دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ / Monday, 16 July, 2018

اسرار موتور جست‌وجوی


اسرار موتور جست‌وجوی
● جست‌وجوی صفحاتی با حجم مورد نظر
موتور جست‌و‌جوی AllTheWeb به شما امكان می‌دهد تا صفحاتی با حجم مشخص را جست‌وجو كنید. بدین ترتیب می‌توانید صفحات بسیار حجیم و یا صفحات خیلی كم حجم را از جست‌وجوی خـــــود حذف كنید. بدین منظور از عملگر :filesize به همراه علائم > یا < استفاده كنید. تمامی اعداد وارد شده در جلوی این عملگر، بر مبنای بایت در نظر گرفته می‌شوند.
به عنوان مثال اگر بخواهیـــــد فقط صفحاتی را كه كمتر از ۵ كیلوبـــــایت ( ۵۵ هزار بایت) حجم دارند را بیابید، باید عبارت filesize:<۵۰۰۰ را در كادر جست‌وجو وارد كنید.
همچنین می‌توانید محدوده حجم فایل مورد نظر خود را در داخل براكت مشخص كنید; بدیـــــن ترتیب AllTheWeb جست‌وجـــــوی خود را در محـــــدوده مورد نظر شما انجام خواهد داد. به عنوان مثال، برای جست‌وجوی صفحات با حجم بین ۲ تا ۴ كیلوبایت، عبارت [۲۰۰۰;۴۰۰۰]:filesize را وارد كنید.
● جست‌وجوی تصاویر ویدئویی
بسیاری از كاربران در وب در جست‌وجوی تصاویر ویدئویی (یا به عبارتی كلیپ‌های ویدئویی) هستند. موتور جست‌وجوی AllTheWeb دارای یك ایندكس جست‌وجوی ویدئویی اختصاصی است كه با كلیك روی زبانه Video در صفحه آغازین ســــایت می‌توانیــــد بــــه آن دسترسی یابید. نتایج جست‌وجوی تصاویــــر در قالب یك فهرست شامل حجم، زمان و قالب فایل ویدئویی نمایش داده می‌شود.
همچنین با كلیك روی پیوند Advanced Search در زبانه Video می‌توانید به بخش Advanced Video Search رفته و از بخش جست‌وجوی پیشرفته فایل‌های ویدئویی بهره گیرید. این بخش به شما امكان می‌دهد تا جست‌وجوی خود را به فرمت‌های فایلی خاص و یا فایل‌های قابل دریافت محدود سازید.
● جست‌وجوی فایل‌های صوتی
All The Web دارای یك ایندكس جست‌وجوی فایل‌های صوتـــــی نیز هست. بـــــه منظور استفاده از این ویژگی تنها كافیست روی زبانه Audio در صفحه آغازین All The Web كلیك كنیـــــد. بدین تـــــرتیب جست‌وجوی شما به فایل‌های ۳MP و سایر قالب‌های صوتی محدود خواهد شد. اما بخش جست‌وجـوی فایل‌های صوتی دارای ویژگی جست‌وجوی پیشرفته نیست.
● آگاهی یافتن از جزئیات یك URL
آیا مایلید جزئیات مربوط به یك URL خاص را به دست آوریـــــد؟ فرضا بدانید مالك حـــــوزه اینترنتی آن چه كسی است، آخرین باری كه آدرس مورد نظر به روزرسانی شده چه موقع بوده است، چـــــه تعداد صفحاتی به آدرس مورد نظر پیوند ایجاد كرده‌اند و اطلاعاتی از این قبیل.
بدین منظور می‌توانید از ویژگی URL Investigator موتور جست‌وجوی AllTheWeb بهره ‌گیرید. برای این كار فقط كافی است آدرس مورد نظر را بدون هیچ عملگری به عنوان درخواست جست‌وجوی خود در كادر مربوطه وارد كنید، سپس URL Investigator، صفحــه‌ای حـــاوی اطلاعات زیر باز خواهد گرداند:
▪ ‌مالك حوزه
▪ زبانی كه صفحه مورد نظر با آن نوشته شده
‌ ▪ حجم صفحه
▪ تاریخ آخرین به روز رسانی صفحه
▪ زیر دایركتوری‌ها
▪ تعداد صفحاتی كه به آن آدرس پیوند ایجاد كرده‌اند
▪ تعداد صفحاتی كه از آن حوزه ایندكس‌گذاری شده‌اند
‌( پیوندی به نسخه Cache آن صفحه (بدین ترتیب می‌توانید مشاهده كنید كه صفحه مورد نظر در گذشته به چه صورت بوده است.)

مترجم: فرناز رجبی مهر
منبع:كتاب ۵۰۱ Website Secrets

منبع : وب ایران

مطالب مرتبط

آشنایی بایدها و نبایدها در بازاریابی توسط موتورهای جستجو؛ راهکارها و خطاهای مرسوم

آشنایی بایدها و نبایدها در بازاریابی توسط موتورهای جستجو؛ راهکارها و خطاهای مرسوم
چند سال پیش، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری محدود و ضعیف برای بازاریابی، فروش و جذب بازدیدکنندگان به وب سایت مورداستفاده قرار می گرفت.
اما در چند سال اخیر، موتورهای جستجو هر ۳ هدف بالا را قویا" برآورده می کنند.موتورهای جستجو گر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی کاربران را به سوی خود جذب کرده اند. پیش بینی می شود که در سال ۲۰۰۷ میلادی سرمایه گذاری برای حضور در موتورهای جستجو به ۷ بیلیون دلار برسد. یکبار دیگر مرور کنیم، هفت بیلیون دلار!.
موتورهای جستجو بهترین روش برای یافتن محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتریان توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.علیرغم تمام این تفاسیر، هنوز هم بدست آوردن نتیجه مطلوب (کسب جایگاه مناسب) از طریق موتورهای جستجو گر پیچیده و طاقت فرسا است و نیاز به بررسی ها و اندازه گیری های دقیق دارد.
● نکات مهم برای برای موفقیت در بازاریابی توسط موتورهای جستجو گر
برای موفقیت در بازاریابی توسط موتورهای جستجو گر نکات زیر را در نظر داشته باشید.
▪ قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی کار به این صورت است که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید و در موتورهای جستجویی مانندMSN یاGoogle عضو می شوید.هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد.
در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می کنند، تنها هنگامی از شما پول دریافت می شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود. حداقل میزان این پرداخت ها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد. ضمناً هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد، رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد.
باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که به دنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.
▪ تبلیغات هدفدار
پدیده جدیدی که در دنیای موتورهای جستجو گر به وجود آمده است، جستجوی مرتبط با متن یا تبلیغات هدفدار است. در این پدیده به جای این که لینک سایت شما در صفحات نتایج نمایش داده شود، به درون سایت های مرتبط می رود. برای مثال اگر کاربر به سایتی مراجعه کرده و وضعیت آب و هوایی سواحل میامی را چک می کند احتمالا" مایل است اطلاعاتی در مورد هتل ها یا آژانس های اتومبیل آن منطقه نیز به دست آورد. این لینک ها توسط موتورهای جستجو در همان صفحه در اختیار او قرار می گیرند. به این ترتیب شما در همان لحظه ای که مشتری در فکر یافتن محصولات و خدمات شما است او را غافلگیر می کنید و به سایت خود می برید.
▪ عوامل موفقیت
استفاده از موتورهای جستجو می تواند با توجه به نیاز شما در زمینه های مختلف شما را یاری کند.
۱) شناساندن و به نمایش گذاشتن نام شرکت شما در سطحی بسیاروسیع.
۲) جذب مشتریان جدید.
۳) افزایش ترافیک (میزان بازدید کننده) وب سایت شما در نتیجه افزایش درآمد.
۴) شناسایی مراجعین دائمی به وب سایت.
۵) تبلیغات و پیشنهادات فروش.
۶) تبلیغات عمومی.
۷) بازاریابی برای محصولات.
۸) افزایش فروش الکترونیکی.
