پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

نه اعتبار ، نه افتخار


نه اعتبار ، نه افتخار
● ایران۲
▪ حسن رودباریان، رحمان رضایی، جلال حسینی، مهدی مهدوی كیا، آندرانیك تیموریان، جواد نكونام، فریدون زندی، علی كریمی، ایمان مبعلی از دقیقه ۵۲ جواد كاظمیان، وحید هاشمیان از دقیقه ۸۱ مهدی رجب زاده و رضا عنایتی از دقیقه ۴۶ رسول خطیبی
▪ سرمربی: امیر قلعه نویی
● مالزی صفر
▪ عزیزون عبدالقدیر، حمزانی عمر از دقیقه ۷۵ فوزی نان، تیروموروگان ری، خیرالنظام حسین، راسدی طلیب، محمد زفوان، شكورعدان، شرح النظام مصطفی از دقیقه ۷۰ نورفرحان محمد، نانتاكومار كالیاپان، صافی سالی از دقیقه ۵۳ هاردی جعفر و ایندراپوترا محی الدین
▪ سرمربی: نوریزان باكار
▪ گل ها: جواد نكونام (دقیقه ۲۹ از روی نقطه پنالتی) و آندرانیك تیموریان (دقیقه۷۹) برای ایران
▪ داور: محسن بسام(سوریه)
▪ اخطار: وحید هاشمیان و رسول خطیبی از ایران شوكورعدان از مالزی ورزشگاه: بوكیت جلیل كوالالامپور (مالزی)
● شرح گل ها
▪ گل اول ایران: با خطا روی كریمی در محوطه جریمه مالزی، داور اعلام پنالتی كرد كه در ادامه نكونام توپ را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه كرد.
▪ گل دوم ایران: توپی كه روی یك پاس كوتاه در محوطه جریمه به تیموریان رسید با شوت او همراه شد تا گل دوم ایران رقم بخورد.
● لحظات حساس
▪ دقیقه ۷ : شوت هاشمیان از حوالی نقطه پنالتی با واكنش دروازه بان مالزی تبدیل به كرنر شد.
▪ دقیقه ۹ : توپی كه روی شوت عنایتی از میان پای دروازه بان عبور كرد باتیر عمودی دروازه برخورد نمود و وارد دروازه نشد.
▪ دقیقه ۳۱ : پاس در عرض رضایی با ضربه سر، روی سانتر مهدوی كیا و در ادامه با شوت هاشمیان همراه شد اما توپ پس از برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.
▪ دقیقه ۴۴ : شوت محكم شوكور با واكنش رودباریان تبدیل به كرنر شد.
▪ دقیقه ۵۹ : شوت محكم تیموریان از پشت محوطه جریمه با واكنش دروازه بان مالزی تبدیل به كرنر شد.
▪ دقیقه ۶۳ : ضربه سر خطیبی روی سانتر كاظمیان از جناح راست با اختلاف كمی از كنار دروازه به بیرون رفت.
▪ دقیقه ۷۴ : روی پاس درعمق كریمی، كاظمیان شوت زد كه توپ از كنار دروازه به بیرون رفت.
▪ دقیقه ۸۸ : روی دفع ناقص توپ توسط مدافع مالزی، كریمی در محوطه جریمه شوت زد كه توپ پس از برخورد به تیر افقی به بیرون رفت.
● شرح بازی
تیم ملی كشورمان اگرچه موفق شد حریف خود را با نتیجه ۲ بر صفر شكست دهد اما باید گفت بسیار پرانتقاد بازی كرد و برخلاف تصور، نتوانست جشنواره گل راه بیندازد.مالزیایی ها كه در ۲ بازی اول خود جمعاً ۱۰ گل دریافت كرده بودند از همان ابتدای بازی تحت فشار بازیكنان ایران قرار گرفتند اما بعد از چند بار برخورد توپ با تیر دروازه و به ثمر نرسیدن موقعیت های گلزنی ایران، شاگردان با كار كمی جسارت پیدا كردند و با اعتماد به نفس بیشتری بازی را دنبال نمودند.مالزی در این دیدار با شیوه ای كاملاً دفاعی بازی می كرد تا گل های كمتری بخورد.
تجمع بازیكنان این تیم در محوطه جریمه خودی درنهایت منجر به این شد كه یك پنالتی روی خطای مدافع مالزی برای ایران به دست آید.بازیكنان ایران در حالی كه طی نیمه اول تنها یك گل وارد دروازه مالزی كرده بودند به رختكن رفتند.
ملی پوشان كشورمان در حالی كه طی نیمه دوم هم بسیار سردرگم، بدون برنامه و سلیقه ای بازی می كردند، به یك گل دیگر هم دست یافتند تا به واسطه شكست چین مقابل ازبكستان به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شوند. در مجموع می توان گفت تیم ملی كشورمان در این بازی فقط یك پیروزی قابل پیش بینی كسب كرد و نتوانست بازی زیبایی به نمایش بگذارد. قلعه نویی در این بازی حتی فرصت را در اختیار بازیكنان ذخیره هم نگذاشت (سوای حضور ۱۲ دقیقه ای رجب زاده) تا از این بابت هم خلأ تیم ملی را پر نكرده باشد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید