جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

حالت دهنده


حالت دهنده
هر سال میلیون‌ها زن با عوارض بارداری روبه‌رو می‌شوند كه بسیاری از آنان دچار بیماری و ناتوانی طولانی مدت می‌شوندامروزه فرآورده‌هایی تولید شده‌اند كه در عرض چند دقیقه می‌توانیم با استفاده از آنها، موهای خود را به شكل دلخواه‌مان درآوریم. ژل، اسپری، موس (فوم)، چسب، واكس و... نام‌هایی هستند كه برای حالت دادن موها به كار می‌روند. محصولات حالت‌دهنده مو، همگی از نظر شیمیایی پلیمرهای حل شده در حلال مایع هستند، بهترین فرآورده‌های حالت‌دهنده مو آنهایی هستند كه اتصال جانبی در موها ایجاد می‌كنند زیرا با استفاده از این شیوه، علاوه بر افزایش حجم موها، آنها را به شكل طبیعی‌تری در كنار هم نگه می‌دارند و كمترین آسیب به كوتیكول مو وارد می‌شود.
ـ ژل: با استفاده از ژل می‌توانید مدل دلخواه موی خود را برای مدت نسبتا طولانی حفظ كنید. در حال حاضر، ژل‌های مو به دو دسته تقسیم می‌شوند: ژل‌های روغنی، آنهایی هستند كه به صورت قطرات بسیار كوچك و شفاف روغن در آب در دسترس عموم قرار می‌گیرند و بیشتر برای ایجاد درخشندگی و گره‌گشایی از مو در هنگام شانه كردن استفاده می‌شوند. دسته دوم ژل‌های پلیمری یا حقیقی نامیده می‌شوند كه هنگام قرار گرفتن روی مو، آن را با مخلوط آب و پلیمر می‌پوشانند و سپس آب از روی مو تبخیر شده و لایه نازكی از پلیمر روی آن باقی می‌ماند و حالت موها را تثبیت می‌كند ولی اگر بیش از میزان لازم استفاده شوند، موها كدر شده و مواد مانند شوره سر روی موها جمع می‌شود. ژل‌ها نسبت به موس‌ها قوام سفت‌تر و كم انعطاف‌تری به موها می‌دهند و می‌توانید از آنها توقع ایجاد موهایی محكم با ماندگاری طولانی داشته باشید.
ـ موس یا فوم: موس یا فوم یكی دیگر از محصولات حالت دهنده مو به شمار می‌آید كه به شكل كف كرم مانند از ظرف مخصوص خود خارج می‌شود. موس، لایه نازك‌تری نسبت به ژل روی موها به جای می‌گذارند ولی در عوض قدرت نگهداری و توانایی كمتری در شكل دادن به موها دارند و به طور معمول به همراه سشوار به حالت دهی موها كمك می‌كنند.
ـ اسپری: در میان انواع گوناگون حالت دهنده‌ها، اسپری مو طرفداران بیشتری دارد و شامل دو دسته است: اسپری‌های مدل‌دهنده و اسپری‌های تثبیت‌كننده. هنگام انتخاب اسپری باید دقت كنید تعادل مناسبی میان لطافت و استحكام فرآورده برقرار باشد به این معنا كه نه خیلی خشك و مستحكم باشد كه لطافت موها را كاملا نابود كند و نه آن‌قدر نرم و بی‌اثر كه كارایی لازم را نداشته باشد.
● حرف آخر
هرگز فراموش نكنید كه همه فرآورده‌های حالت دهنده مو از موادشیمیایی ساخته شده‌اند و در صورت استفاده مداوم باعث كم پشتی و ریزش مو شده و درخشندگی موها را از بین می‌برند. پس لازم است به‌طور مرتب و روزانه از این محصولات استفاده نكنید و بعد از هر بار مصرف، موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید تا اثری از آنها روی موهایتان نباشد.
منبع : روزنامه سلامت


همچنین مشاهده کنید