سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا


چگونه عشقی پایدار بیافرینیم


چگونه عشقی پایدار بیافرینیم
چه وقت می‌توانم زمان به‌خصوصی را برای خود و همسرم کنار بگذارم؟ رابطه‌های صمیمانه شما، با ارزش‌ترین هدیه زندگی شماست و سزاوار آن است که هر روز، مدتی را صرف تجلیل از آن نمائید. به‌طور طبیعی، شما نمی‌توانید هر روز، وقت زیادی برای رابطه‌تان صرف نمائید. با این وجود، شما می‌توانید عشق را هر روز به طریق جزئی، آهسته و پیوسته، به همسرتان بدهید.
● مقادیر کوچک جادو
برای همسرتان، یک یادداشت عاشقانهٔ خاص بنویسید و آن را جائی که گم نشود، بگذارید. تعدادی کارت تبریک‌های فکاهی و عاشقانه در خانه نگه دارید. وقتی که می‌خواهید عشق خود را ابراز کنید و وقت زیادی ندارید، یک کارت به‌خصوص را برای همسرتان بگذارید. کارت‌ها و یادداشت‌ها را دور نیندازید؛ آن‌ها را داخل یک آلبوم بگذارید و هر از گاهی آن‌ها را بخوانید و به یاد آورید که چه‌قدر مورد عشق بوده‌اید!
از سر کار به همسرتان یک تلفن عاشقانه بزنید و به او بگوئید که ترجیح می‌دادید به‌جای کار کردن، کنار او بودید.
● مقادیر بزرگ‌تر جادو
برای مقادیر بزرگ‌تر جادو، شما نیاز به کنار گذاشتن زمانی برای همسرتان دارید. پیشنهاد می‌کنم شما و همسرتان به نوبت برای این رویدادها برنامه‌ریزی، کنید؛ اما مطمئن شوید که برنامهٔ زمانی را با هم تهیه کرده‌اید؛ به این ترتیب، هر دو از آن آگاهی دارید. این که برنامه‌های‌تان را محرمانه نگه دارید و از روزها یا هفته‌ها قبل، نشانه‌ها و اشاره‌هائی برای آن تدارک ببینید، سرگرم کننده است.
● مقدار کم برای زنده نگه داشتن جادو:
یک رویداد غیر منتظره در هر ماه؛ این به آن معنی است که شما برنامهٔ خاصی را هر ماه یک‌بار طراحی می‌کنید. همسرتان هم چیز به‌خصوصی را برنامه‌ریزی می‌کند. این احساس خارق‌العاده‌ای دارد که بدانید هر ماه همسرتان چیز خاصی را برای شما برنامه می‌ریزد. شما احساس می‌کنید مورد عشق و قدردانی هستید و به‌نوبهٔ خود، شما هم احساس عشق و قدرشناسی بیشتری می‌کنید. به این ترتیب، حتی قبل از روی دادن اتفاق‌ها، جادو شروع به رخ دادن می‌کند.
● چگونه می‌توانم به خودم یادآوری کنم که چه‌قدر همسرم را دوست دارم؟
اگر شم این نگرش را داشته باشید که قرار است برای تمام عمر، یک رابطهٔ عاشقانه با همرستان داشته باشید، در راه زنده نگه داشتن جادوی عشق، موفق خواهید بود. وقتی که شام را با همسرتان صرف می‌‌کنید، آیا آن را به‌عنوان یک فرصت به‌خصوص تلقی می‌کنید یا این‌که نگرش‌تان این گونه است: ”آه، امشب هیچ‌کار به‌خصوصی انجام نداده‌ام، فقط شام را با همسرم خوده‌ام؟“.
فکر می‌کنید که با این نگرش، چه‌قدر جادو تجربه خواهید کرد؟ خیلی کم؟
ـ راز: اگر با همسرتان مانند یک عاشق رفتار کنید، او را مانند یک عاشق تجربه خواهید کرد؛ اگر با او مانند یک همسر که او را سرسری می‌گیرد، رفتار کنید؛ او را کسل کننده و یک‌نواخت تجربه خواهید کرد.
ممکن است فکر کنید ”آه، در آغاز، آسان است که این‌طور رفتار کنیم؛ اما شما با یکدیگر آن‌قدر راحت خواهید شد که دیگر حفظ آن هیجان، دشوار خواهد بود“ پاسخ من به آن، این است که تلاش مداوم برای کشف دوبارهٔ جادون در همسرتان، راه درست چالش خلاق در یک رابطهٔ تک‌همسری می‌باشد. این که گاهی وقت‌ها احساس راحتی کنیم، بتوانیم با یک لباس کهنه، این طرف و آن طرف برویم یا ترش‌روئی کرده و مجبور نباشیم مانند یک عاشق رفتار کنیم، خوب است اما نه همیشه!
ـ راز: زنده نگه‌داشتن جادو یک تیم واقعی شدن، به معنی بهٔاد داشتن همیشگی ایناست که شما دوست دارید این شخص، بارها و بارها عاشق‌تان شود.
یک رویداد غیر منتظرهٔ دائمی برای همسرتان شوید؛ همسرتان را مدام به رستوران همیشگی خود نبرید؛ قدری بگردید و یک رستوران رمانتیک پیدا کنید. حادثه‌های غیر منتظرهٔ بزرگ‌تر، نیاز به نگرش صحیحی دارند که نشان می‌دهد شما آن را به‌عنوان یک هدیه برای شخصی که دوست دارید، ترتیب داده‌اید. به خود اجازه دهید آن را به همسرتان ارائه داده، بدون این که توقع دریافت متقابل آن را داشته باشید.
● ایده‌‌هائی برای تقدیر از ارتباط‌تان
شما ممکن است فکر کنید که از آن تیپ اشخاصی نیستید که بتوانند چنین ابتکارهائی در رابطه‌های‌شان داشته باشند. خوب فراموش کنید که در گذشته چه کسی بوده‌اید. سؤال این است: ”آیا حالا می‌خواهید یاد بگیرید که عشق را بیافرینید؟“ این‌جا چند ایده برای زمینه‌ها یا شرایطی که شما می‌توانید برای همسرتان ایجاد کنید را اورده‌ام:
ـ گردش و دیدار از مکان‌هائی که همسرتان همیشه دوست داشته ببیند. (اگر نمی‌دانید، به آن پی ببرید!)
ـ فعالیت‌های سرگرم کننده‌ای که شما می‌توانید با هم انجام دهید و به شما اجازه می‌دهد کودک درون‌تان را نشان داده و سرگرم کنید.
ـ برنامه‌های رمانتیک مانند شام در نقطهٔ به‌خصوص، پیک نیک در یک پارک، پیاده‌روی در زیر نور ماه
همسرتان، شما را به یک فروشگاه مخصوص لباس می‌برد و چند قلم را برای شما انتخاب می‌کند (مجبور نیستید که به‌طور حتم آن را بخرید، تماشای آن هم سرگرم کننده است)
ـ فعالیت‌های جدید و متفاوت: کارهائی که به‌طور معمول هرگز نمی‌کنید را انجام دهید. در شهر خودتان به هتل بروید و مانند توریست‌ها رفتار کنید، به یک فروشگاه بروید و لباس‌هائی را که هرگز نمی‌خریدید، امتحان کنید.
ـ تعطیلی‌های غیر منتظره: برای یک تعطیلی، برنامه بریزید (از یک شب تا چند هفته) از آغاز تا پایان، بدون این‌که همسرتان از آن، باخبر باشد، به او بگوئید که چه چیزی با خود بردارد و چه مدت از خانه دور خواهید بود. او تا وقتی که به فرودگاه برسید یا سوار قطار شوید و یا با ماشین به آن‌جا برسید، خبر نخواهد داشت که به کجا می‌روید. این‌ نوع ماجراهای غیر منتظره، خیلی هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود که طرف مقابل احساس کند که بسیار مورد توجه بوده است.
منبع : مجله موفقیت


همچنین مشاهده کنید