▪ اشتباهات مرسوم در بازاریابی موتورجستجو
از اشتباهات مرسوم و معمول اجتناب کنید تا بتوانید موفق تر عمل کنید؛ البته ممکن است که هر موردی یک خطا یا یک اشتباه محسوب شود که برای آشنایی بیشتر برخی از موارد مرسوم را ذکر می کنم تا با کلیت مبحث خطاهای در این زمینه آشنا شوید.
الف) اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی
یکی از اشتباهات بازاریابان الکترونیکی آن است که از ابتدای کار کلمات بسیار جزئی و تخصصی را انتخاب می کنند. بهتر است ابتدا تعداد محدودی کلمه کلی تر را انتخاب کنید و نتایج را بررسی کنید. ببینید که مشتریان حقیقی شما از چه کلماتی بیشتر استفاده می کنند و به دنبال چه هستند. سپس می توانید کلمات تخصصی دیگری را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید و از ورود کاربران غیرمرتبط جلوگیری کنید. معمولا" شرکت ها اصطلاحات تخصصی خود را به عنوان کلمات کلیدی برمی گزینند که مشتریان هرگز آن ها را برای جستجو وارد نمی کنند. سایت wordtracker.com ابزاری است که به شما کمک می کند تا موفقیت کلمات کلیدی خود را بسنجید و در صورت لزوم آن ها را تغییر دهید.
ب) اصرار برای مدیریت همه امور توسط شخص شما
مدیریت مسائل مربوط به موتورهای جستجو یک کار تمام وقت است. بررسی و اندازه گیری نتایج، تغییرات ضروری و کنترل رتبه های به دست آمده در موتورهای جستجو احتیاج به زمان فراوان و افراد متخصص دارد. بهتر است که مدیریت بازاریابی توسط موتورهای جستجو را به دست یک مشاورخبره یا برنامه های نرم افزاری مخصوص این کار بسپارید.
ج) عضویت در فقط یک موتور جستجو
اعتماد به یک موتور جستجوی بزرگ و مشهور موفقیت شما را محدود می کند. سرمایه گذاری روی یک روش خاص، یک موتور جستجو و یک پیام تبلیغاتی اشتباه است. در عوض بهتر است سرمایه خود را بین گروهی از پیام های تبلیغاتی و ترکیبی از موتورهای جستجو تقسیم کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.
د) ناامیدی ، سرخوردگی ؛ یاس زودهنگام
از موتورهای جستجو انتظارات منطقی داشته باشید. ممکن است حدود ۸ هفته طول بکشد تا موتور جستجو شما را در لیست خود قرار دهد. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ممکن است لازم باشد در گروهی از موتورهای جستجو عضو شوید و متدهای مختلف را پیش بگیرید. باید کمی صبر داشته باشید تا به اهداف خود برسید.
ه) اشتباهاتی که در سایت وجود دارند
اگر صفحات سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشند، تمام کلمات کلیدی دنیا هم نمی توانند به شما کمک کنند. یکی از اشتباهات رایج، جدا شدن یک صفحه از سایت است. برای مثال در اثر تغییراتی که در سایت اعمال می کنید ممکن است لینکی را که به صفحه مورد نظر وارد می شده است را از بین ببرید. به این ترتیب موتور جستجو صفحه مورد نظر را مشاهده نخواهد کرد. اشتباه دیگر این است که کلمات کلیدی فراوانی را در صفحات سایت خود جای بدهید. وقتی که موتور جستجو ۱۰۰ ها کلمه و عبارت مختلف را در یک صفحه می بیند نمی تواند درجه اهمیت هر کدام را تشخیص بدهد و در نتیجه در هیچ کدام از آن کلمات رتبه خوبی به دست نخواهید آورد. بهتر است سایت خود را برای یک یا دو کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.امروزه تجارت های گوناگون برای کسب موفقیت باید همیشه و همه جا حضور داشته باشند و پیشنهادات قابل توجهی را به مشتریان ارائه کنند. موتورهای جستجو می توانند شما را برای جلب نظر بازدیدکنندگان اینترنتی یاری کنند.

