جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا


خشم هری پاتر!


خشم هری پاتر!
دانییل ردكلیف بازیگر سری فیلم‌های هری پاتر كه باید گفت با این فیلم‌ها بزرگ شد! و اكنون در آستانه ۱۸ سالگی قرار دارد و در جدیدترین قسمت هری پاتر به نام «محفل ققنوس» بار دیگر در نقش پسرك جادوگر ظاهر شده است. او در اینجا در مورد جدید‌ترین قسمت این فیلم و خشم هری پاتر و همكاری با «گری اولدمن» بت بازیگری‌اش صحبت می‌كند و همچنین توضیح می‌دهد كه چرا از نظر او دیوید ییتس هری پاتر را با روایت نویی ساخته است.
▪ مووی لا‌ین/فرشید عطایی-هری در این فیلم خیلی خیلی خشمگین می‌شود. آیا خشم هری پاتر بازی در نقش او را برایتان سخت‌تر كرد؟ شما برای اینكه كاری كنید كه هری پاتر سفر خود را بدون اینكه بینندگان را نسبت به خود بیگانه كند پشت سر بگذارد، چه كار كردید؟
ـ سئوال خیلی خوبی پرسیدید.در قسمت پنجم كتاب هری پاتر، خیلی‌ها می‌گفتند كه از هری خوششان نمی‌آید چون خیلی خشمگین می‌شود و من در مورد این قضیه با جی كی رولینگ صحبت كردم و او هم فقط گفت: «حقیقتش، اگر مردم می‌گویند كه خشم هری پاتر را در قسمت پنجم درك نمی‌كنند پس باید گفت كه آنها متوجه نشده‌اند در پنج سال گذشته بر سر این شخصیت چه آمده، چون او حق دارد كه خشمگین بشود.»
ولی به نظر من حق با شماست. به نظر من نشان دادن خشم هری پاتر توام با حفظ جنبه متفكرانه رفتار او برایم كار جالبی بود، چیز‌هایی مثل اینكه این خشم عاملش چیست و تنهایی او و عدم درك همه اینها از سوی مردم.
▪ می‌توانید درباره همكاری تان با «گری اولدمن» صحبت كنید؟ چون تا آنجا كه من می‌دانم شما یكی از علا‌قه‌مندان به این بازیگر بودید.
ـ در این فیلم شاید بیشتر از همه، من و گری با هم صحنه‌های واقعا عالی و عاطفی و صمیمانه به وجود آوردیم. من عاشق همكاری با او بودم. همانطور كه شما گفتید من از خیلی وقت‌ها پیش از طرفداران او بودم. به نظر من كمتر بازیگری است كه مثل او تجربه بازی در انواع و اقسام نقش‌ها را داشته باشد. بنابراین بله، او بازیگر خارق العاده‌ای است و من اگر قرار بود حرفه كسی را الگوی كار خودم قرار بدهم سعی می‌كردم كار‌های گری را سرمشق خودم قرار بدهم هرچند می‌دانم احتمالا‌ نمی‌توانم در حد و اندازه او باشم. ما با هم هماهنگی خیلی عالی ای داریم و هرچند احتمالا‌ دیگر با هم كار نخواهیم كرد، یعنی یقینا در فیلم هری پاتر دیگر با هم كار نخواهیم كرد، ولی اربتاط مان را با هم قطع نكرده‌ایم; ما ارتباط خیلی خوبی با هم داریم چون او آدم فوق العاده‌ای است.
▪ به نظر شما دیوید ییتس در مقام كارگردان چه چیز‌هایی به این فیلم اضافه كرد؟
ـ كار فوق‌العاده دیوید این بود كه ملا‌حت فیلم‌های قبلی را كه حاصل كار كریس بود همچنین ابتكار‌های آلفونسو در زمینه جلوه‌های ویژه را برداشت و همینطور ماهیت بریتانیایی و پر از لا‌ف و گزاف فیلم را گرفت و رئالیسم خودش را به آن اضافه كرد كه شاید بتوان گفت این نوع واقعگرایی در قسمت‌های قبلی هری پاتر وجود نداشته است. این قسمت از هری پاتر طوری از كار در آمده كه یقینا من بیشتر از قسمت‌های قبل به آن افتخار می‌كنم. من فكر می‌كنم كه همه ما از كار كردن با دیوید حسابی لذت بردیم. این را مطمئنم.
▪ اخیرا شما برای بازی در تئاتر «اكوئوس» به روی صحنه رفتید. چگونه تجربه‌ای بود؟
ـ من جلو هیچ كس را برای اینكه من را ببینند نگرفتم! رفتن به روی صحنه و بازی در تئاتر اكوئوس تجربه واقعا فوق العاده‌ای بود. تجربه بسیار جالبی بود و به نظرم من تا آخر عمرم به بازی در این تئاتر افتخار می‌كنم.
▪ وقتی هفتمین و آخرین قسمت هری پاتر منتشر شد آیا شما مستقیما به سراغ آخر داستان می‌روید و یا اینكه نه، آن را كاملا‌ از اول تا آخر می‌خوانید؟
ـ یقینا كتاب را از اول تا آخر خواهم خواند. مادربزرگ من عادت دارد مستقیما به سراغ آخر داستان برود و این به نظر من عادت وحشتناكی است.
منبع : روزنامه حیات نو


همچنین مشاهده کنید