جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

آیا زانوی مایکل اوون بهبود می‌یابد؟


آیا زانوی مایکل اوون بهبود می‌یابد؟
در حالی كه تنها ۳ هفته دیگر به آغاز رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده است اما هنوز مایكل اوون با مصدومیت كهنه‌اش دست و پنجه نرم می‌كند‌.
سام آلاردیس- سرمربی جدید نیوكاسل- نمی‌داند كه آیا می‌تواند مهاجم گران‌قیمت خود را در روز نخست به میدان بفرستد یا خیر‌.نیوكاسل و سلتیك گلاسکو فردا شب دیدار دوستانه‌ای را در سنت جیمز پارك برگزار می‌کنند و بعید به نظر می‌رسد اوون در این بازی به میدان برود‌.
به هر صورت انتظارات همچنان ادامه دارد و همه می‌خواهند بدانند كه او چه زمانی آماده بازی می‌شود‌.
خودش می‌گوید‌: كمتر از ۱۰ روز دیگر به میدان می‌روم‌. نمی‌توانم مقابل سلتیك بازی كنم اما خودم را برای دیدار یكشنبه شب آینده برابر یوونتوس می‌رسانم‌.
با این وصف همه با‌تردید و بیم به ادعای اوون می‌نگرند ،آلاردیس به خوبی می‌داند شاید پای اوون هرگز بهبود نیابد و او دیگر آن گلزن بزرگ و قهار گذشته نشود‌‌، به همین دلیل مارك ویدوكا به صف مهاجمان نیوكاسل اضافه شده و آلاردیس ته دلش امیدوار است كه استرالیا هر چه سریع‌تر در جام ملت‌های آسیا حذف شود (كه چنین هم شد) تا ویدوكا هر چه سریع‌تر به جزیره بازگردد و تمرینات گروهی را با تیم آغاز کند‌.
اوون همه دیدارهای نیوكاسل در فصل پیش به جز ۳ مسابقه آخر را به دلیل آسیب‌دیدگی شدید زانویش كه در مسابقات جام جهانی رخ داد را به راحتی از دست داد‌.
تركیب جسمی او آشكارا بر هم خورده و اگر مسأله زانویش نادیده گرفته شود نمی‌توان به بدن از فرم خارج شده‌اش اشاره كرد‌.
البته آلاردیس گزینه‌های دیگری هم در خط حمله تیمش دارد یعنی شولا آمئوبی و اوبافمی مارتینز‌.
اما معلوم نیست كه مارتینز به نیوكاسل وفادار بماند و آلاردیس و هواداران با‌تردید مفرط سخنان و برنامه‌هایش را دنبال می‌كنند‌.
اگر او در سنت جیمز پارك بماند حادثه بزرگی برای زاغ‌‌ها رخ داده و فرشته‌ای روی شانه سام بزرگ نشسته است او آرزو می‌کند چنین اتفاقی رخ دهد و اوبافمی بماند‌.از سوی دیگر كایرون دایر ۲۸ ساله در مرز‌ ترك وستهام به سر می‌برد‌.
آلاردیس در این مورد گفت‌: فكر می‌كنم باید بنشینیم و با كایرون حرف بزنیم و ببینیم نظرش چیست، به چه چیزی می‌اندیشد و اصولاً به دنبال چه چیزی است‌‌؟
او در برنامه‌های من جای به خصوصی دارد و حسابی روی او نظر دارم‌ اما تنها مسأله‌ای كه مرا نگران كرده این است كه نمی‌دانم شایعات جدایی‌اش و پیوستن به وستهام از كجا سرچشمه گرفته است‌.
اما با همه این تفاصیل بزرگ‌ترین مسأله برای نیوكاسل مصدومیت مایكل اوون است‌‌؛مردی كه ژرمن‌‌ها را در آن پیروزی تاریخی ۵ بر یك در خاك این كشور له و در جام جهانی ۱۹۹۸ چشم‌‌ها را خیره کرد‌.
او پس از‌ترك لیورپول هرگز درخششی در خور نام لیورپول نداشت و اگر زانویش بهبود نیابد یكی از بهترین استعدادهای این نسل فوتبال، فوتبال جزیره خیلی زود به خط آخر رسیده است‌.
پزشك معالج وی می‌گوید‌: اگر مایكل تا ۲ یا ۳ هفته آینده بتواند تمرینات انفرادی را از سر بگیرد آنگاه می‌توان امیدوار بود كه او توانایی ادامه فعالیت در مستطیل سبز را دارد و اما اگر این اتفاق رخ ندهد نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود‌.
اوون باید خود را هر چه سریع‌تر به مرز آمادگی برساند‌. زمانی كه دوستانش در لیورپول از رافائل بنیتس خواستند تا مایكل را به آنفیلد بازگرداند، مرد زیرك اسپانیایی مقابل درخواست بازیكنانش ایستادگی كرد و گفت كه اوون در برنامه‌هایش جایی ندارد‌.
بنیتس به خوبی می‌دانست كه نباید پول باشگاه و وقت گرانبهایش را صرف بازیكنی کند كه معلوم نیست چه زمانی به فوتبال بازمی‌گردد و یا اینكه احتمال كناره‌گیری‌اش هم وجود دارد‌‌،بر همین اساس هیچ باشگاهی به سراغ وی نرفت و مایكل تصمیم گرفت همچنان در سنت جیمز پارك بماند و با كلاغ‌‌ها به حیات فوتبالش ادامه دهد‌.
اما حالا سرنوشت تلخ‌تری در انتظار پسر باد است؛ مصدومیت زانویش امان همه را بریده و چه بسا در آینده‌ای نزدیك خبر خداحافظی وی به گوش برسد، همان كاری را كه ماركو فان باستن- اعجوبه خط حمله لاله‌های نارنجی و میلان- كرد و در سال ۱۹۹۵ برای همیشه كفش‌‌ها را به خاطر طولانی شدن مصدومیتش آویخت‌.
در حالی كه اوون تنها ۲۷ سال سن دارد و به راحتی می‌تواند حداقل ۵ سال دیگر در مطرح‌ترین تیم‌های جزیره و قاره سبز بدرخشد اما زانوی همیشه مصدومش دیگر اجازه فعالیت را به وی نمی‌دهد‌.
مایكل اوون باید همچنان صبر پیشه كند و اگر با خودش روراست باشد شاید تا نیم فصل لیگ برتر بتواند به مرز آمادگی برسد و به میادین فوتبال بازگردد‌.
اما در حال حاضر در اندیشه حضوری پرفروغ در یورو ۲۰۰۸ است البته پیش از آن مرحله مقدماتی جولانگاهی برای وی خواهد بود‌.
آلاردیس هم باید به او كمك كند تا هر چه سریع‌تر به فوتبال بازگردد و دوباره هوادارانش شاهد گل‌‌ها و فرارهای اعجاب‌انگیزش باشند‌.آیا زانوی مایكل اوون بهبود نمی‌یابد؟ و آیا پسر باد می‌تواند بار دیگر با پیراهن تیم‌ملی كشورش بدرخشد‌!
محمد پورمحمد
منبع : روزنامه پاس جوان


همچنین مشاهده کنید