جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آنچه باید درباره ستاره جدید مارسی بدانید


آنچه باید درباره ستاره جدید مارسی بدانید
بودوین زندن، بازیكن بدون قرارداد لیورپول تصمیم گرفت به مارسی بپیوندد.این هلندی كه قراردادی ۲ ساله با سران تیم جنوبی فرانسه امضا كرد، همان ستاره موردنیاز مربی باشگاه خسی ها (لقبی كه برای طرفداران افراطی مارسی درنظر گرفته شده است ) تلقی می شود.«بولو» در خط میانی تیم ملی هلند مطرح شد اما در بارسا، چلسی و لیورپول نیز ردپای درخشانی از خود به جای گذاشت. زندن اكنون احساس می كند با مارسی هم موفق خواهد شد. دلیل می خواهید؟ همسر وی فرانسوی است پس خیلی زود به محیط جدید عادت خواهد كرد. مصاحبه او را بخوانید.
● چرا مارسی را انتخاب كردید؟
▪ این باشگاه همواره در كورس قهرمانی قرار دارد. هنگامی كه با جبرئیل سیسه صحبت كردم و توصیف او از مارسی و هوادارانش را شنیدم، ذوق زده شدم. در جام جهانی ۱۹۹۸ همراه هلند در ورزشگاه ولودروم بازی كردم.جبرئیل و تمام دست اندركاران تیم برای جذب من تلاش زیادی داشتند. وقتی چنین استقبالی را می بینید، توان مضاعفی در ساق های خود احساس می كنید.
● در مارسی به دنبال چه اهدافی هستید؟
▪ هنگامی كه لیست خریدها و جایگاه تیم در فصل گذشته لوشامپیونه را دیدم، رؤیا زده شدم. قصد دارم همراه تیم طلایی مارسی فاتح لیگ فرانسه شوم.لیون هم اكنون قدرت مطلق فوتبال سرزمین گل محسوب می شود اما روزی یك تیم كه امیدوارم مارسی باشد، جایگاه آنها را اشغال خواهد كرد.
● فوتبال فرانسه را چگونه دیدید؟
▪ لوشامپیونه بسیار پویا، تهاجمی و غیرقابل پیش بینی پیگیری می شود. بارها با تیم های هلندی، مقابل باشگاه های فرانسوی صف آرایی كرده ام. آنها بسیار قدرتمند به نظر می رسند.
● یك پیغام برای هواداران مارسی...
▪ در آرزوی برگزاری جشن قهرمانی همراه هواداران هستم. ما اهداف مشتركی داریم. در یك كلام، خیلی خوشحالم.
● زندن در یك نگاه
▪ تولد: ۱۵ اوت ۱۹۷۶ در ماستریخ هلند
▪ قد: یك متر و ۷۴ سانتی متر
▪ وزن: ۷۰ كیلوگرم
▪ باشگاه های قبلی: آیندهوون، بارسلونا، چلسی، میدلزبرو و لیورپول
▪ افتخارات: قهرمان جام حذفی انگلستان در سال ۲۰۰۶ و سوپرجام اروپا در سال ۲۰۰۵ و نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۷ همراه لیورپول، فاتح لیگ در سال ۱۹۹۶ و جام حذفی هلند در سال ۱۹۹۷ با آیندهوون، قهرمان لالیگا در سال ۱۹۹۹ همراه بارسلونا و برنده جام اتحادیه انگلستان در سال ۲۰۰۴ با میدلزبرو.
● یك داستان كوتاه
این هافبك تهاجمی فوتبال حرفه ای خود را در سال ۱۹۹۳ همراه آیندهوون آغاز كرده و پس از ۳ سال به عنوان هافبك چپ تیم منتخب فصل برگزیده شد. او در همان سال جام حذفی هلند را بالای سر برد و فصل بعد نیز عضو ثابت تیم قهرمان «دوچ لیگ» نام گرفت.
بولو در آن فصل ۳۴ بازی و ۸ گل به ثبت رساند. آمار فوق، نظر سرمربی وقت تیم ملی هلند را جلب نمود و او ۳۰ آوریل ۱۹۹۷ در جریان پیروزی ۶ بر صفر لاله های نارنجی مقابل سن مارینو اولین بازی ملی خود را انجام داد.
كسب مقام چهارم جام جهانی ۱۹۹۸ (بولو در بازی رده بندی این رقابت ها گل زیبایی زد و در ادامه با یك پشتك فوق العاده، وارد آرم برنامه های ورزشی تلویزیون كشورش شد) و فتح جدید جام حذفی هلند، دستاوردهای وی قبل از پیوستن به بارسا بود.
او در كنار جمعی از هموطنان خود به نام های اورمارس، دی بوئر، كلایورت و همچنین لوییز ون گال، جام قهرمانی لالیگا را برای باشگاه محبوب كشور كاتالونیا به ارمغان آورد. ۲ سال ناموفق، پرونده وی را در این باشگاه بست. چلسی مقصد بعدی نام داشت.
او با آبی ها به فینال جام حذفی جزیره راه یافت و سال ۲۰۰۳ به صورت قرضی لباس میدلزبرو را پوشید.«زندن» در باشگاه جدید كار ناتمام خود در چلسی را به انجام رساند و قدیمی ترین جام دنیا (جام حذفی انگلستان) را فتح كرد. ۸۸ بازی و ۱۵ گل برای میدلزبرو حاصل تلاش مردی بود كه چند ماه پس از پیروزی غیرقابل باور لیورپول مقابل میلان در فینال لیگقهرمانان اروپا، پیراهن سرخ آنفیلدی ها را پوشید. مرد هلندی نخستین فصل حضور در باشگاه جدید را با مصدومیت پشت سر گذاشت اما سال گذشته، ۲۸ بار به میدان رفت و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم تجربه كرد.
● آمار «بولو»
▪ فصل ۱۹۹۵- ۱۹۹۴؛ ۲۸ بازی، ۵ گل (آیندهوون)
▪ فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵؛ ۲۵ بازی، ۸ گل (آیندهوون)
▪ فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۶؛ ۳۸ بازی، ۹ گل (آیندهوون)
▪ فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷؛ ۲۳ بازی، ۱۲ گل (آیندهوون)
▪ فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸؛ ۲۹ بازی (بارسلونا)
▪ فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹؛ ۳۹ بازی، ۳ گل (بارسلونا)
▪ فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰؛ ۱۸ بازی (بارسلونا)
▪ فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱؛ ۳۲ بازی۳، گل (چلسی)
▪ فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۲؛ ۲۷ بازی،یك گل (چلسی)
▪ فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳؛ ۳۹ بازی، ۷ گل (میدلزبرو)
▪ فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۴؛ ۴۹ بازی، ۸ گل (میدلزبرو)
▪ فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۵؛ ۱۷ بازی، ۲ گل (لیورپول)
▪ فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶؛ ۲۸ مسابقه (لیورپول)
منبع: سایت مارسی
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید