سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

۶ اصلاحیه امنیتی مایکروسافت


۶ اصلاحیه امنیتی مایکروسافت
مایكروسافت قصد دارد در هفته آینده شش اصلاحیه امنیتی برای برنامه های ویندوز، office .Net Framawork منتشر كند.
سه اصلاحیه از شش اصلاحیه ای كه قرار است در ۱۰ جولای منتشر شود مهر بحرانی خورده اند و دو اصلاحیه دیگر مهر پراهمیت و ششمین اصلاحیه مهر متوسط خورده است.
در حقیقت پنج تا از شش حفره موجود دسترسی از راه دور را فراهم می كند.
لازم به ذكر است كه به دلیل آن كه مایكروسافت دلایل به وجود آورنده این حفره ها را منتشر نمی كند نمی توان فهمید كه چرا حفره هایی با درجه اهمیت بالا امكان دسترسی راه دور ایجاد می كنند!
از سه اصلاحیه بحرانی مایكروسافت، یكی از آنها مربوط به برنامه Office Excel، دیگری مربوط به ویندوزهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ سرور است و آخری نیز مربوط به برنامهNet Framework است كه در تمامی نسخه های ویندوز از جمله ویستا باید نصب گردد.
از اصلاحیه های غیرامنیتی كه توسط مایكروسافت منتشر شده است و اصلاحیه با درجه اهمیت بالا مربوط به برنامه WSUS است.
بنا بر گفته مایكروسافت، با انتشار بولتن این هفته تا به حال ۴۱ بولتن امنیتی توسط مایكروسافت در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است كه دو تا بیشتر نسبت به سال گذشته است.
● اینترنت كم كار در منطقه آسیا و اقیانوسیه
بر اساس گزارش شركت آمارگیری اینترنتی كام اسكار، استفاده از اینترنت در منطقه آسیا و اقیانوسیه كمتر از مناطق دیگر جهان است.
بر اساس این آمار در ماه مه، ۲۸۴ میلیون كاربر ۱۵ سال به بالا در منطقه آسیا و اقیانوسیه از طریق رایانه خانه یا محل كار به اینترنت دسترسی یافتند كه
۱۰ درصد از جمعیت ۱۵ سال به بالای این منطقه را تشكیل می دادند.
به طور متوسط كاربران اینترنتی در این منطقه ۱۳ روز در ماه به بازدید از اینترنت پرداخته و ۲۰‎/۲ ساعت صرف مشاهده ۲‎/۱۷۱ صفحه كردند، در حالی كه متوسط جهانی بازدید از اینترنت ۱۷‎/۱ روز و ۲۵‎/۲ ساعت و ۲‎/۵۱۹ صفحه در ماه است. خاطر نشان می كند استفاده از اینترنت با استفاده از رایانه در منطقه آسیا - اقیانوسیه كمتر از دیگر مناطق جهان است.
بر اساس این گزارش كشورهای كره جنوبی با ۶۵ درصد، استرالیا با ۶۲ درصد، نیوزیلند ۶۰ درصد بالاترین میزان استفاده از اینترنت را داشتند.
بنا بر اعلام كام اسكار، سایت های یاهو، محبوب ترین سایت ها در این منطقه بودند كه در هفت كشور از ۱۰ كشور مورد مطالعه در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.
● گوگل، شركت تخصصی امنیت ایمیل خریداری می كند
گوگل به منظور افزایش تلاش برای فروش سیستم های نرم افزاری آنلاین خود به شركت هایی كه خواهان جانشینی برای محصولات مایكروسافت هستند، در حال خرید شركت امنیتی پاستینی به مبلغ ۶۲۵ میلیون دلار است.
شركت پاستینی با پشتیبانی از پیام های فوری، ایمیل و دیگر ارتباطات، سرویس های امنیتی و رمزنگاری را به بیش از ۳۵ هزار كشور و ۱۰ میلیون كاربر در جهان فراهم می كند.
خرید شركت مذكور به گوگل امكان می دهد سرویس های میزبانی مشابه بسته Google Apps از جمله سرویس جی میل، تقویم، گوگل تاك و سرویس های پیام خود را در اختیار شركت ها قرار دهد.
اعلام این قرارداد با هدف جلب اعتماد شركت های بزرگ به گوگل برای برعهده گرفتن سیستم های ایمیل و برنامه های اساسی و كاربردی آنها صورت گرفته است.
گوگل، از اواخر سال گذشته شروع به فروختن مجموعه نرم افزارهای آنلاین ارزان قیمت از جمله ایمیل به شركت های كوچك كرد با امید این كه درآمد خود را از تبلیغات آنلاین به زمینه های دیگر توسعه دهد و شاید نیز رقیب خود مایكروسافت را با كاهش درآمد مواجه سازد.
● ژنراتور بی سیم بیماری های قلبی را درمان می كند
این ژنراتور جدید به كمك حسگرهای بی سیم، انرژی مورد نیاز خود را تنظیم می كند و قادر است بر اساس برنامه ریزی های كارشناسان به فعالیت خود ادامه دهد.
محققان موفق به ساخت ژنراتور كوچكی شده اند كه می تواند به صورت طبیعی در بدن ضربان قلب ایجاد كنند و نارسایی های قلبی افراد بیمار را از میان بردارد.
این دستگاه جدید توسط كارشناسان دانشگاه Southampton بریتانیا درست شده است. این دستگاه كه می تواند به عنوان روش جدید در درمان بیماری های قلبی مورد استفاده قرار گیرد، از دو باتری كوچك استفاده می كند كه تعویض آنها بسیار مشكل خواهد بود.
این ژنراتور جدید به كمك حسگرهای بی سیم، انرژی مورد نیاز خود را تنظیم می كند و قادر است بر اساس برنامه ریزی های كارشناسان به فعالیت خود ادامه دهد. به عقیده كارشناسان، این ژنراتور نسبت به مدل های مشابه كه هم اكنون مورد استفاده قرار می گیرد ۱۰ بار قوی تر است.
این دستگاه كه اندازه آن كمتر از یك سانتی متر مكعب اعلام شده، با استفاده از سیستم لرزاننده، ضربان قلب در فرد بیمار را تنظیم می كند.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید