سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ / Tuesday, 25 April, 2017

مدیریت روابط عمومی


مدیریت روابط عمومی
بهره گیری از روش های مدیریت در روابط عمومی در سال های اخیر موجب بالندگی، پویایی و نهایتا ارتقاء كیفی كارها و فعالیت ها در قلمرو روابط عمومی سازمان های دولتی و غیردولتی شده است، دامنه فعالیت های روابط عمومی و بازتاب مطلوب و عملكرد مفید آن ها باعث شده است كه خلاقیت و نوآوری و رشد و توسعه و افزایش كارایی و بهره وری را در سطوح مختلف سازمان ها را شاهد باشیم.
مدیریت روابط عمومی در سازمان ها با اتخاذ تدابیر، تعیین خط مشی و سیاستگذاری و تصمیم گیری های اصولی و عملی بر اساس نظم و واقعیت های موجود سازمانی و خواسته ها و تقاضاهای مخاطبین ترسیم و تبیین می شود و پس از مرحله تدوین به اجرا درمی آید، بدون تردید شیوه های سنتی روابط عمومی كه مبتنی بر خودمحوری خودخواهی و عدم توجه به واقعیت های سازمان و جامعه و بدون در نظر گرفتن اصول مدیریت علمی، در دنیای پیچیده امروز، انتظارات روزافزون و مطالبات جامعه را برآورده نمی كند.
امروزه در عرصه روابط عمومی، مسایل و تصمیمات و تقاضاهای متنوع مشتریان و كاركنان سازمان ها موجب شده است كه با تحقیق و بررسی تبعات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد، پاسخگویی بدون در نظر گرفتن عوامل و تبعات یاد شده غیرممكن است، برای پاسخگویی منطقی و شفاف، سریع و صریح لازم است كه از ظرفیت های سایر علوم بهره گرفت فی الواقع مدیریت روابط عمومی می بایست از تخصص ها و دانش های مختلف علوم اجتماعی، روانشناسی و موضوعات هم پیوند با مدیریت برای رسیدن به اهداف سازمان، نهایت تلاش و كوشش را بكار گیرد. علاوه بر آن لازم و ضروری است كه اهداف، ساختار و وظایف سازمان را به درستی بشناسد و ارتباط منطقی بین تشكیلات را درك كند مدیریت روابط عمومی بدون شناخت و فهم مسایل درون و برون سازمانی، نمی تواند در اهداف تعیین شده سازمان مثمرثمر باشد، مدیریت روابط عمومی می بایست با ابزارها و تاكتیك ها و برنامه ریزی در افزایش كارایی و بهره وری و پاسخگویی به انتظارات عمومی نقش جدی و تعیین كننده داشته باشد، هرچند بسیاری از مدیران، روابط عمومی را به صورت پوستر چسبان می انگارند ولی این نگاه و شیوه نگریستن به روابط عمومی در واقع توهین به مشتریان و مخاطبان سازمان می باشد، روابط عمومی ها می بایست خود را از این نوع نگاه نجات دهند، و با لحاظ كردن خواسته ها و اهداف سازمانی و تامین منافع آن از یك طرف و تجزیه و تحلیل تقاضاهای مخاطبان و مشتریان از سوی دیگر، موجب پیشرفت سازمان و رضایتمندی مخاطبین شود كه هدف از ایجاد روابط عمومی فی الواقع ارتباط میان مشتریان و سازمان است و نوع نگاه سنتی را كم كم از زوایای بسته و قدیمی دور نموده و مدیریت علمی را جایگزین آن سازد، روابط عمومی در ساختار اداری كشور فراز و فرودهای فراوانی داشته است، برای ادامه فعالیت و حفظ ساختار سازمانی خود، به شناسایی و فهم تنگناها و مشكلات درونی و محیط بیرونی اقدام نماید تا بتواند پویایی سازمان را حفظ كند.
اگر مدیریت روابط عمومی همه چیز را ثابت و بدون تغییر فرض كند، قطعا سازمان با چالش روبرو خواهد شد. روابط عمومی ها نباید دیدگاه خود را بر روی داده های پیرامون خود ببندند، بلكه باید از انتقادات و پیشنهادهای مشتریان استقبال كنند و همچنین نسبت به مجموعه سازمانی خود انعطاف پذیر باشد. مدیریت روابط عمومی ها بایست همسان با بخش های دیگر سازمان متحول شود، برای تحقق این امر نباید از آموزش نیروی انسانی و تغییرات و تحولات محیط اداری بسیار حائز اهمیت است. همین امر سبب بالندگی و پویایی و موفقیت مدیریت روابط عمومی می شود. دنیای مدرن و عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات اقتضاء می كند كه مدیریت روابط عمومی، رفتار دموكراتیك را برای مشاركت بیشتر نیروها در محیط سازمانی و خارج از آن نهادینه سازد و فلسفه وجودی مدیریت را با ایجاد جاذبه و تشویق و رفتار خردمندانه و مشاركت جویانه دنبال كند و برای رسیدن به اهداف سازمانی از تمام قابلیت های بالفعل و بالقوه نیروی انسانی استفاده و بهره گیرد و برای ایجاد ارتباط با نهادهای دیگر اجتماعی به صورت موثر عمل كند و عكس العمل های احتمالی را پیش بینی و در صورت وقوع هر بحرانی، توانایی مدیریت آن را داشته باشد.


منبع : کارگزار روابط عمومی

مطالب مرتبط

کلمات در حال جستجو
مقابله با چاپ و توزیع غیرقانونی کتاب , مساجد تاریخی , مؤسسه پرسش , تعریق شدید , کلانتری 119 , جف راتکی , ترکیبات موثر , سالم سازی , مصطفی رحماندوست , پرداخت وام , بیمارستان160 تخت خوابی , شعبان جعفری , گرمایش زمین , جذب لاکتوز , آتش‌سوزی محل هیات قایقرانی بوشهر , فرهنگ و تمدن , فعلان اقتصادی ایران و فرانسه , علمی وفناوری , حیاط خانه , پاول واتفورد , 10 دی , جایی دیگر , انتصابات جدید سازمان سینمایی , مخالفت شورای نگهبان , فدراسیون کشتی ایران , گوستاف مالر , مدیرکل ورزش , رییس مجلس ایتالیا , جبهه مشترک , خودگردانی , راه رفتن , یک کمربند یک راه , دبستان مهرشهر , داروگیاهی , اعلام حمایت , باکس فیش ریسرچ , نظام های جاهلی , تیم ملی ساندا , فرهنگستان پزشکی , تقدیم کرد , انجمن مطبوعات خارجی هالیوود , انجمن بین‌المللی منتقدین , وزرای دفاع روسیه و سوریه , شهرستان گالیکش , آنژین , خط بریل , اعتماد الکترونیکی , باد گرم , سعیده شکوری , گمرک دوغارون ,

برخی از مطالبی که کاربران هم اکنون در حال خواندن آن هستند
طول روز و درجه حرارت , اپیدمیولوژی , طبیعی , تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌ها , مجمع جمهوری حزب جمهوری‌خواه چک SPR - KSE , جغرافیای طبیعی (۳) , ای خوشه چین سنبل پرچینت سنبله , دلم بردی و برگشتی زهی دلدار بی‌معنی , چو آگاهی آمد به شاه بزرگ , حسن تعلیل , کار و اشتغال , مهاجرت و مشکلات ناشی از آن , جدول شاخص‌های رشد طبیعی رفتار در ۲-۱ سالگی , پس آگاه شد شنگل از کار شاه , توجه به ملازمات اداری، زیربنایی، و اجرائی آموزش و پرورش , قلعه کورگان , ۱۹۲۲ م. تأسیس ایستگاه رادیو در آرژانتین , اپیدمیولوژی، سبب‌شناسی و سیر بیماری و پیش‌آگهی , علت بیماری , تظاهرات ,

برخی منابع مهم خبری
hooshnews.com هوش نیوز , tejaratnews.com تجارت , alodoctor.ir الو دکتر , aftabnews.ir آفتاب نیوز , soroushnews.ir سروش , seemab.ir سیماب , khanevarzesh.com خانه‌ ورزش , cinemapress.ir سینما پرس , isna.ir ایسنا , nava.ir نوا , namayande.com نماینده , irandoc.ac.ir مدارک علمی ایران , rahedaneshjou.ir راه دانشجو , bmi.ir بانک ملی , goftarnews.ir گفتار نیوز , cinetmag.com سی نت , irannaz.com ایران ناز , itiran.com آی تی ایران , irinn.ir شبکه خبر , andishehha.com اندیشه‌ها , tala.ir طلا , afkarnews.ir افکار نیوز , rasaneh.org رسانه , eshetab.com شتاب , ilamefarda.ir ایلام فردا , masironline.com مسیر آنلاین , energynewcomes.com تازههای انرژی , naftna.ir نفت نا , irib.ir صداوسیما , fetnehnews.ir فتنه ,

وبگردی
سالی 1.5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم
سالی 1.5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم - فیلم/ رئیسی: یارانه سه دهک اول را تا 3 برابر افزایش می‌دهیم/ سالی 1.5 میلیون شغل ایجاد می‌کنیم
گفتگوی حسین دهباشی با عزت الله ضرغامی
گفتگوی حسین دهباشی با عزت الله ضرغامی - خشت خام / نوبت بیست و دوم
نعوذبالله امام زمان حال فعلی آن آقا را نمی‌دانست؟
نعوذبالله امام زمان حال فعلی آن آقا را نمی‌دانست؟ - «زمانی گفته شد امام زمان سفارش یک آقایی را کرده، بعد هم که آن آقا مدعی شد، گفتند ملاک حال فعلی افراد است. یعنی نعوذ بالله امام عصر (عج) حال او را نمی‌دانستند که به شما پیغام حمایت را دادند؟!»
برخورد پره‌های بالگرد به سر مدیرکل بحران کهگیلویه‌وبویراحمد
برخورد پره‌های بالگرد به سر مدیرکل بحران کهگیلویه‌وبویراحمد - اخیرا تصاویر برخورد ملخک هلی کوپتر با مدیرکل حوادث غیرمترقبه کهگیلویه،به عنوان خبری داغ در کانال های تلگرامی منتشر شده. این ویدئو مربوط به مرداد ۸۹ است.
رابطه عاشقانه رضا روحانی با مجری شبکه من و تو
رابطه عاشقانه رضا روحانی با مجری شبکه من و تو - این آهنگساز 39 ساله به تازگی رابطه ای عاشقانه را با یکی از مجریان شبکه من و تو آغاز کرده است. رضا روحانی با انتشار عکسی از خودش و فرانک مجری این شبکه, از پیدا کردن عشق واقعی زندگی اش نوشت.
صید ماهی خاویاری ۶۰۰ کیلویی در دریای خزر
صید ماهی خاویاری ۶۰۰ کیلویی در دریای خزر - به گزارش خبرنگار مهر، یک فیل‌ماهی خاویاری با وزن حدودی ۶۰۰ کیلو و بیش از ۷۰ کیلوگرم خاویار روز یکشنبه توسط صیادان دو کومه گمیشانی صید شد.
فاطمه غرار پدیده این روزهای موسیقی
فاطمه غرار پدیده این روزهای موسیقی - آواز دختری نابینا به نام فاطمه غرار که آرزویش خواننده شدن بوده که یکی از خوانندگان (آقای شیری) با گروه خود او را به آرزویش رسانده اند
عکس یادگاری منشوری با روحانی در توچال
عکس یادگاری منشوری با روحانی در توچال - عکس روحانی با لباس ورزشی در مجموعه تله‌کابین توچال
بازیگر ایرانی دختر شایسته کانادا شد +عکس
بازیگر ایرانی دختر شایسته کانادا شد +عکس - سحر بی نیاز در سال 1365 در تهران بدنیا آمده و پس از چندسال به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرده است.
افشاگری های خبرگزاری فارس در مورد شبکه من و تو !
افشاگری های خبرگزاری فارس در مورد شبکه من و تو ! - فیلم/ سکوت یک ساله «سولماز» شکست/ مسائل جنسی عامل تعیین کننده برای ماندن در استیج!
گفتگوی جنجالی علی معلم و صادق زیباکلام
گفتگوی جنجالی علی معلم و صادق زیباکلام - صادق زیباکلام هم همفکر مسعود فراستی شد.
    پربازدیدها