شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

سیاست جدید برای لیگ ۸۶


سیاست جدید برای لیگ ۸۶
لیگ ۸۶ حدود ۴۰ روز دیگر آغاز می شود و ۱۸ تیم برای تصاحب جام قهرمانی هفتمین دوره پیكارهای لیگ برتر به رقابت با یكدیگر خواهند پرداخت. آنچه در مورد تیم های حاضر در لیگ هفتم حرفه ای بیشتر به چشم می آید، اندیشه غالب بر استراتژی مدیران عامل باشگاه ها در مورد مربیان تیم های متبوعه می باشد. به نظر می رسد حالا این ایده مقبولیت بیشتری یافته كه ثبات در رأس كادر فنی تیم ها بر هر طرح و برنامه دیگری ارجحیت دارد و به واسطه پیگیری این روش می توان به آینده با دید امیدوارانه تری نگاه كرد. عمده دلایلی كه مدیران عامل باشگاه ها برای اتخاذ چنین تصمیماتی دارند، به شرح ذیل است:
۱) داشتن شناخت قبلی مربی از بازیكن، به او كمك می كند تا با صرف وقت كمتر، سریعتر به نتیجه مورد نظر برسد. ضمن اینكه وحدت تاكتیكی نیز در این حالت زودتر به منصه ظهور می رسد.
۲) عادت كردن بازیكنان به خلق و خوی مربی، عاملی است تا به دنبال حفظ نفر اول كادر فنی، زمینه ادامه همكاری بازیكن با باشگاه نیز مهیا شود. فوتبالیست ها معمولاً از اینكه بخواهند هر فصل با یك مربی متفاوت و اندیشه های تاكتیكی او كنار بیایند، گریزان هستند و ترجیح می دهند با سلایق كمتری خود را وفق دهند.
۳) ابقای سرمربی و متعاقب آن حفظ بازیكنان، ثبات تیمی و آرامش كلی را به دنبال دارد و ایجاد این فضا برای هر مدیرعاملی یك موفقیت بزرگ به شمار می آید.
۴) به توافق رسیدن با مربی قبلی نسبت به جذب یك مربی جدید، بار مالی كمتری را متوجه باشگاه كرده و ایضاً مربی پیشین از نفوذ كلام بیشتری بر بازیكنان برخوردار است تا آنها نیز با متعادل نگه داشتن توقعات مالی خود، در تیم ماندگار شوند.
با عنایت به تمام دلایلی كه ذكر شد امروز می بینیم سایپا، استقلال اهواز، سپاهان، مس، ملوان، فجرسپاسی، صباباتری، راه آهن، ابومسلم و پیكان در لیگ ۸۶ مربیان خود را حفظ كرده و فقط ۵ تیم پرسپولیس، استقلال تهران، پاس( یا الوند همدان)، ذوب آهن و برق اقدام به تعویض كادر فنی كرده اند كه البته دلیل تغییر مربیان در این تیم ها اغلب مسایلی غیر از موارد فنی بوده است. به دنبال ثبات مربیان در رأس كادر فنی تیم ها، انتظار می رود كمتر شاهد نقل و انتقال بازیكنان در لیگ برتر امسال باشیم و چهره اغلب تیم ها دستخوش تغییرات آنچنانی نشود.
در واقع لیگ ۸۶ غیر از چند تیم خاص كه عزمشان را برای رسیدن به عنوان قهرمانی جزم كرده و قصد دارند متفاوت با لیگ ۸۵ ظاهر شوند، بعید است تفاوت چندانی با لیگ گذشته داشته باشد. فقط سطح كیفی بازی ها به دلیل ثبات نسبی تیم ها، احتمالاً بهبود خواهد یافت.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید