چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ / Wednesday, 25 April, 2018

برگزاری کنسرت در ایران سودآورترین فعالیت موسیقایی است


برگزاری کنسرت در ایران سودآورترین فعالیت موسیقایی است
برگزاری كنسرت در ایران با وجود تمام موانع و افزایش چشمگیر هزینه‌های اجرا، سودآورترین فعالیت درحوزهء موسیقی به شمار می‌آید.
در نگاه اول با توجه به تعداد اندك كنسرت‌هایی كه در ایران برگزار می‌شود و قیمت بلیت‌هایی كه درمقایسه با كنسرت‌های مشابه در جهان بسیار كم‌تر است، به نظر می‌آید برگزاری كنسرت در ایران نسبت به انتشار سی دی، سود چندانی نداشته باشد، اما حقیقت این است كه دست‌اندركاران بازار موسیقی، بازهم بیش‌ترین درآمد خود را از محل برپایی اجراهای زندهء موسیقی و كنسرت‌ها كسب می‌كنند.
عموما قیمت بلیت كنسرت‌هایی كه در اروپا برگزار می‌شوند، حداقل ۱۰ و حداكثر ۱۰۰ یورو است. البته در بعضی از كنسرت‌ها بلیت‌های ۱۵۰ یورویی یا حتی بیش‌تر هم فروخته می‌شود. این قیمت در آمریكا از ۲۰ دلار آغاز می‌شود و تا ۱۵۰ دلار افزایش می‌یابد. كنسرت گروه‌های ایرانی مثل گروه آریان ۴۰ تا ۵۰ یورو و هنرمندانی مثل استاد شجریان بین ۵۰ تا ۱۰۰یورو متغیر است. به این ترتیب می‌توان گفت گران‌ترین بلیت‌های كنسرت تقریبا حدود ۱۰ برابر، ارزان‌ترین بلیت‌هاست. این نسبت در ایران هم چندان تفاوتی با آمریكا و اروپا نمی‌كند، یعنی ارزان‌ترین بلیت‌ها در ایران پنج هزار تومان و گران‌ترین بلیت ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است. با توجه به دستمزد هنرمندان اروپایی و آمریكایی و هزینه‌های برگزاری كنسرت در خارج از ایران، تا این مرحله باید بگوییم، قیمت‌های بلیت‌های كنسرت، چندان تفاوتی با هم ندارند، اما تفاوت این برنامه‌ها و سودهای كلان و میلیاردی كنسرت‌های اروپا و آمریكا وقتی خود را نشان می‌دهد كه تعداد مخاطبان كنسرت‌ها را با هم مقایسه كنیم.
رامین صدیقی، مدیر نشر موسیقی هرمس كه كنسرت‌های گروه موسیقی نور و حسین علیزاده (باهمكاری خانهء موسیقی) را در پیش دارد، در این باره می‌گوید: «تعداد مخاطبان هر كنسرت و در حقیقت تعداد بلیت صندلی‌هایی كه برای هر اجرا فروخته می‌شود، نقش موثری در سود سرانه دارد. مهم‌ترین هزینه‌های كنسرت به ترتیب دستمزد هنرمندان و گروه، دستمزد سالن و متعلقات آن و هزینه‌های نورپردازی و صدابرداری است. به این ترتیب هر چقدر تعداد بلیت‌ها بیش‌تر باشد، سود كنسرت‌ها بیش‌تر خواهد بود.»
بزرگ‌ترین كنسرت‌های ایرانی حداكثر با سه تا پنج هزار نفر برگزارمی‌شود. در حالی كه این رقم در اروپا و آمریكا رقم ناچیزی است. بارها و بارها شنیده‌ایم كه كنسرت ستارگان موسیقی جهان در بزرگ‌ترین سالن‌ها، استادیوم‌های ورزشی و یا حتی پارك‌ها و فضاهای باز برگزار شده است و جمعیت‌های چند ۱۰ هزار نفری و گاهی چندصدهزار نفری برای اجرا قیمت‌های گزافی داده‌اند.
بلیت آخرین كنسرت مدونا خوانندهء مشهور آمریكایی در لندن ۸۰ تا ۱۶۰ پوند به فروش رسید. علاوه بر این علاقه‌مندانی كه می‌خواستند اینترنتی یا تلفنی بلیت تهیه كنند، باید ۱۳ پوند نیز اضافه پرداخت می‌كردند. درآمد حاصل از فروش بلیت‌های این كنسرت، بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است كه كنسرت هنرمندان بزرگی مثل محمدرضا لطفی در ایران با قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بود و شش هزار نفر در سه شب به دیدن این اجرا رفتند. به این ترتیب كنسرتی كه به راحتی می‌توانست، در یك شب و با شش هزار نفر برگزار شود، در سه شب متوالی انجام شد و هزینه‌های نور، صدا، اجاره سالن و هزینه‌های دیگری از قبیل نیروی انسانی و تامین نیروی انتظامی ‌برای امنیت را سه برابر كرد.
تعداد مخاطبان كنسرت در جهان، تنوع موسیقی و همچنین تبلیغات و حمایت‌هایی كه از موسیقی و برگزاری موسیقی می‌شود، این هنر را به یك صنعت پولساز در جهان بدل كرده است. در حالی كه میان درآمدحاصل از كنسرت در ایران و سایر نقاط جهان تفاوت از زمین تا آسمان است. علاوه بر این بعضی از كنسرت‌های برگزار شده در اروپا و آمریكا پا را از این قیمت‌ها هم فراتر گذاشته و فروش‌های بالاتری داشته‌اند. اگرچه همهء آن‌ها كنسرت‌های موفقی نبوده‌اند.آن‌ها همچنین برای جذب مخاطب به راه‌ها‌ی دیگری هم متوسل می‌شوند، برای مثال تبلیغ برای تماشای یك كنسرت و دو شب اقامت در هتل فقط با ۱۹۹ یا ۲۵۰ پوند.
البته آن‌ها هم همیشه در برپایی كنسرت موفق نیستند، به طوری كه از آخرین كنسرت باربارا استرایسند، ستاره محبوب موسیقی و سینما در پاریس به دلیل قیمت گزاف بلیت استقبال چندانی نشد قیمت بلیت‌های این برنامه ۵۸۲ یورو بود .استرایسند از این كنسرت به عنوان یكی از تلخ ترین خاطراتش یاد می‌كند. او ناچار شد، برنامه‌اش را در حالی اجرا كند كه بیش از نیمی از صندلی‌های سالن ۳۰۰۰ نفره اجرا خالی بود.
آمار نشان می‌دهد، بهای بلیت در اروپا و آمریكا از سال ۱۹۸۲ تا سال ۱۹۹۶، _۴/۶ درصد افزایش داشته است. در حالی كه از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۰۳ این افزایش قیمت به ۹/۸ درصد رسیده و در سال‌های بعد رشد خود را ادامه داده است. در حالی كه قیمت بلیت‌های كنسرت در ایران در طول پنج، شش سال گذشته تغییر چشمگیری نداشته و ثابت مانده است.
صدیقی كه طی این سال‌ها كنسرت‌های متعددی برگزار كرده است، در این مورد توضیح می‌دهد: «به نسبت افزایش قیمتی كه در اروپا و آمریكا شاهد آن هستیم، رشدی در ایران نداشته‌ایم، اما در عوض هزینه‌های برگزاری به شدت افزایش داشته است. قیمت سالن‌های كنسرت دو برابر شده است، قیمت تجهیزات صوتی و نور چند برابر شده است و هزینه‌های دیگری از قبیل هزینهء مجوز نیروی انتظامی و ادارهء اماكن كه در گذشته خبری از آن نبود هم به هزینه‌های كنسرت‌های ما اضافه شده است.»
او ادامه می‌دهد: «ما برای این‌كه مخاطبان خودمان را از دست ندهیم میزان سودمان را پایین آورده‌ایم و سعی كردیم در این شرایط مخاطبمان را از دست ندهیم، اما با همهء این حرف‌ها در میان فعالیت‌های دست اندركاران موسیقی، هنوز هم اجرای كنسرت جزو سودآورترین برنامه‌های ماست و در حقیقت بقیهء فعالیت‌های ما از قبیل انتشار كتاب و سی‌دی‌های موسیقی را تضمین می‌كند.»
برای تعیین قیمت عموما تمام هزینه‌های كنسرت و دستمزد گروه بر تعداد صندلی‌ها تقسیم می‌شود. به این ترتیب قیمت متوسط هر بلیت مشخص می‌شود. البته در خارج از ایران و گاهی در بعضی از كنسرت‌های انگشت شمار در ایران، حضور شركت‌های اقتصادی _به عنوان اسپانسر بخش اعظمی‌از بازگشت مالی را بر عهده دارد. گاهی استقبال از كنسرت‌ها این‌قدر بالا نیست كه بتوان بلیت‌ها را با قیمتی فروخت كه پاسخگوی هزینه‌ها باشد. این امر در ایران بسیار اتفاق می‌افتد به خصوص كه برخی از گروه‌ها صرفا با حمایت‌های دولتی ادامهء حیات می‌دهند.
یكی از عواملی كه در سال‌های اخیر روی قیمت بلیت‌ها در ایران تاثیر داشته است، افزایش سال به سال اجارهء سالن و فضاهای باز كنسرت و هزینه‌های آماده‌سازی مكان است. این قیمت‌ها روی بلیت‌های موسیقی و درآمد برگزار‌كنندگان كنسرت تاثیر زیادی داشته است.
با همهء این مشكلات، صدیقی وضعیت برگزاری كنسرت را از انتشار آلبوم‌های موسیقی بهتر ارزیابی می‌كند: «در ایران به دلیل عدم رعایت قانون كپی رایت و همچنین فروش كم سی‌دی‌های موسیقی سود چندانی به هنرمندان و شركت‌های تولیدكننده نمی‌رسد. ضمن این‌كه ایران سهم زیادی هم در تجارت بزرگ بازار موسیقی در جهان ندارد. پس تنها چیزی كه باقی می‌ماند برگزاری كنسرت است. هنرمندان از این طریق هم به درآمدی دست پیدا می‌كنند و هم به لحاظ فرهنگی و هنری برنامهء زنده اجرا می‌كنند. با وجودی كه ما در سال‌های اخیر ۱۰ تا ۱۵درصد افت قیمت داشته‌ایم اما باز هم برگزاری كنسرت در ایران بهترین گزینه است.»

آزاده شهمیر نوری

منبع : روزنامه سرمایه

مطالب مرتبط

Marathon Men

Marathon Men
Music for Airports انو توانست در یک جشن و پایکوبی ۲۶ ساعته، به مدت هفت شب اجراء موفقی داشته باشد. در حدود ساعت ۱:۳۰ نیمه شب بود. شنبه شب/یکشنبه صبح در وینترگاردن از World Financial Center هم‌گام با نخستین حرکات برایان انو و هم‌زمان با به اوج رسیدن برنامه، هواپیماربائی ۲۶ ساعته Bang در Can Marathon اتفاق افتاد.
در حالی‌که Bang در Can All-Stars با ناله پیانوئی که ویلون‌سل، باس، گیتار و کیبورد حمایتش می‌کردند هیجان توصیف‌ناپذیری ایجاد کرده بود، ناگهان صدای فریادهائی از ترس به‌همراه چندین صدای پرش از پله‌های مرمرین شنیده شد که در نهایت به صدای قوی‌تر ختم شد.
هر از گاهی موسیقی زیبا و جذاب می‌شد. استیون شیک، نوازنده سازهای ضربتی، قطعه شلوغی با عنوان The Anvil Chorus نواخت و این موسیقی به مدت نیم‌ساعت روی همان پله‌ها اجرا شد. با این‌حال به‌نظر می‌آمد که جمعیت به ماراتن بیست‌ساله Bang در Can علاقه‌مندتر هستند. این برنامه ترکیبی از کارهای اجرا شده در تورها، کارهایج دید و کارهای باشکوه قدیمی بود. ونتیرگاردن مانند فرودگاه عجیب و غریب و مجللی، ساختمانی سبز با سقف خورشیدی و درختان نخل دارد. برخی از دوستان و همراهان با یک‌دست لباس و بعضی‌ها به‌همراه بار و بنه و وسایلشان روی زمین‌، پله‌ها و در هر گوشه و کناری خوابیده بودند. صدها هزار نفر، چه بیدار و چه خواب همه دور هم جمع شدند تا بار دیگر رستاخیز آهنگ لالائی ۱۹۷۸ انو را بشنوند؛ چندین عکس بزرگ نیز دیده می‌شد. صرف‌نظر از همه این موارد، ترکیب آنها در کنار یکدیگر بود که توجه همگان را به‌خود جلب می‌کرد و در واقع فرودگاه، نقطه های‌لایت شده این ماجرا بود. در حالی‌که به پشت دراز کشیده‌اید و به بالا نگاه می‌کنید، از لابه‌لای درختان نخل و سقف خورشیدی تا عمیق سیاهی شب خارج از محیط، با همسایگی و مجاورت ساختمان‌های برج‌مانندی که در بالای سرتان دیده می‌شوند تا صدای نفس‌گیر کیبوردها، همه و همه احساسی در شما برمی‌انگیزند که نمی‌توان آن را به‌شکل واژه درآورد و تنها باید آن را تجربه کنید.
من خیلی دوست داشتم تا صبح بیدار بمانم و نهایت سعی خود را هم کردم. استیون شیک دوبار دیگر هم نمایان شد، یکبار گروه خود را هدایت کرد و بار دیگر اجراء تک‌نفره‌ای از خود به نمایش گذاشت. پیش از رسیدن Grand Valley State University New Music Ensemble از میشیگان و اجراء کار هنرمندانه استیوریچ، باید اجراء همه بخش‌ها به پایان برسد.
در مجموع، نمایش جمعه شب مانند یک Cathartic Event یعنی همان چیزی که انتظارش می‌رفت، اجرا شد. در تمام روزهای هفته گزارش‌های نفس‌گیری در مورد شب نخست نمایش ارائه می‌شد که بنابر هر یک از آنها می‌بایست انتظار حضور یک ستاره، یک مهمان مشهور یا یک فوق‌ستاره کشیده می‌شد، اما همه این موارد برای شب پایانی نگه‌داشته شده بودند. گوئی کنر می‌خواست بهترین سورپریزهایش را در آخرین دقایق ارائه کند! اما او چه کسی می‌توانست باشد؟
● خانم‌ها و آقایان، ران سکسمیت!
حتی از لابه‌لای تشویق‌ها و های و هوی جمعیت هم می‌توانستید صدا را بشنوید. ران بیچاره، انتظارش را هم نداشت. او مردی خوش پوش و شیک است. در ست چهار آهنگی‌اش که کار دو ساعته را تنها در نیم‌ساعت اجرا کرد به واقع خوش درخشید. چه بسا صدایش مناسب کار حرفه اکوستیک Town Hall هم بود.
”Foo Proof“ به آرامی و به‌صورت باشکوهی اجرا شد. ران روی پیانو و کنر روی ترومپت کار کرد. شاید یکی از بهترین اجراهای آن شب همین بخش بود و پیانو و ترومپت بدون کوچک‌ترین مشکلی در هم آمیخته شدند. گروه پشتیبان کنر (که همگی لباس سفید پوشیده بودند) شامل یک بخش شش قسمتی زهی و دو درام‌زن بود. ما در عصر ابهاماتی به‌سر می‌بریم که گروه‌های موسیقی نیز با قدرت شگفت‌انگیز خود قصد دارند همین ابهامات را بیان کنند. شروع‌های بزرگ، اجرا در چندین شب متوالی و ارائه بهترین قطعات، همه گویای تلاش آنهاست. این عصر، عصر شکوفائی استعدادها و هنرنمائی است. شاید تنها Bright Eye&#۰۳۹;s متوجه چنین حقیقتی شده باشد که خوشبختانه تمام تلاش خود را هم کرده تا به درستی در این مسیر گام بردارد.
