پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

«ته وز» در جاده سلامت


«ته وز» در جاده سلامت
سرآلكس فرگوسن سرمربی كاركشته منچستریونایتد سخت به دنبال خرید بزرگی در خط حمله شیاطین سرخ است و می داند به تنهایی نمی تواند روی وین رونی حساب باز كند، چراكه با توجه به تقویم فشرده بازی های داخلی و بین المللی و درگیری بازیكنان با مسابقات مرحله مقدماتی یورو ،۲۰۰۸ خستگی و مصدومیت همیشه در كمین ستاره های بزرگ از جمله جوان اول فوتبال جزیره است.مایكل اوون گزینه ای ایده آل و مناسب برای پیوستن به خط حمله منچستریونایتد است اما ظاهراً توافقات لازم برای پیوستن او انجام شده و شاید این كش و قوس باعث شود فرگوسن فصل نقل و انتقالات را از دست بدهد.
فرگوسن برای جلوگیری از این اتفاق تیم ویژه ای را مأمور انتقال اوون كرده و به موازات این امر در پی به خدمت گرفتن مهاجم آرژانتینی وستهام است كه می داند این روزها از سوی اینتر و رئال مادرید هم پیشنهاداتی كاملاً جدی و سرسام آور دارد.
كارلوس ته وز مهاجم تكنیكی و سرعتی وستهام در بازی برگشت فصل اخیر با یك استارت زیبا مدافعان منچستریونایتد را جا گذاشت و یك گل زیبا وارد دروازه قهرمان لیگ برتر كرد؛ به همین خاطر این مربیگری بزرگ به فكر استخدام او افتاده و تلاش می كند توان این مهاجم جوان را به سایر فاكتورهای مثبت تیمش بیفزاید. ته وز و ماسچه رانو توسط «كیاجورابچیان» مدیر ایرانی به وستهام پیشنهاد شد.«كیا» مطمئن بود پس از چندی، با فروش هركدام سود سرشاری نصیب باشگاه خواهد شد.ماسچه رانو راهی لیورپول شد و آن قدر درخشید كه بنیتز چشم هایش را به روی توانایی های آلونسو بست و او را در تركیب قرار داد.
ته وز هم در وستهام ماند تا به بقا این تیم در لیگ برتر كمك كند.ته وز كه در جام جهانی قبلی درخشش همیشگی را نداشت و مانند اكثر ستاره های این كشور در طول ۲ سال اخیر زیر سایه مسی پدیده بارسلونا قرار گرفته بود، به لحاظ اخلاقی ثبات لازم را ندارد و هرازگاهی بنای ناسازگاری و بازگشت به كشورش و حتی لیگ برزیل را گذاشت اما سران وستهام با این شرایط كنار آمدند. اكنون وستهام در لیگ برتر ماندنی شده و فروش ته وز كه بازی های خوبی را در نیم فصل دوم به نمایش گذاشت، ایده مناسبی به نظر می رسد چون مشتریان زیادی در صف ایستاده اند.فرگوسن به درستی می داند اینتر بیش از آنكه تمایل به خرید ستاره ای داشته باشد عاشق جنجال در فصل نقل و انتقال است و شنیده شدن نام این باشگاه غیر از اینكه رقم ته وز را بالا ببرد، سود دیگری ندارد اما رئالی ها یك گزینه جدی هستند.
آنها سعی می كنند بازیكنانی شبیه ستارگان بارسا با به خدمت بگیرند. مسی در بارسا، ته وز در رئال! رقابت این ۲ به سود طرفین است و قطعاً حضور احتمالی دومی در برنابئو هنگام ال كلاسیكو معنای خاصی پیدا خواهد كرد. فرگوسن كه به خرید مهاجم نیاز دارد با توجه به بضاعت مالی بالای باشگاه باید سریعاً وارد عمل شده و كار خرید این بازیكن را تمام كند چراكه رئال اگر در هر شرایطی وارد بازینقل و انتقالات نشود می تواند معادلات را به نفع خود تغییر دهد.
فرگوسن با رقم درخواستی وستهام مشكلی ندارد و شاید به زودی كار انتقال كارلوس جوان را نهایی كرده باشد اما بازهم نیم نگاهی به اوون دارد، چراكه ارزش تجربه را می داند.ته وز در صورت حضور كنار شاگردان فرگی جمع مردان جوان، با استعداد و جنجالی را تكمیل می كند و كار كردن زیرنظر این مربی بزرگ كه قدرت مقابله با بازیكن سالاری و كنترل جوانان شرور را دارد، حسن بزرگی برای این جوان آرژانتینی است تا جدای از بالا بردن سطح كیفیفوتبال خود به لحاظ اخلاقی هم رشد كرده و به مرز قابل قبولی برسد.
در این صورت میزان مقبولیت او افزایش یافته و یكی دیگر از استعدادهای بزرگ آرژانتینی با پرهیز از حاشیه ها و مشكلات اخلاقی تا انتهای راه می دود و گل می زند!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید