جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

«کره گر» تنها در خدمت آنفیلدی ها


«کره گر» تنها در خدمت آنفیلدی ها
باشگاه لیورپول یكی از محبوب ترین تیم های اروپایی درسطح جهان است كه به دلیل ارایه بازی های زیبا و كسب جام های گوناگون توانسته سیل عظیمی از مشتاقان این رشته را به سمت خود جلب كند.
لیورپولی ها بیشتر محبوبیت خود را مدیون سال های درخشان دهه های ۷۰ و ۸۰ میلادی هستند كه پس از یك دوره افول در دهه ۹۰ با روی كار آمدن «ژرار هولیه» و فتح چند جام داخلی و بین المللی دوره درخشان دیگری فرا روی هواداران این باشگاه قرار گرفت.
فصل نوین آنفیلدی ها با حضور «رافائل بنیتز» ادامه یافت تا جایی كه این تیم توانست میلان دومین تیم پرافتخار قاره سبز را در فینال جام قهرمانان اروپا به میزبانی ترك ها شكست داده و پس از سال ها سرخپوشان را به فتح بالاترین جام باشگاهی جهان رهنمون سازد.
فتح همان جام روند مدیریتی باشگاه را هم دگرگون ساخت و هم اكنون سرمایه داران غیربومی سهامدار این باشگاه هستند و قول سرمایه گذاری كلان در جهت احیای بیشتر تیم و فتح لیگ برتر را داده اند.
این تیم كه در فصل اخیر نایب قهرمانی اروپا را تجربه كرده با خرید «فرناندو تورس» اعجوبه اسپانیایی سعی در بالا بردن توان هجومی خود دارد تا بدین ترتیب راه خود را برای قهرمانی در لیگ برتر كه هدف اصلی كادر فنی در بازی های فصل آینده است، هموار سازند.
در این تیم بزرگ و قدیمی نام های جاودانه ای مطرح است كه از جمله آنها می توان به كوین كیگان، ایان راش،جان بارنز و فاولر اشاره كرد كه هر كدام با درخشش در میادین معتبر و مختلف در دل هواداران جایگاهی رفیع برای خود تدارك دیدند و بی تردید هواداران پرشور آنفیلد از آنها به عنوان اسطوره های جاودان یاد می كنند.
در تیم فعلی نیز چندین بازیكن محبوب و پرطرفدار حاضرند از جمله استیون جرارد، كاپیتان مطرح و ملی پوش آنها كه با وجود پیشنهادات اغوا كننده كماكان به این گروه تعلق خاطر دارد و نماد غیرت و تعصب است. یكی دیگر از این بازیكنان «جیمی كره گر» مدافع ملی پوش و ۲۹ ساله ای است كه به دلیل سبك بازی درگیرانه و سرنترسی كه دارد لقب سرباز فداكار را به خود اختصاص داده است.
این مدافع كه به همراه جرارد در قهرمانی رؤیایی استانبول حضوری پررنگ داشت و در طول سالیان اخیر و در سطح ملی به آنچه استحقاق داشته، دست نیافته، لذا دلخوشی او به همین بازی های باشگاهی بود و نیمكت نشینی در تیم ملی تا دقایقی اندك با پیراهن كشورش طعم بازی در این عرصه را هم بچشد.
وی از سوی مك كلارن سرمربی جدید كشورش مورد استفاده قرار نمی گیرد، ضمن اینكه اوج بی اعتمادی این مربی به كره گر برای بازی مقابل استونی در مقدماتی یورو ۲۰۰۸ بود كه حتی به اردو نیز دعوت نشد به همین علت با توجه به سن و سال و سابقه ای كه دارد، ترجیح داده از بازی های ملی وداع كند و بیشتر فكر و ذكر خود را معطوف به بازی های باشگاهی نماید. كره گر از جمله ستون های اصلی تیم بنیتز است كه می تواند به خوبی خواسته های این مربی را در زمین مسابقه پیاده كند و از جمله بازیكنانی است كه كاملاً در اختیار تیم بوده و بدون بازی نمایشی تنها در پی موفقیت تیمی است و از درگیری با مهاجمان حریف نمی هراسد و یك یارگیر فوق العاده است.
كره گر از جمله سمبل های متعصب آنفیلد است كه در طول سالیان اخیر با تمام كم و كاستی های این باشگاه ساخته و وفاداری خود را به باشگاه اثبات كرده و از اینكه به پیشنهاد سایر تیم ها پاسخ منفی داده به خود می بالد، چرا كه در طول سال های اخیر جام قهرمانی باشگاه های اروپا را فتح كرده كه بسیاری از بازیكنان بزرگ و نامدار در حسرت لمس كردن آن باقی مانده اند. جیمی كره گر مثل هر بازیكن دیگری باید یك روز از میادین ملی خداحافظی می كرد و تصمیم گیری مك كلارن باعث شد كه تصمیم گیری«جرارد» جلو بیفتد و با دوری از تیم ملی، قدرت فنی و ذهنی خود را معطوف به دیدارهای باشگاهی نماید و بی تردید بنیتز از این تصمیم خوشحال است؛ چرا كه میزان خستگی و درصد آسیب دیدگی یكی از مهره های بزرگ و تأثیرگذارش كاهش می یابد و بدین ترتیب در فصلی كه قرار است برای كسب مقام قهرمانی لیگ برتر تلاش كند یك مهره باارزش را در طول تمام اردوها و تمرینات كنار خود خواهد دید.
لازم به ذكر است مك كلارن، از زمان روی كار آمدن لدلی كینگ، مدافع ملی پوش تاتنهام را به این مدافع باتجربه ترجیح داده و الحق نمایش این مدافع هم خوب و شایسته بوده و به همین علت به نظر می رسد دوران بازی كره گر در تیم ملی به پایان رسیده و زین پس تنها او را با پیراهن لیورپول در میادین ببینیم و این یعنی یكی از الگوهای جوانان آنفیلد بازهم پیراهن سرخ را به هر پیراهن و مسابقه ای ترجیحداده است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید