پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

پرسپولیس تضعیف شد


پرسپولیس تضعیف شد
پرسپولیس قرار است لیگ هفتم را با این نیت آغاز كند كه بهتراز فصل قبل بازی كند و بهتر از بازی كردن نتیجه بگیرد و در پایان هم جام قهرمانی را بالای سر ببرد. این طبیعی ترین پیش بینی است كه می توان در مورد آینده این تیم داشت. پرسپولیس فصل قبل با مصطفی دنیزلی فوتبال زیبا و قابل قبولی را به نمایش می گذاشت اما به هیچ وجه در نتیجه گیری موفق نبود و با وجود اینكه می توانست به راحتی عنوان قهرمانی ششمین دوره لیگ برتر را از آن خود كند اما به خاطر برخی كمبودها و بنابر دلایلی كه همگان از آن آگاه هستند در نتیجه گیری موفق نبود و نتوانست از سه جامی كه شانس كسب شان را داشت سودی ببرد.
با این حال به گواه شاهدان و كارشناسان فوتبال زیبای پرسپولیس در طول تمامی مسابقات فصل گذشته باعث شده بود كه با وجود ناكامی این تیم در نتیجه گیری بازهم تماشاگران زیادی برای تماشای بازیهای این تیم به ورزشگاه ها بیایند. این اتفاق در فصل جدید وظیفه كادر فنی و بازیكنان پرسپولیس را سنگین می كند تا با ارائه فوتبال هایی بهتر از فصل گذشته تماشاگرانی بیشتر را به ورزشگاه بكشانند.
پرسپولیس اگر نتوانست فصل گذشته را با كسب حتی یك جام به پایان برساند اصلی ترین دلیلش این بود كه در ابتدای فصل به خاطر تغییر و تحولاتی كه در كادر فنی این تیم رخ داد نتوانست بازیكنان مورد نیاز خود را جذب كند. در این برهه رفتن آری هان و آمدن مصطفی دنیزلی عملاً دست هر دو مربی را خالی گذاشت تا محمد حسن انصاری فرد و نزدیكانش كه تجربه بالایی در زمینه جذب مهره های كارآمد نداشتند در طول فصل همواره با این مشكل دست و پنجه نرم كنند.
شاید به همین خاطر بود كه پرسپولیس بازیكنانی را به خدمت گرفت كه نه تنها در حد و اندازه های نام این تیم نبودند بلكه شایستگی حضور در تمرینات این تیم را هم نداشتند. برخی از این بازیكنان در طول یك فصل حضور در پرسپولیس حتی یك حركت مثبت هم برای این تیم انجام ندادند. این بازیكنان كه اكثر آنها در خط حمله جذب شدند به هیچ وجه نتوانستند خواسته های كادر فنی و هواداران پرسپولیس را برآورده كنند. با این حال انصاری فرد هیچ گاه نخواست قبول كند كه در انتخاب بازیكنانش اشتباه كرده است و عملاً دست مربیان و كادر فنی را برای انتخابی تیمی آماده و سرحال بسته بود.
با تمام اتفاقاتی كه فصل گذشته رخ داد هواداران این تیم امیدوارند این فصل پرسپولیس بتواند بازیكنانی به خدمت بگیرد كه در طول لیگ هفتم عصای دست كادر فنی باشند و این تیم را به عنوان قهرمانی برسانند. پرسپولیس تا به حال حیدری، آقایی، خلیلی، عبدی، نصرتی و یكی دو بازیكن گمنام دیگر را نیز به خدمت گرفته است تا شاید بتواند مشكلات فصل گذشته اش را به حداقل برساند.
اما زمانی كه بازیكنان از دست رفته این تیم را كنار بازیكنان فعلی این تیم قرار دهیم متوجه خواهیم شد كه پرسپولیس هیچ پیشرفتی نداشته و هنوز هم روی نقطه صفر است. در خط دفاعی این تیم ابوالفضل حاجی زاده با داشتن چند سال سابقه حضور در لیگ برتر از پرسپولیس جدا شده است. مهرزاد معدنچی، ابراهیم اسدی، رابرت ساها، مهرداد اولادی، حسین كعبی، محمد پروین و... از جمله بازیكنانی هستند كه فصل قبل با پرسپولیس بوده اند اما این فصل راهی تیم های دیگر شده اند. اگر این بازیكنان را با بازیكنانی كه این فصل به پرسپولیس آمده اند مقایسه كنیم متوجه خواهیم شد كه این تیم نه تنها قویتر و بهتر از فصل قبل یارگیری نكرده است بلكه ضعیف تر از فصل گذشته هم شده است.
این تیم هنوز در جناح چپ با مشكلات زیادی مواجه است و بعید به نظر می رسد كه در دو روز باقی مانده فصل نقل و انتقالات بتواند بازیكن ششدانگی برای این جناح جذب كند. قطعاً رفتن مهرزاد معدنچی كه قابلیت بازی در چند پست را داشت با جذب حتی یك بازیكن چپ پای صرف هم حل نخواهد شد. در خط حمله نیز با وجود اینكه پرسپولیس محسن خلیلی را به خدمت گرفته است اما قطعاً او به تنهایی نخواهد توانست مشكلات این تیم را در امر گلزنی حل كند. پرسپولیس اگر فصل قبل قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را از دست داد یكی از اصلی ترین دلایلش این بود كه در گلزنی مشكل داشت و نتوانست از فرصت های بسیاری كه در هر بازی نصیب اش می شد استفاده كند.
با این حال به نظر می رسد كه این فصل هم مشكلات خط حمله پرسپولیس پابرجا باقی بماند و این تیم نتواند در گلزنی موفق عمل كند. پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی كار سخت و دشواری پیش رو دارد و بعید به نظر می رسد در دو روز باقی مانده بتواند مهاجمی را به خدمت بگیرد كه این مشكل بزرگش را حل كند.
پرسپولیس لیگ امسال را در شرایطی آغاز خواهد كرد كه نسبت به فصل گذشته امید كمتری برای قهرمانی دارد. شروع فصل قبل برای پرسپولیس صلابت و اقتدار بیشتری به همراه داشت. حضور در فینال جام حذفی با آری هان و فوتبال زیبایی كه این تیم به نمایش می گذاشت امیدواری های هواداران این تیم را حتی تا هفته هشتم به قهرمانی بسیار افزایش داده بود اما امسال پرسپولیس هندوانه دربسته ایست كه هنوز مشخص نیست چه عملكردی خواهد داشت. هم كادر فنی اش كه سابقه و عملكرد مشخصی ندارد و هم بازیهای خودش كه در یك دیدار جدی محك نخورده است.
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید