چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

خداحافظ و دیگر هیچ


خداحافظ و دیگر هیچ
● بعدازظهر تلخ فوتبال ایران
تیم ملی فوتبال كشورمان با شكست در ضربات پنالتی برابر رقیب سنتی خود در جام ملت های آسیا از گردونه رقابت های این جام حذف شد.
دیدار دو غول فوتبال آسیا عصر روز گذشته بعد از ۱۲۰ دقیقه گلی را در پی نداشت تا ضیافت پنالتی ها تیم پیروز میدان را معرفی كند كه ما درست مثل جام قبلی در این موقعیت كم آوردیم.
مهدی مهدوی كیا و رسول خطیبی دو بازیكنی بودند كه پنالتی های خود را تقدیم لی بون جاشه دروازه بان كهنه كار كردند تا امید ایران برای كسب عنوان قهرمانی بعد از ۳۱ سال از بین برود.
دو تیم در طول ۹۰ دقیقه وقت قانونی و ۳۰ دقیقه وقت های اضافی، بازی پایاپای و نفس گیری را به نمایش گذاشتند، دیداری كه حتی در بعضی دقایق كه كم هم نبود با برتری نسبی ایران همراه بود.
اما بی دقتی بازیكنان ایران در زدن ضربات آخر مانع از نتیجه گیری تیم شد تا همه تلاش ها در هوای بارانی و رطوبت بیش از حد كوآلالامپور به ایستگاه پنالتی ها كشیده شود كه كره ای ها بیشتر از ما تمركز داشتند و در این بین موفق تر عمل كردند. تا حتی حضور وحید طالب لو در لحظات پایانی بازی به عنوان گلر پنالتی گیر ایران هم نتواند مانع حذف ایران شود. طالب لو حتی یك پنالتی را هم گرفت اما در مصاف با رقیب با تجربه تر خود نتیجه را واگذار كرد.
فریدون زندی و رضا عنایتی پنالتی های ایران را گل كردند تا در نهایت تیم ملی كشورمان با شكست ۴ بر ۲ از گردونه رقابت های جام ملت های آسیا حذف شود. شكستی كه چیزی از ارزش های شاگردان قلعه نویی كم نكرد اما هرچه بود بعدازظهر تلخی را برای فوتبال ملی ایران رقم زد.
به این ترتیب كره جنوبی عصر روز چهارشنبه در كوآلالامپور به مصاف عراق می رود تا یك پای فینال مشخص شود.
● قلعه نویی: من مسوولم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمام مسوولیت شكست مقابل كره جنوبی را برعهده می گیرم.
امیر قلعه نویی پس از شكست ایران مقابل كره جنوبی، در نشست خبری به خبرنگاران گفت: این پیروزی را به اعضای تیم ملی كره تبریك می گویم. از بازیكنان خود نیز تشكر می كنم؛ چرا كه تمام تلاش خود را برای پیروزی در این دیدار به كار گرفتند. آن ها تمام خواسته های من را به طور كامل در زمین اجرا كردند اما، ما بد شانس بودیم كه نتوانستیم از سد حریف خود بگذریم.
قلعه نویی تصریح كرد: اگر كسی مقصر باشد آن فرد امیرقلعه نویی است. تمام مسوولیت این شكست را برعهده می گیرم؛ چرا كه بازیكنانم با تمام توان بازی كردند.
● تیر دروازه بلای جان ازبك ها
تیم فوتبال عربستان با برتری ۲ بر یك برابر ازبكستان رقیب ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد.
دیدار دو تیم در حالی برگزار شد كه عربستان خیلی زود و در دقیقه ۲ توسط قحطانی به گل رسید. بعد از آن ازبك ها حاكم مطلق توپ و میدان شدند، آن ها حتی گلزنی هم كردند اما با اشتباه مسلم كمك داور گل آن ها مردود اعلام شد.
در نیمه دوم عربستان میدان داری كرد و در دقیقه ۷۹ صاحب گل دوم هم شد. ازبك ها در این دیدار ۵ موقعیت مسلم گلزنی خود را به تیر دروازه كوبیدند تا این كه سرانجام در دقیقه ۸۲ موفق شدند اختلاف را كم كنند. اما این گل حتی برای تساوی هم كافی نبود تا عربستان راهی نیمه نهایی شود.
فریدون حسن
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید