سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا


ابزارهای جالبی که حتماً به کارتان خواهند آمد


ابزارهای جالبی که حتماً به کارتان خواهند آمد
یک نورسنج هوشمندتر، کیف دوربینی زیباتر، سه‌پایه‌ای قوی‌تر و قسمت‌های دیگری که هر یک به‌نوعی مورد تحسین شما قرار خواهند گرفت.
● فاصله‌یاب هوشمندتر
فلاش جدید و نورسنج آراسته Sekonic امکان برنامه‌سازی در گستره دینامییک حس‌گرهای چندگانه DSLR را ایجاد می‌کند. از نظر تئوری این قسمت که به پروفایل کردن آن‌چه که مورد نمایش قرار گرفته معروف است، مانند پروفایل‌های نمایشی کار می‌کند. در ابتدا با L-۷۵۸DR Digital Master به فاصله‌یابی هدف مشخص بپردازید، سپس با چندین ایزو از آن عکس بگیرید. در این حالت نرم‌افزار به تحلیل تصویرهای منتقل شده می‌پردازد و با استفاده از کابل یواس‌بی ۲ میان‌افزار L-۷۵۸DR را برنامه‌ریزی می‌کند. اگر خوانده‌های بعدی اندازه‌گیری شده بیرون از توانمندی ضبط حس‌گر قرار گیرد، فاصله‌یاب، مکان‌ها (سایه‌ها و هایلایت‌ها) و تعداد وقفه‌ها را نشان می‌دهد.
● کیف
اگر دوست دارید هرجا که می‌روید پنج یا شش تا از لنزهای خود را به همراه تجهیزات بزرگ‌نمائی SLR همراه داشته باشید، بهترین راه ممکن حمل آن‌ها در کوله‌پشتی است. اما اگر قرار است که لنزها را خیلی سریع تعوض کنید، حتماً خود را در حالت چمباتمه زده روی زمین خواهید یافت که برای تعویض هرچه سریع‌تر دچار اشتباه می‌شوید. کیف‌های اسلینگ‌شات محصول LowePro که روی یک تتکه نوار با سرعت خوبی به جلو می‌چرخد و دسترسی شما را به محتویات راحت‌تر می‌کند، چنین مشکلی را حل کرده است. یک SlingShot ۳۰۰ AW باید بتواند هرآن‌چه که نیاز دارید در خود جای دهد. ان‌ها باید در مواقع اضطراری پوششی ضدآب داشته باشند که از تجهیزات شما در برابر باران محافظت کنند.
● فلاش را مناسب با کار نگه دارید
فلاش شما تا موقعی خوش دست باقی خواهد ماند که از یک DSLR جدید بههر ببرید تا مسئولیت رندر کارتان را به‌عهده بگیرد. Mecablitz ۵۸ AF-l محصول Metz چنین تغییری را به‌وجود آورده است. این بخش نه تنها تمام ویژگی‌های مورد نیاز یک فلاش ایده‌آل را دارد، بلکه برای کار با میان افزارهای به‌روز شده به پی‌سی‌تان متصل می‌شود.
● قوی، سبک و جدید
ویژگی‌های جدید سه پایه‌های Induro می‌توانند پاسخ مناسبی برای عکاسانی باشند که کیفیت می‌خواهند اما حاضر به پرداخت هزینه چندانی نیستند. ایندورو نخستین مارک معروفی بود که در چین سه‌پایه‌هائی به سبک ایتالیائی ساخت. عمده‌ترین محصول این شرکت، سری Carbonflex ۸x cx بود که از فیبر کربنی PLY-۸ ساخته شده بود. (قوی‌تر از ۶-PLYهای معمولی) این پایه‌های ستون مرکزی دارند که حالت عمودی، استانداردها را به میله‌های افقی تبدیل کرده و بزرگ‌ترین سوژه‌ها را به‌گونه‌ای ساده شناور می‌کند. این سه‌پایه‌ها هم با پایه‌های پلاستیکی و هم با پایه‌های میخی تولید می‌شوند.
● نگاه خود را به شکل پازل درآورید
مکعب Rubik حتی زمانی که گروهی از ترکیبات رنگی را در دسترس دارید. به اندازه کافی جالب می‌نماید، اما رقابت واقعی هنگامی میسر می‌شود که بتوانید همه خانواده و دوستان را به همان شکل کنار هم جمع کنید PersonalizationMall,com شش تصویر شما را به‌صورت مکعب‌های پازل مانند در می‌آورد، اگر خیلی زیرک باشید می‌توانید تصویرهای خود را به روش‌های دیرگی هم بازسازی و چیدمان کنید!
منبع : نشریه تخصصی کامپیوتر و هنر


همچنین مشاهده کنید