پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بالاک؛ آخرین گزینه کهکشانی ها


بالاک؛ آخرین گزینه کهکشانی ها
با نزدیك شدن به پایان فصل نقل و انتقالات، بازار شایعات نیز داغ تر شده است. این روزها اما، ۲ نام بیشتر از بقیه به گوش می رسند: رئال مادرید و میشاییل بالاك «كهكشانی ها» كه گویا از ماجرای كاكا درس نگرفته اند، حالا به شدت به دنبال جذب هافبك آلمانی چلسی هستند. بازیكنی كه تنها یك سال قبل «باواریایی ها» را برای حضور در جزیره ترك كرد و حالا كاملاً در تركیب «آبی ها» جا افتاده است.
گویا كالدرون به انجام كارهای سخت و دور از انتظار عادت كرده، درست چند ماه قبل در شرایطی كه شاید حتی خوش بین ترین هواداران رئال هم تصورش را نمی كردند، قهرمانی لالیگا را از رقیب دیرینه ربود و پس از آن هم با اخراج كاپلو، همه را شگفت زده كرد.
با شروع فصل نقل و انتقالات هم به سراغ كاكا رفت، در حالی كه كاملاً مشخص بود «روسونری» به این راحتی ستاره برزیلی اش را از دست نخواهد داد و حالا رییس «قوهای سپید» می خواهد تمام خواسته های مربی جدیدش را برآورده كند، هر چند این درخواست ها دشوار و دور از دسترس به نظر برسد.
زیرا «غیرممكن» در ذهن كالدرون جایی ندارد: «دلیلی برای نگرانی شوستر وجود ندارد. ما هر كاری لازم باشد انجام می دهیم تا او راضی باشد. ظرف چند روز آینده ۳-۲ نفر از بازیكنان مد نظر او به تیم اضافه خواهند شد. من به شوستر تیمی كه آرزویش را دارد، هدیه خواهم كرد. مطمئن باشید!»
در اسپانیا گویا همه مسائل سهل و ممتنع است. مطبوعات این كشور، خبر انتقال قریب الوقوع بالاك و روبن را با مبلغ ۴۰ میلیون یورو اعلام كرده اند. بنا به گزارش روزنامه «آس»، كالدرون، میاتوویچ و خوزه سانچس (یكی از مدیران ارشد رئال) دوشنبه هفته آینده پیرامون انتقال این ۲ بازیكن چلسی به مذاكره خواهند نشست.
برند شوستر نیز با چنان اطمینانی از آمدنشان سخن می گوید كه گویا این ۲ در حال حاضر در هواپیما نشسته اند و به زودی در فرودگاه مادرید خواهند بود. وی به ماركا گفت: «بالاك و روبن واقعاً برای تیم مناسب هستند. امیدوارم هر چه زودتر به ما ملحق شوند. فكر نمی كنم هیچ مشكلی برای تطبیق با شرایط رئال داشته باشند.
مطمئن هستم در صورت حضور در تمرینات، خیلی سریع با دیگران هماهنگ می شوند.»
و از سویی دیگر روزنامه كیكر به نقل از میشاییل بكر، مدیر برنامه های بالاك، عنوان كرد تمام صحبت ها در این مورد غیرمستقیم بوده و او به سران مادرید پیشنهاد كرده مذاكرات را به طور رسمی و با باشگاه چلسی، ادامه بدهند.
اما مسائل در انگلیس به همین راحتی دنبال نمی شود كاپیتان ژرمن ها كه شروع چندان مطلوبی در اولین فصل حضورش در لیگ برتر نداشت، به تدریج به بازی در انگلیس عادت كرده هر چند پس از جراحی روی پایش، هنوز آمادگی سابق را به دست نیاورده . او در این شرایط كاملاً خود را نسبت به اخبار رسیده از اسپانیا بی اطلاع نشان می دهد و در ظاهر هم تمایلی برای ترك «آبی ها» ندارد.
اینطور كه به نظر می رسد وی باید برای ترك چلسی از بخش مهمی از درآمدش (مبلغی در حدود ۵/۶ میلیون یورو در سال) چشم پوشی كند و این هم كار چندان راحتی نیست! از صحبت هایش نیز می توان برداشت كرد كه همچنان مایل است در «استمفورد بریج» بماند؛ البته شاید فقط در ظاهر: «من كاملاً با چلسی هماهنگ شده ام. به اینجا آمدم تا جام را به دست بیاوریم و در فوتبال انگلیس موفق باشم. این همان چیزی است كه می خواهم هواداران بدانند.
در لندن همه چیز دارم، هم از نظر حرفه ای و هم از نظر خانوادگی و اینجا كاملاً احساس آرامش می كنم. صحبت هایی كه در مورد رفتن من می زنند، صحت ندارد.
تمایلی به ترك چلسی ندارم و تا به حال نیز هیچ مذاكره ای با رئال مادرید نداشته ام. در حال حاضر باید به بهبود مصدومیتم فكر كنم و از طرفی دیگر باید سخت تر از گذشته كار كنم تا بتوانم هر چه زودتر به هم تیمی هایم ملحق شوم.»
اما مورینیو برخلاف شاگردش، در لحن و گفتارش پیرامون این شایعات، آرامش چندانی به خرج نمی دهد. واضح است كه مربی پرتغالی نگران آینده تیم اش است و این صحبت ها را شایعات بی اساسی نمی داند. او در شرایط سختی به سر می برد و شاید از حالا به فكر پیدا كردن جانشین های احتمالی برای بالاك و روبن است: «بالاك راه سختی در پیش دارد.
اما ما هم بازیكنان بسیار خوبی در تیم داریم. باید بگویم من از آن مربیانی نیستم كه فقط به نام و آوازه بازیكنان توجه می كنند و آنها را در تركیب ثابت تیم می گذارند. برای من اولویت توانایی یك بازیكن است.» برای دانستن انتهای این داستان باید تا ۳۱ آگوست منتظر ماند، روزی كه فصل نقل و انتقالات اروپا به پایان می رسد.
رویا چراغی
منبع : روزنامه ایران ورزشی


همچنین مشاهده کنید