کنسرت روی صحنه‌ای باشکوه، با نورپردازی زیبا و جذابیت‌های خاص خود اجرا شد و از همان ابتدا توانست تماشاچیان را با خود همراه کند. تماشاچیان هم نهایت همکاری را داشتند. آنها با آهنگ‌های شاد، رقص و پای‌کوبی می‌کردند و با آهنگ‌های آرام و ملایم، آرامش خود را به نوازندگان انتقال می‌دادند. بریت دانیل از اسپون، یکی دیگر از مهمان‌های ویژه آن شب، در دورترین گوشه صحنه ایستاده بود و دایره زنگی می‌نواخت.
گل پرت کردن و قطعه قطعه کردن پیانو از دیدنی‌های آن شب بود، گیلیان ولچ، ملکه افسانه‌ای bluegrassهم در بخش قطعه قطعه کردن پیانو در کنار دیو راولینگز بود. او در لباس قرمز و درامزهائی که ریتم‌های شبیه به‌همی داشت اجراء منحصر به‌فردی ارائه کرد. چنین به‌نظر می‌رسید که کنر برای اجراء هر چه بهتر از قلب خود کمک می‌گیرد، او برای ارائه بهترین اجرا در بهترین مکان ایستاده بود. تماشاچیان هم بهترین مکان را برای لذت بردن از اوقات خود انتخاب کرده بودند.
● اصول کاری واینهاوس
این بار آمی با چشمان کلئوپاترا و موهای بلند رونی ظاهر شد. ”من بلافاصله پس از ورود خارج شدم. در واقع آمده بودم تا مردم را ساکت کنم. حتی حرکتی هم انجام ندادم و تنها پس از گفتن واژه ”سلام“ از صحنه خارج شدم.“
از صحبت‌های آمی واینهاوس متوجه تجربه کاری او در زمینه کمک‌های توانبخشی (مسئله‌ای که این روزها در ذهن و بر زبان طرفدارانش افتاده است) می‌شویم. این موضوع پس از انجام ضبط مشهورش با دسته‌ای از خوانندگان که به‌صورت یک آگهی تلویزیونی در آمد، مطرح شد.
در فوریه گذشته، زمانی‌که یک گوینده بخش جوایز در مورد این که ”واینهاوس“ نام جدید زندگی تازه آمی است، بذله‌گوئی می‌کرد، کم‌کم همه به این نتیجه می‌رسیدند که تمایل طبیعی این خواننده به چیزهای بد درست به اندازه استعدادهای دیگرش غیرمعمولی و غیرطبیعی است و در همان شب بود که او را به‌عنوان بهترین خواننده زن انگلیسی معرفی کردند.
پس از آن ماجرا ”راد استوارت“ اشتیاق خود مبنی بر ضبط یک آلبوم با او را مطرح کرد و اکنون دیگر نام او از هر گوشه و کناری شنیده می‌شود. آینده هر چه که می‌خواهد، باشد. مهم این است که واینهاوس بیست و سه ساله مامنی در دل زنان سنت‌گرائی که قلب‌ها را تسخیر می‌کردند، از بیلی گرفته تا جودی، از ماما کاس گرفته تا جینیس تصاحب کرده است.
ثانیه‌شمارها به حرکت خود ادامه دادند تا... روز سوم ژوئن، تماشاچیان آمریکائی شاهد نخستین اجراء زنده مسحورکننده واینهاوس در MTV Movie Awards باشند. آنها بانوئی لاغر اندام را دیدند که با آرایش مو و خط‌چشم‌های ضخیم درست همانند کلئوپاترا بود.
