جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا


با کمک فلاش‌ها تصویرهای خود را روشن‌تر کنید


با کمک فلاش‌ها تصویرهای خود را روشن‌تر کنید
● Sigma EF-۵۰۰ DG
برترین خطوط سیگما، درباره فلاش اهدائی TTL و قدرت و توان اجرائی متفاوت تشکیل دهنده‌اش اغراق کرده‌اند، اما آن را با بهائی مناسب (۲۲۹ دلار) عرضه می‌کنند. در این فلاش بخش‌های کمیاب دیگری، از جمله فرمان‌بر اپتیکال دوگانه هم وجود دارد. در حالت کدگذاری دیجیتالی ”Designated Slave“ تنها زمانی کار می‌کند که ماشه فلاش یک EF-۵۰۰ DG Super دیگر باشد که برای عکس‌برداری از محیط‌های ورزشی که برای حرکت ماشه فلاش به سایر نورها نیاز ندارید، مناسب هستند.
● Sunpak FP۳۸ Flat Light Panel
آیا نوری به سبک Soft -box می‌خواهید که بدون انجام هرگونه مشاجره‌ای به کار شما زیبائی بخشد؟ کافی است Fp۳۸ Flat Linght Panel محصول بسیار باریک Sunpak را امتحان کنید (۷۵ دلار)، این فلاش کم‌تر از یک اینچ عمق داشته و وزنش حتی به سی گرم هم نمی‌رسد. منبع نوری آن ۵٭۴ اینچ است که برای تولید نورهای درخشان و صاف برای جواهرات، حشرات، گل‌ها و حتی سوژه‌های بسیار کوچک مناسب است این وسیله را می‌توانید در حالت‌های افقی و عمودی بچرخانید. ضمن این یک فرمان‌بر چشمی توکار هم دارد.
● Metz ۲۸ CS -۲ Digital
اگر بسته دیجیتالی شما به‌قدرت فلاش بیشتری نیاز دارد، فلاش Mecablitz محصول Metz که تنها ۱۵۰ گرم وزن دارد (۱۳۰ دلار) هم می‌تواند مسافت بیشتری را نوردهی کند (در ۳۵ میلی‌متری ۷۲ فوت) و هم می‌تواند وایدتر باشد (مانند یک لنز ۲۴ میلی‌متری). این فلاش با کمک فلاش توکار فشرده‌تان کار می‌کند و فراموش نکنید که می‌توانید به آن بیاموزید که پیش فلاش‌های مربوط به تنظیمات نمایش را بشناسد یا حتی آن‌ها را نپذیرد. خروجی‌های آن‌ها را می‌توان هم به‌صورت خودکار و هم به‌صوت دستی از قدرت کامل تا ۴/۱ کنترل کرد.
● Digi -Slave LED Ring Lights
برای محصولات کوچک و کلوزآپ‌های طبیعی ایده‌آل است و خروجی‌های پی‌درپی SRElectronics و نورهای حلقه‌ای LED نصب شده آن باری لنزهائی در سه اندازه مختلف ارایه می‌شوند. Digi -Slaveهای کوچک‌تر، خروجی‌های پی‌درپی و متنوع‌تری را ارایه می‌کنند (از ۱۲۰ دلار به بالا عرضه می‌شوند). بزرگ‌ترین قطعه (۲۹۰ دلار، ۳۲۰۰Ring-L) با ۳۲ برابر اندازه و توازن LEDهای نور روز، با استفاده از پی‌سی یا اتصال Hot-Shoe مثل یک فلاش رفتار می‌کند یا این که به‌صورت یک منبع نوری پی‌درپی به اجرا می‌پردازد. شما می‌توانید برای قوی‌تر ساختن افکت‌های نوری یک کناره، سطح بالائی یا پائینی، LEDها را خاموش کنید.
● Quantum T-۵D
هیچ چیز به اندازه Quantum Qflash مدعی حرفه‌ای بودن نیست. T-۴۵ جدید، (۶۲۲ دلار) بزرگ‌ترین و روشن‌ترین فلاش با خروجس‌آی نزدیک به ۱۵۰ وات - ثانیه است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از کنترل TTL و پلاتفرم‌های SLR آن را کنترل کنید. بسته‌بندی بازتاب کننده و منتشر کننده خاص آن بزرگ‌ترین و نرم‌ترین بسته‌بندی موجود نسبت به سایر فلاش‌های قدرتمندی است که با بازتابگرشان را می‌توان تعویض کرد. شما می‌توانید به کمک آن نورپردازی بدون حباب هم داشته باشید. کنترل‌های نمایشگر آن شامل جبران ارایه نمایش readoutهائی می‌شود که در وقفه‌های فاصله کانونی به نمایش یک سوژه می‌پردازند.
منبع : نشریه تخصصی کامپیوتر و هنر


همچنین مشاهده کنید