظ كند.
اگر مدیریت روابط عمومی همه چیز را ثابت و بدون تغییر فرض كند، قطعا سازمان با چالش روبرو خواهد شد. روابط عمومی ها نباید دیدگاه خود را بر روی داده های پیرامون خود ببندند، بلكه باید از انتقادات و پیشنهادهای مشتریان استقبال كنند و همچنین نسبت به مجموعه سازمانی خود انعطاف پذیر باشد. مدیریت روابط عمومی ها بایست همسان با بخش های دیگر سازمان متحول شود، برای تحقق این امر نباید از آموزش نیروی انسانی و تغییرات و تحولات محیط اداری بسیار حائز اهمیت است. همین امر سبب بالندگی و پویایی و موفقیت مدیریت روابط عمومی می شود. دنیای مدرن و عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات اقتضاء می كند كه مدیریت روابط عمومی، رفتار دموكراتیك را برای مشاركت بیشتر نیروها در محیط سازمانی و خارج از آن نهادینه سازد و فلسفه وجودی مدیریت را با ایجاد جاذبه و تشویق و رفتار خردمندانه و مشاركت جویانه دنبال كند و برای رسیدن به اهداف سازمانی از تمام قابلیت های بالفعل و بالقوه نیروی انسانی استفاده و بهره گیرد و برای ایجاد ارتباط با نهادهای دیگر اجتماعی به صورت موثر عمل كند و عكس العمل های احتمالی را پیش بینی و در صورت وقوع هر بحرانی، توانایی مدیریت آن را داشته باشد.


منبع : کارگزار روابط عمومی

مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
رضی خانی , کلیتون , مرتجع نیا , مزاحمت اینترنتی , آمریکا سومالی , مدیر تئاتر شهر , کشف تخلف , دوومیدانی ایران , سامی ابوزهری , مولفه های شعر , وزیران فرهنگ , الگوی قراردادهای نفتی , دهیاری های , فرآورده طبیعی , شناورهای صیادی و دریانوردی , رهبري , لبنی , کمک مالی کشاورزان , حسین قرائی , زنان راننده , افشانه , کتاب و نشر , یک هشتم , دانشور , پارک های تهران , خیابان شاپور , امنیت در ترکیه , جوابیه فریدون به مجلس , میثم دورقی , هیأت سیاسی , کلاهبرداری میلیونی , آینه اقوام , پیاله , قشقا شیراز , ان بی ای , آغاز برجام , آذربایحان غربی , مستبدانه , بی توجهی به جلو , حمد بن علی العطیه , آیین تکریم و معارفه , ولادسوخین , پیتر شان , کلاه‌برداری تلفنی از وکلا , پیروزی ترامپ , هافبک سرعتی , کلیپ ها , واتسون , دیرالزور و حمص , سال جدید عبری ,

برخی از مطالبی که کاربران هم اکنون در حال خواندن آن هستند
تعداد دفاتر پستی (واحد) , تا دلم در خم آن زلف سیه‌نام افتاد , در تعزیت خواجه مسعود و تهنیت فرزند او خواجه احمد , له ایضا (۲) , بر در دل می‌زنند نوبت سلطان عشق , رسیدن اسکندر به کشور روس , غزلیات , شراب خواهد , بازارهای عوامل و بازارهای کالاها , پلی‌اوری , شوریده کرد شیوه‌ی آن نازنین مرا , بادام زمینی (Peanut) , عدم صرفه‌جوئی‌های ناشی از مقیاس (Diseconomies of Scale) , گفت و گو کنیم، نه مصاحبه! , هرچه نشان کنی تویی، راه نشان نمی‌برد , تومورهای غده فوق‌کلیوی , آتش عشق تو دید صبرم و سیماب شد , روش استفاده از جدول , آکادمی علوم شیلی , سازهای زهی-مضرابی ,

برخی منابع مهم خبری
9sobh.ir 9 صبح , irankhabar.ir ایران خبر , 3nasl.com سه نسل , smtnews.ir روزنامه صمت , rahyabnews.com رهیاب نیوز , boursenews.ir بورس نیوز , ipasand.com آی پسند , uromnews.ir اروم‌نیوز , rozanehonline.com روزنه , fa.alalam.ir العالم , lemonpress.ir لمون پرس , resalat-news.com روزنامه رسالت , ebrat.ir عبرت , nasle-farda.ir روزنامه نسل فردا , emrouzin.com امروزین , tebyan.net تبیان , 1dar1.com یک در یک , shana.ir شانا , pamnews.ir پام , shafaqna.com شفقنا , naftnews.net نفت , varzesh3.com ورزش سه , yjc.ir باشگاه خبرنگاران , emrouziha.com امروزیها , gooyait.com گویا آی تی , khordadnews.ir خرداد نیوز , khabaronline.ir خبر آنلاین , zibakalam.com زیباکلام , bultannews.com بولتن نیوز , eshraf.ir اشراف ,

وبگردی
اعتراف تكان دهنده رييس مجمع تشخيص مصلحت!
اعتراف تكان دهنده رييس مجمع تشخيص مصلحت! - اگر مردم نیازمند باشند، نان شب نداشته باشند، نتوانند بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند و خانه‌ای برای زندگی نداشته باشند، معنایش همان حدیث امام علی (ع) است که فرمود: نزدیک است که فقر به کفر بیانجامد. همان طور که الان هم می‌شنویم که عده‌ای به دلیل نیازهای شدید اقتصادی‌شان دست از مذهب برداشته‌اند.
لاله، شهلا و سومین زن...
لاله، شهلا و سومین زن... - جنس و طبقه و خاستگاه و روح این زنان کاملا متفاوت است و به بهانه آن می توان پرسید آیا مردها عاشق جسم یک زن می شوند اما زن ها عاشق روح و درون یک مرد؟
فیلم درگیری در نشست خبری مسعود کیمیایی
فیلم درگیری در نشست خبری مسعود کیمیایی - نشست خبری جنجالی فیلم قاتل اهلی / درگیری لفظی کیمیایی و لشگری قوچانی / عصبانیت علی علایی و درگیری لفظی با لشگری قوچانی / کیمیایی: چه اشکالی دارد در مورد حزب اللهی ها فیلم بسازم؟ / کیمیایی: آقای قوچانی شما در حدی نیستی که در مورد تدوین فیلم اظهار نظر کنی
گفتگوی جنجالی علی معلم و صادق زیباکلام
گفتگوی جنجالی علی معلم و صادق زیباکلام - صادق زیباکلام هم همفکر مسعود فراستی شد.
داچیای رومانی با نام رنو دو برابر قیمت جهانی
داچیای رومانی با نام رنو دو برابر قیمت جهانی - در کشور ما علاقه‌مندان به دنیای خودرو بسیار زیاد هستند و همین امر سبب شده تا اخبار مربوط به تازه واردان این صنعت به دقت مورد پیگیری قرار بگیرد.
 تصويری دیده نشده از آيت الله هاشمی
تصويری دیده نشده از آيت الله هاشمی - انتخاب - این تصویر مربوط به سفر آیت الله هاشمی به شمال است
عکسی دیده نشده از آخرین جشن تولد آیت‌الله هاشمی
عکسی دیده نشده از آخرین جشن تولد آیت‌الله هاشمی - به گزارش جماران، عکسی مربوط به جشن تولد 82 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) در کنار همسرش عفت مرعشی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
    پربازدیدها