وبگردی
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟
کدام پسر روحانی سه تابعیتی است؟ - سرنوشت فرزند بزرگ حسن روحانی از جمله مواردی است که در سال‌های گذشته بارها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ نیز یکی از وب‌سایت‌های اصولگرا مدعی بود که او به دنبال “شکست عشقی” دست به “خودکشی” زده است. بنا به ادعای برخی از رسانه‌های اصو‌لگرا، فرزند روحانی با کلت کمری پدر خودکشی کرد.
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا
فیلم منزل محمود خاوری درکانادا - کاربران شبکه های اجتماعی فیلمی را منتشر کرده اند که گفته می شود مربوط به خانه مجلل محمود خاوری در کانادا است. صحت و سقم این قضیه هنوز تایید نشده است.
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟
چرا آیت‌الله جنتی اینگونه فکر می‌کند؟ - احزاب و شخصیت‌ها - زندگی ساده آیت‌الله جنتی گرچه از ویژگی‌های مثبت شخصیت وی است اما نوع نگاهش به عرصه سیاسی و مصداق‌یابی های وی درخصوص افراد انقلابی انتقادهای زیادی را متوجه او می‌کند.
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول
مائده هژبری و امیرحسین مقصودلو در استانبول - امیرحسین مقصودلو (تتلو) با انتشار عکسی از خودش و مائده هژبری، دختر نوجوانی که پس از اعتراف تلویزیونی اش معروف شد، از کنسرت مشترک در استانبول خبر داد.
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد!
واکنش فغانی به انتشار تصاویردست دادنش با داور زن برزیلی:کوچکترین اهمیتی برایم ندارد! - تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا
اول مرگ بر ربا بعد مرگ برآمریکا - صحبت های تامل برانگیز آیت الله رودباری درمورد ربا در کشور
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟
مرد رو‌به‌روی مائده هژبری کیست؟ - دختر بازداشت شده در بخشی از مصاحبه توضیح می‌دهد که صبح دستگیر شده و خانواده‌اش در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند و این ادعا نشان می‌دهد تهیه فیلم اعترافات به فاصله یک صبح تا عصر انجام شده که خود نشان‌دهنده این است که برای متهم هنوز دادگاهی تشکیل نشده و جرمی به اثبات نرسیده ‌است.
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر!
فیلم | رامبد: دهنتو ببند، فرح‌بخش: دهنتو گِل بگیر! - پس از آنکه فیلم تازه محمدحسین فرح‌بخش در سالن‌های سینمای شهر تهران اکران نشد. احمدی مدیر سینماشهر که از قضا تهیه کننده برنامه خندوانه نیز هست و سوله مدیریت بحران شهر تهران در دوره تهیه کنندگی او به «خندوانه» اختصاص یافت، مانع از این اکران شده بود و همین مسئله واکنش فرح بخش را به دنبال داشت و او را رانت‌‎‌خوار خواند و پای رامبد جوان را به میان کشید.
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم
شاخ‌های اینستاگرامی که نمی‌شناختیم - یکی از دختران که به شدت مورد توجه قرار گرفته است مائده نام دارد. او از چهره‌های شناخته شده اینستاگرام است که ویدئو‌هایی از رقص هایش را در صفحه خود منتشر کرده است. او متولد سال 1380 است. به گفته خودش حدود 600هزار فالوئر دارد. او حالا با قرار وثیقه آزاد است.
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس)
تصادف سردار آزمون با پورشه اش (عکس) - سردار آزمون نیمه شب گذشته و در نزدیکی‌های صبح امروز با خودوری پورشه شخصی خود در محور نکا بهشهر پس از عبور از روستای کمیشان با تصادف زنجیره‌ای مواجه شد که در این حادثه خودروهای زیادی خسارت دیدند
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+)
فیلم | سرگذشت گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان (۱۴+) - فیلم - گزارشی کامل و کوتاه از سرگذشت وحید مرادی گنده‌لات تهران تا لحظه جان‌دادن در زندان را در ویدئوی زیر ببینید.
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا
شوخی «عطاران» با «مدیری» در اکران فیلم هزارپا - مراسم اکران خصوصی فیلم هزارپا با حضور هنرمندان و بازیگران این فیلم سینمایی شب گذشته 9 تیر 1397 در برج میلاد برگزار شد.
قصور تاریخی دولت
قصور تاریخی دولت - چه باید کرد؟ پرسشی که نوبخت پرسیده است، اما شاید به دنبال پاسخ آن نباشد. در شرایط کنونی دولت و حامیان اصلی آن در مظان این اتهام تاریخ قرار خواهند گرفت که چرا به دنبال طرح و پاسخ مهم‌ترین سوال شرایط بحرانی کنونی نرفتند.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند