شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا
۱۰ نکته در مورد بازاریابی خودتان و تجارتتان
اگر شما مانند اكثر پیمانكاران و مدیران اجرایی شركتهای تجاری كوچك هستید، شببیداریهای بسیاری كشیدهاید و به این نكته فكر كردهاید كه چگونه تعداد مشتریان و میزان فروش را افزایش دهید. بنابراین، بازاریابی كار تجاری به امری خطیر در موفقیت كلی شما تبدیل میشود.
حتی اگر تاكنون شركت شما بازاریابی رسمی یا برنامه تجاری نداشته، موارد معتعدد بسیاری وجود دارد كه بوسیله آنها میتوانید خدمات و محصولات شركت خود را توسعه دهید و در بازار عرضه كنید در اینجا ۱۰ ایده اصلی و ساده را برای قرار دادن تلاشهای بازاریابی شما در مسیر درست، ذكر میكنیم :
۱) تمركز روی تواناییهای اصلی
بازار هدف و ارزشی كه خدمت یا محصول شما برای بازار به همراه دارد را بشناسید. سعی كنید جهت تلاشهای بازاریابی و فروش شما به سمت این گروهها باشد.
از صرف وقت برای جلب مشتریانی كه نمیتوانید بطور مناسب به آنها خدمات بدهید جداً خودداری نمایید.
۲) پیغام كوتاه و روشنی ارائه كنید
آگهی ۳۰ تا ۶۰ ثانیهای درست كنید كه بطور واضح توضیح میدهد شما چه كاری انجام میدهید برای چه افرادی و چرا بینندگان باید از شما خرید كنند، كاری كنید كه این مطلب پیغام شركت شما و دلیل موجهی برای شركت شما باشد. پیغام خود را امتحان كنید و واكنش بیننده مقصد را ارزیابی كنید.
۳) مطالب ضمیمهای طراحی كنید
هیچ چیزی بیشتر از لوگوی شركت، كارتهای تجاری، بروشورها، نوشتافزارها و حتی در حد امكان وبسایت قادر به معرفی شركت شما بعنوان شركتی موفق نیست. همه آنها را ساده طراحی كنید و ذخیرهای بیشتر از ۶-۳ ماهه از مطالب چاپ شده، سفارش ندهید. زمانیكه این مطالب به جا و مناسب باشند از بكار بردن آنها خجالت نكشید.
۴)به گروههای اینترنتی بپیوندید
به گروههای شبكهای ملحق شوید و یا با افرادی كه به خوبی نمیشناسید گروه تشكیل دهید، به مردم ابلاغ كنید كه كارتان چیست و بازار هدفتان كیست. به دیگران هم با مرتبط ساختنشان با فراهمآورندگان و كارفرمایان بالقوه كمك كنید. به مرور این كمكها به نفع خودتان، متوجه خودتان خواهد شد.
۵) ارتباط شبكهایی هر روزه
ارتباط تنها محدود به گروهها و جلسات مرتبط نمیشود. كارتهای تبلیغی- تجاری را همه جا با خود ببرید و آمادگی صحبت در مورد پیغام شركتتان را در هر لحظه داشته باشید ممكن است موفقیت بعدی شما، در مغازه خوار و بار فروشی پشت سرتان ایستاده باشد.
۶) مشتریان فعلیتان را راضی نگه دارید
مشتریان خرسند و راضی بهترین عاملان فروش شما هستند از آنها بخواهید از شما تعریف كنند و راهنما و مرجعی برای مشتریان آینده شما باشند. در نظر داشته باشید برنامهای ارجاعی برای مشتریان طراحی كنید و خدمات رایگان یا همراه با تخفیف ویژه یا جایزه نقدی در ازای معرفی هر یك مشتری، قرار دهید.
۷) شركای متعدد خود را توسعه دهید
به رابطههای استراتژیك با دیگران كه محصولات یا خدمات رایگان به بازار هدف شما عرضه میكنند، توجه داشته باشید. این شركا میتوانند در حد ارتباطهای دوطرفه یا اینكه در حد ساختاری رسمیتر باشند. در هر كدام از این ارتباطها هدف توسعه دستیابی شما ورای شبكه ارتباطی خودتان میباشد.
۸) به صنعتی پیشرو تبدیل شوید
مردم علاقهمندند كه از متخصصان و حرفهایها، خرید كنند بنابراین درصدد فرصتهایی باشید كه مهارتها و استعدادهای خود را با نوشتن مقاله یا سخنرانی در حوزه تخصص خودتان، عرضه كنید. حتی تدریس دوره شبانه در سطح انجمن یا دانشكده محلی، اعتبار بیشتری به شما میبخشد.
۹) از تلاش نهراسید
اگر نسبت به رشد و توسعه جدی هستید، مدتی را بیرون از ناحیه مطمئن و آرام خود سپری كنید و چیزهای جدید را امتحان كنید. گاهی اوقات ایدههای جدید به كار میآیند و گاهی هم كاربردی ندارند اما به هر جهت، این فرآیند مطلب جدید و با ارزشی در مورد خودتان و كارتان به شما میآموزد.
۱۰) از دیگران ایده بگیرید
كار تجاری شما به خودتان مربوط است اما به این معنی نیست كه شما باید جواب هر مسئلهای را خودتان بدانید. چه یك بازاریاب بالفطره باشید و چه كاملاً مبتدی و ناآشنا با مفاهیم بازاریابی با افرادی كه به عقاید و نظراتشان اعتماد دارید، مشورت و بحث كنید هرگز نمیتوانید حدس بزنید "ایده بزرگ" بعدی شما از كجا سرچشمه میگیرد.
اینها فقط ۱۰ روش اجرایی ساده در خصوص بازاریابی كارتان بود. ایدههای قابل اجرای بیشتر دیگری هم وجود دارد. از این راهكارها بعنوان پایههای اصلی برای جلب مشتری و افزایش فروش استفاده كنید. هرچند برای كسب نتایج بهتر توصیه میشود ابتكار و نوآوری را سرلوحه كل بازاریابی یا برنامه تجاری خود قرار دهید كه بعنوان جهتیاب و راهنمای فعالیتهای روزانه شركت،عمل كند.
منبع : پایگاه اطلاعرسانی فرهنگ توسعه
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران اسرائیل اصفهان ایران و اسرائیل انفجار استان اصفهان حمله ایران به اسرائیل آمریکا حسین امیرعبداللهیان ارتش جمهوری اسلامی ایران وعده صادق جنگ ایران و اسرائیل
طرح نور فراجا وزارت بهداشت سیل تهران هواشناسی قتل قوه قضاییه سیلاب فضای مجازی شهرداری تهران سازمان هواشناسی
بنزین قیمت خودرو واردات فرودگاه قیمت طلا بانک مرکزی خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون سعدی سینمای ایران فیلم احسان علیخانی کتاب موسیقی دفاع مقدس
اینترنت مغز
رژیم صهیونیستی عراق فلسطین غزه جنگ غزه امیرعبداللهیان روسیه سازمان ملل شورای امنیت عملیات وعده صادق اسراییل چین
استقلال فوتبال شمس آذر قزوین پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر صنعت نفت آبادان لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بازی بارسلونا تراکتور
هوش مصنوعی گوگل ناسا فناوری سامسونگ تلگرام اپل وزیر ارتباطات عیسی زارع پور
خواب گیاهان دارویی