جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آشنایی با مالزی ‌برگ برنده تیم ملی


آشنایی با مالزی ‌برگ برنده تیم ملی
بورامیلوتینوویچ، مرد مشهور دنیای فوتبال جهان، كه در هر پنج قارهء فوتبال جهان مربیگری كرده و چهار دوره در مسابقات جام جهانی حاضر بوده دیدار تیم‌های ملی ایران و كره‌ءجنوبی را مقابلهء سرعت و تكنیك می‌داند.
بورا كه برای تماشای مسابقات جام ملت‌های آسیا به مالزی رفته است می‌گوید كه سرنوشت دیدار ایران و كرهء‌جنوبی را سرعت كره‌ای‌ها و تكنیك ایرانی‌ها رقم خواهد زد: «بازی ایران و كره‌ءجنوبی مثل بازی استرالیا و ژاپن جزو حساس‌ترین بازی‌های مرحلهء یك‌چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا است. هر دو تیم، تیم‌های خوبی هستند، كره‌ای‌ها تیم فوق‌العاده خطرناكی هستند و ایران هم غیرقابل پیش‌بینی است... ایران باید مراقب بازیكنان سرعتی كره باشد و كره‌ای‌ها هم در مقابل باید مراقب بازیكنان تكنیكی ایران باشند. در مجموع به نظر می‌رسد كه بازی خوبی پیش‌رو باشد اما هیچ‌كس نمی‌تواند برندهء این بازی را از قبل حدس بزند... فكر می‌كنم در این بازی هر تیمی كه شرایط روحی بهتری داشته باشد می‌تواند پیروز این بازی مهم باشد.»
پیم وربیك سرمربی هلندی تیم ملی كره‌ءجنوبی هم در مورد این بازی حرف‌های جالبی دارد. سرمربی كره كه تیمش مجبور بوده فاصلهء اندونزی تا مالزی را طی كند و با تغییر شرایط آب و هوایی كنار بیاید و مجبور است كه در استادیومی ناشناخته به میدان برود سعی می‌كند كه خودش را با روحیه و مصمم نشان بدهد: «من و تیمم این همه راه نیامده‌ایم كه مغلوب شویم، ما آمده‌ایم كه ایران را شكست بدهیم و به مرحلهء نیمه‌نهایی صعود كنیم.»
وربیك مدعی است كه تیم ملی ایران را به خوبی می‌شناسد و راه‌های شكست دادن تیم ایران را بلد است. «من در مورد ایران همه چیز را می‌دانم. من بازی‌های اخیر تیم ملی را آنالیز نكرده‌ام اما شناخت كاملی از این تیم در دو بازی مرحلهء مقدماتی دارم كه می‌تواند در این بازی بسیار به كار ما بیاید.»
سرمربی تیم ملی كره، البته می‌داند كه در بازی مقابل ایران كار بسیار سختی دارد: «ایران بی‌تردید یكی از بهترین تیم‌های حاضر در مرحلهء یك‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیاست و من می‌دانم كه ما كار دشواری برابر این تیم داریم اما ایرانی‌ها هم مطمئن باشند كه در بازی مقابل ما كار آسانی پیش‌رو نخواهند داشت.»
اما در اردوی ایران هم‌همه از پیروزی بر تیم ملی كره می‌گویند. جالب‌ترین اظهارنظر البته متعلق به مهدی مهدوی‌كیا، كاپیتان تیم ملی، است. مهدوی‌كیا با اشاره به این‌كه «تیم ملی ایران در چهار دورهء اخیر مسابقات_جام ملت‌های آسیا با كرهء‌جنوبی روبه‌رو شده است»، می‌گوید: «ما برای شكست طلسم پیروزی‌های یك در میان برابر كرهء‌جنوبی به مصاف آن‌ها خواهیم رفت. هدف ما بردن كره و رسیدن به مرحلهء نیمه‌نهایی است و مطمئن هستیم كه توانایی انجام این كار را داریم.»
سیدجلال حسینی هم كه تا این‌جای كار یكی از بهترین بازیكنان تیم ملی بوده، می‌گوید: «تیم ما هرچه بگذرد بهتر خواهد شد. در حال حاضر شرایط ما نسبت به روزهای اول بسیار متفاوت‌شده و راحت‌تر می‌توانیم در زمین بدویم اما كره تازه به مالزی آمده و با شرایط آشنا نیست و این به نفع ما است. امیدوارم در اولین بازی، در مقابل كرهء‌جنوبی موفق شویم این تیم را شكست دهیم.»
منبع : روزنامه سرمایه


همچنین مشاهده کنید