پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا

اشک هایی که برای تیم ایران ریخت


اشک هایی که برای تیم ایران ریخت
● ناگفته های مسابقات جهانی جوانان از زبان رئیس فدراسیون والیبال
تیم والیبال جوانان ایران برای اولین بار در تاریخ عنوان سوم و مدال برنز رقابت های قهرمانی جوانان را در مراکش به دست آورد تا تیم کشورمان در یک کشور مسلمان صاحب افتخاری دلنشین شود. محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که پس از پایان مسابقات به همراه دو تن از بازیکنان تیم جوانان به صربستان سفر کرد تا از اردوی تیم ملی والیبال بازدید کند، بامداد جمعه به تهران بازگشت.
بعد از پایان مسابقات آسیایی جوانان در تهران باید نقاط ضعف را برطرف می کردیم تا این تیم دیگر شاهد شکست مقابل تیم هایی نظیر ژاپن نباشد. اولین اقدام تغییر سرمربی تیم بود. پس از جدایی «گری بوف» سرمربی وقت، کارخانه، مظفری و دامغانی در کنار سرپرست، بدنساز، آنالیزور و پزشک ایرانی انتخاب و مشغول به کار شدند که خوشبختانه امروز شاهد نتیجه آن انتخاب ها هستیم. در این بین نقش مصطفی کارخانه سرمربی تیم کاملاً برجسته بود تا در نهایت در کنار تمامی نفرات، تیم جوانان توانست نتیجه قابل قبولی کسب کند.
ما از تیم های مطرحی مثل آلمان و ایتالیا برای انجام دیدار تدارکاتی دعوت کردیم اما هیچ کشور اروپایی به جز اسلوونی به درخواست ما پاسخ مثبت نداد. روسیه هم به دلیل اینکه از همان ابتدا به عنوان مدعی اصلی قهرمانی بود و نمی خواست شناسایی شود، دعوت ما را نپذیرفت، ما نیز به بازی با تیم اسلوونی در تهران و تیم های مراکش و مصر در کازابلانکا اکتفا کردیم. حمایت های خوب سفیر و کادر سفارتخانه ایران در مراکش و حضور مستمر و پشتیبانی آنها یکی از دلایل موفقیت تیم ایران در مسابقات جهانی بود که جا دارد من مجدداً از همکاری آنها تشکر کنم، به اعتقاد من در کسب این موفقیت همه و همه نقش داشتند و این زحمات و برنامه ریزی جامعه والیبال بود که به ثمر نشست.
ما از همین امروز باید کار برطرف کردن نقاط ضعف را آغاز کنیم و مطمئن هستم در صورت اتخاذ تدابیر صحیح می توان در انتظار دستیابی به نتایج به مراتب بهتر هم بود.
اما بخوانید از بازتاب کسب مدال برنز جوانان جهان برای تیم ایران؛ داورزنی در این رابطه به ایسنا می گوید؛ مردم مراکش تیم ایران را از خودشان می دانستند. آنها حتی پس از پایان مسابقات و سفر تیم ایران به کشورمان گریه کردند و اشک ریختند. استقبال گرم آنها از بازیکنان و تیم اعزامی ایران باعث شد تا اعضای تیم کمتر احساس غربت کنند.
گرچه اعتقاد دارم امکانات آنها برای برگزاری مسابقاتی در سطح جهان کافی نبود اما فدراسیون جهانی با هدف توسعه و رشد والیبال در قاره آفریقا میزبانی را به آنها اعطا کرده بود. حالا نگاه خیلی از کشورها نسبت به ایران تغییر کرده است و اکنون اروپایی ها به ایران به عنوان یک قدرت نگاه می کنند، به خصوص در رده تیم های پایه و ما امیدوار هستیم بتوانیم این وضعیت را در تمامی رده های سنی، به ویژه در رده بزرگسالان گسترش داده و اختلاف موجود میان تیم های پایه و بزرگسال را کاهش دهیم.
رئیس فدراسیون والیبال که به تازگی از صربستان به تهران بازگشته است در رابطه با اهداف سفرش به این کشور اروپایی اظهار داشت؛ سفر به صربستان در راستای یک برنامه از پیش تعیین شده بود که محقق شد. من در این سفر با الکساندر بروچیچ نایب رئیس کنفدراسیون والیبال اروپا، رئیس فدراسیون والیبال صربستان و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال FIVB دیدار کردم.
از طرفی با رسیرلیاچیچ وزیر کار و امور اجتماعی صربستان که مسلمان است در اردوی تیم ملی والیبال ایران دیدار کردم و خوشحالم از احترامی که به تیم ایران گذاشته شد. او به همراه مسوول کمیسیون سیاسی و اقتصادی صربستان و ایران فاصله ۲۰۰ کیلومتری بلگراد تا محل اردوی تیم ملی ایران را طی کرد و در جلسه ای که سفیر ایران نیز حضور داشت گفت وگوهای خوبی صورت گرفت.
در نهایت توسعه روابط فدراسیون والیبال ایران با کشورهای اروپایی و ایجاد مقدمات کار برای ارتباط بیشتر و انتقال تجربیات بازیکنان مسائلی بود که در نشست مشترک من با افراد مذکور مطرح شد.
داورزنی در پایان به شرایط تیم ملی والیبال در کمپ تمرینی صربستان اشاره کرد و گفت؛ تیم ملی والیبال در یک کمپ تمرینی کاملاً حرفه ای و استاندارد به لحاظ امکانات، خوابگاه، سالن بدنسازی و تغذیه به سر می برد و طبق برنامه دو مرحله اردوی ۷روزه در دستور قرار دارد که البته از اردوی دوم موسوی عراقی و زادون هم به آن اضافه شدند. به هر حال امیدوارم تیم ایران بتواند نسبت به دور گذشته مسابقات مردان آسیا عنوان بهتری کسب کند.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید