سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا
با فلورا نظری بازیگر ؛ فیلمنامه های ما مرد سالار است!
فلورا نظری، متولد سال ۱۳۴۹ لاهیجان و بزرگ شده در تهران است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت و بازیگری از دانشگاه سوره می باشد. بازیهای روان او در فیلمها و مجموعه هایی مثل: مسافری از هند، شهر باران، پزشكان، دوران سركشی، مزرعه آفتابگردان، چراغ جادو، رنگ زیتون كال، بگذار آفتاب برآید، مزه خوب كودكی، فریاد بی صدا، همسفران، نوعروس، خانه بدوش و... او را بازیگر توانمندی معرفی كرده اند.
او در مورد ورود حرفه ای اش به دنیای بازیگری می گوید: «سال ۷۶ بود كه توسط یكی از استادانم در دانشگاه سوره به «مسعود كرامتی» معرفی شدم و با مجموعه پزشكان به دنیای حرفه ای بازیگری قدم گذاشتم. تا امروز هم به لطف خدا در نقشهای زیادی ظاهر شده ام كه هر كدام تجربه های تازه ای بوده اند و مسیر صعودی بازیگری ام را نشان می دهند.»
از نظری می پرسم، در انتخاب نقشهایش چطور عمل می كند كه می گوید: قبل از هر چیز فیلمنامه را می خوانم؛ سعی می كنم آن نقش را كاملاً لمس كنم و خودم را جای بیننده می گذارم و آن نقش را در زندگی واقعی خودم تصور می كنم تا به نكات ریز و فراز و نشیبهای آن برسم و در این صورت آن را ایفا می كنم.
می پرسم پیش آمده كه نقشی به او پیشنهاد كنند كه با تخیل نتواند به آن نزدیك شود و برایش مشكلاتی داشته باشد؟ می گوید: «البته، نه برای من، بلكه برای هر بازیگر دیگری این مسأله پیش می آید. مثلاً در مجموعه مسافری از هند، ما فرصت كمی برای یادگیری زبان هندی داشتیم. یادم هست كه قبل از ضبط و سرصحنه زبان هندی را تمرین می كردیم؛ اما اصلاً فرصت نداشتیم روی حركات كار كنیم. من تمام انرژی ام را جمع كردم تا بتوانم نقش یك زن هندی را خوب بازی كنم. البته این نقش با همه نقشهایم تفاوت داشت. اگر فرصت بیشتری داشتم و با تعمق روی نقش كار می كردم، نتیجه بهتر می شد.»
نظری در مورد بار دراماتیكی نقش زنان در مقابل مردان می گوید: «به عقیده من در بازیگری، زن و مرد هر كدام جای خودشان را دارند، اما خانمها به دلیل محدودیتهایی كه دارند نمی توانند بعضی از حسها را بگیرند و این حركات را از دست می دهند.البته در بازیگری، ما بازیگران زن خوبی داریم. مثل «رؤیا نونهالی» در مجموعه «خواب و بیدار» كه بازی خوبی را به نمایش گذاشت و نشان داد كه زنان هنرمند ما می توانند نقشهای اكشن را خوب بازی كنند.
گاهی در آثار سینمایی و تلویزیونی شخصیتهای غیرواقعی و اغراق آمیز از زنان نمایش داده می شود.
نظری در این باره می گوید: «متأسفانه در بررسی فیلمنامه ها متوجه می شویم بیشترین مشكل در آنهاست؛ زیرا بیشتر با عجله نوشته می شوند متأسفانه دید مردسالارانه در آنها حاكم است. به جای این كه بیایند كمبودها را جبران كنند، بدتر به مشكلات دامن می زنند و تمام این عوامل دست به دست هم می دهند تا شاهد نگاه سطحی نسبت به زن در آثار هنری باشیم.»
«فلورا نظری» در مورد نقشهایی كه تاكنون ایفا كرده، می گوید: «هر كدام از این نقشها برایم دنیایی از تجربه های تازه بوده اند، اما نقش «فرنگیس» را در مجموعه «زشت و زیبا» خیلی دوست دارم و احساس می كنم از همه كارهایم زیباتر شده است.
ملیحه پژمان
منبع : روزنامه قدس
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران پاکستان مجلس شورای اسلامی رئیسی ایران و پاکستان سید ابراهیم رئیسی حجاب دولت مجلس عملیات وعده صادق دولت سیزدهم رهبر انقلاب
تهران وزارت بهداشت آتش سوزی شهرداری تهران سیل پلیس بارش باران فضای مجازی سلامت قتل سازمان هواشناسی حج عمره
بانک مرکزی قیمت دلار قیمت خودرو خودرو بازار خودرو قیمت طلا ایران خودرو سایپا دلار بورس مالیات تورم
کتاب ترانه علیدوستی امیر تتلو سینمای ایران تلویزیون سریال سینما نمایشگاه کتاب حج تئاتر فیلم سینمایی سعدی
سازمان سنجش دانش بنیان دانشجویان کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی اینترنت
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه روسیه فلسطین جنگ غزه چین ترکیه اوکراین حماس اتحادیه اروپا
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران رئال مادرید بارسلونا بازی باشگاه استقلال سپاهان لیگ برتر
هوش مصنوعی ایلان ماسک ژاپن همراه اول ناسا تلگرام تبلیغات اپل فناوری موبایل سامسونگ گوگل
پیری یبوست دمنوش صبحانه فشار خون