واینهاوس که دو دهه پس از آزاد شدن کلئوپاترا به دنیا آمده با تقلید صدا و پوشیدن لباس‌هائی به سبک گروه‌های دختران سال‌های ۱۹۶۰ خود را شبیه به Shangri-las ، Marvelettes و از همه بیشتر Ronettes کرده بود. چنین ظاهری (اگر به واقع شبیه آنها بود) با شخصیت‌های موجود در Grease یا گروه West Side Story هم ترکیب شده است.
شاید دیدن زن جوانی که سعی دارد در بهترین حالت ممکن الهه‌های فریبنده گوشه و کنار خیابان‌های قدیمی را با آرایش‌های غلیظ چشم و حالت‌های پفی موهایشان دوباره کشف کند، تعجب‌آور باشد. (اگر پائیز امسال شاهد برخی از حالت‌های قدیمی در مد روز شدید تعجب نکنید، چرا که طراحان مد تصمیم گرفته‌اند از آرایش و پوشش پرطرفدارهای قدیمی مد بسازند.)
واینهاوس چگونگی تولید سبک خود را این‌گونه توضیح می‌دهد: ”من نشسته بودم و به انواع موسیقی‌ها گوش می‌دادم. از همان آهنگ‌های گروهی دختران دهه شصت...“ اما افسوس که او در صحبت‌هایش هیچ حالت عاطفی و احساسی را منتقل نمی‌کند. پس از آنکه رونی اسپکتور ـ که واینهاوس پس از چهل سال سبک نخستین اجراء او را در کنار همراهش یعنی رونتس به نمایش گذاشت ـ تصویری از واینهاوس را در مجله‌ها دید گفت: ”او را نمی‌شناسم، تا به‌حال هم او را ندیده‌ام، اما زمانی‌که عکس او را دیدم با خودم گفتم: این منم! البته بعد متوجه شدم که او آمی است!“
او با خنده ادامه داد: ”عاشق آن آهنگ هستم، چون خیلی شبیه من است.“
اگر کسی به‌دنبال بررسی و کشف تاریخچه سبک واینهاوس باشد بهتر است به سراغ اسپکتور برود.
آمی می‌افزاید: ”من و مادرم کاری نداشتیم، انجام دهیم.
ساعت‌های طولانی پشت پنجره می‌نشستیم و دختران سیاه‌پوستی را که با پاشنه‌های بلند رژه می‌رفتند و سیگار می‌کشیدند و دختران اسپانیائی که ول می‌گشتند را نگاه می‌کردیم. ”این زنان جوان، جا افتاده‌تر و ماهرتر از اسپکتوری بودند که نخستین اجراء خود را در سن چهارده سالگی ارائه کرد“.
اسپکتور هم می‌گوید: ”ما از اسپانیش هارلم آمده بودیمم همه ما موهای بلندی داشتیم، بنابراین من تنها کمی آن را بلندتر از پیش کردم، روش کار بسیار ساده بود و ما از خیابان‌ها و گاهی از روی لباس دخترانی که حالت‌های وحشی‌گونه داشتند، استفاده می‌کردیم هدف این بود که توجه همگان را به‌خود جلب کنیم و این کار را می‌کردیم!

وبگردی
ماجرای انحصار عربستان بر روغن مایع ایران / تا 100 درصد پالم !
ماجرای انحصار عربستان بر روغن مایع ایران / تا 100 درصد پالم ! - روغن های نباتی را خوب بشناسید. سخنان یک تولید کننده سابق روغن نباتی.
آشغال‌سازها گرفتار خانم مدیر شدند
آشغال‌سازها گرفتار خانم مدیر شدند - رییس سازمان ملی استاندارد ایران مجددا با خودروسازان در ارتباط با رعایت استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی از ابتدای دی‌ماه سال جاری اتمام حجت کرد.
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای ...
ایران نیاز به مردانی بزرگ و دانشمند دارد / چرا اینهمه انسانهای ... - مرتضوی هیچ گاه قاضی و حقوق دان نبود و نباید کار قضایی انجام می‌داد. اما این ضعف ماست که چنین فردی در جایگاه بالایی قرار می‌گیرد. شگفتی من از قاضی مرتضوی و رفتار او نیست که چرا خودش را برای اجرای حکم خود به زندان معرفی نکرد. من رفتار او با زهرا کاظمی را دیده بودم.
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟
معنی و مفهوم "به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده"؟ - بعد از انقلاب، به واسطه تنیده شدن حکومت و دین بسیاری از پست‌ها و سمت‌های سیاسی با هاله‌ای رو به رو شد که اجازه نمی‌داد صاحب آن منصب مورد نقد قرار بگیرد....
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر
سومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از 30 فروردین با حضور فیلم سازانی از ایران و نمایندگانی ازسینمای 78 کشور جهان تا 7 اردیبهشت در پردیس سینمایی «چارسو» برگزار می شود.
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک!
سیلی زدن به «امید» مردم در پارک! - کتک خوردن دختری که جز التماس دوستانش هیچ فریادرسی ندارد از یک پلیس زن عضو گشت ارشاد که ماموران مرد هم آنها را همراهی می کردند، آنقدر دردناک است که کمتر وجدان بیداری به آن واکنش نشان نداده است.
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس
حمله فیزیکی به بازیگر زن ایرانی در خیابان! / عکس - بازیگر سریال "تعطیلات رویایی" از حمله افراد ناشناس به خود خبر داد. مریم معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت
گفتگوی تلفنی با همسر مرتضوی / صوت - سعید مرتضوی که در روزهای گذشته خبری از او نبود و حتی سخنگوی دستگاه قضایی گفته بود حکم جلبش صادر شده اما گیرش نیاورده‌اند، به گفته همسرش در تهران است.
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد
ارسطوی پایتخت با مونا فائض پور ازدواج کرد - «احمد مهران فر» بازيگر نقش «ارسطو عامل» در سريال پايتخت ۵ در اینستاگرام خود از ازدواجش با «مونا فائض پور» خبر داد.
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی
صحبت های جنجالی رییسی علیه روحانی - صحبت های جنجالی رییسی پیرامون استفاده روحانی از نام امام رضا در انتخابات
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند!
500 نفر محتوای نامه‌های پستی مردم را میخواندند و چک می‌کردند! - محمد غرضی می‌گوید: زمانی که به عنوان وزیر در وزارت حضور یافتم بیش از ۵۰۰ نفر را دیدم نامه‌هایی که از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور ارسال می‌شدند را چک می‌کردند و به صورت سه شیفت فعالیت می‌کردند و نامه‌ها را می‌خواندند.
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟
دختر داعشی سریال پایتخت کیست ؟ - در قسمت های اخیر سریال پایتخت بازیگر جدیدی به جمع خانواده معمولی پیوسته است؛ نیلوفر رجایی فر نقش الیزابت را در سریال پایتخت ۵ ایفا می کند ؛ این بازیگر با جلب اعتماد سیروس مقدم این فرصت ط بازی در سریال پر طرفدار پایتخت را به دست آورد .
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم
خانم ایرانی، عامل تیراندازی در مقر یوتیوب / فیلم - ویدیوهایی از نسیم نجفی اقدم در شبکه های اجتماعی به زبان های انگلیسی و فارسی موجود است که در آن ها وی از حذف ویدیوهای خود توسط یوتیوب شکایت دارد.
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟
رقص کاوه مدنی یا کالای ایرانی؟ - بگذارید اینطور بپرسم: مگر کیروش، مربی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران عرق نمی‌خورد؟ نمی‌رقصد؟ مگر برانکو و شفر نمازشب می‌خوانند و روزه می‌گیرند و اصولگرا و ارزشی و انقلابی هستند؟!