پنجشنبه, ۳۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 18 April, 2024
مجله ویستا


موتورسوارهای وحشی/گرازهای وحشی Wild Hogs


موتورسوارهای وحشی/گرازهای وحشی    Wild Hogs
▪ کارگردان: والت بکر.
▪ فیلمنامه: براد کاپلند.
▪ موسیقی: تدی کاستلوچی.
▪ مدیر فیلمبرداری: رابی گرینبرگ.
▪ تدوین: کریستوفر گرینبوری، استوارت اچ. پپه.
▪ طراح صحنه: مایکل کورنبلیث.
▪ بازیگران: تیم آلن[داگ مدسن]، جان تراولتا[وودی استیونز]، مارتین لارنس[بابی دیویس]، ویلیام اچ. میسی[دادلی فرانک]، ری لیوتا[جک]، ماریزا تومی[مگی]، کوین دوراند[رد]، جیل هنسی[کلی مدسن]، ام. سی. گینی[مورداک].
▪ ١٠٠ دقیقه. محصول ٢٠٠٧ آمریکا.
▪ نام دیگر: Blackberry/تمشک سیاه.
▪ ژانر: اکشن، ماجرا، کمدی.
چهار مرد میان سال[داگ مدسن دندانپزشک، بابی دیویس شیفته نویسندگی، دادلی فرانک متخصص خجالتی کامپیوتر و وودی استیونس ثروتمند] تصمیم می گیرند برای رهایی از استرس های زندگی روزمره و یکنواختی زندگی زناشویی سوار بر موتورسیکلت از سین سیناتی تا سواحل اقیانوس آرام سفر کنند. آنها که نام موتورسوارهای وحشی را برای خود برگزیده اند، با اندیشه سفری پر هیجان و آزاد و رها از قید و بندها پا در جاده می گذارند. اما خیلی زود می فهمند که این زندگی آزاد آن چنان که از دور و در نگاه اول به چشم می آمد جذاب نیست. چون سال هاست که به جای ترک موتورسیکلت روی صندلی ها و مبل های راحتی جا خوش کرده اند. گروه چهار نفره که سفری برای تجربه ماجراهای مهیج را در خیال پرورانده بودند، خود را در میانه ماجراهایی بزرگ تر و دنیایی متفاوت می یابند، مخصوصاً زمانی که توقف شان در یک بار-متعلق به گروهی موتورسوار خشن معروف به دل فوئگوس- منجر به دزدیده شدن یکی از موتورسیکلت های شان می شود. چون تصمیم دارند به هر قیمتی که شده، موتورسیکلت خود را پس بگیرند...
▪ چرا باید دید؟
والت ویلیام بکر متولد ١٩٦٨ هالیوود، فارغ التحصیل مدرسه سینما و تلویزیون[USC] با ساختن فیلم ون وایلدر در سال ٢٠٠٢ شروع به کارگردانی کرد. یک کمدی عاشقانه نوجوان پسند که ادامه دهنده مجموعه National Lampoon بود. بازی رایان رینولدز و آوازهای فیلم مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت و راه برای ساخت دنباله های دیگر، هم چنین فیلم بعدی بکر هموار شد. خریدن یک گاو که در همین سال به نمایش در آمد، یک کمدی عاشقانه با شرکت جری اوکانل و ریان رینولدز بود که کاری متوسط ارزیابی شد. به همین دلیل ٥ سال فاصله میان این فیلم و موتورسوارهای وحشی وجود دارد و هیچ کس تصور آن را نیز به مخیله خود راه نمی داد که فیلم بعدی بکر بتواند فروشی ١٧٠ میلیون دلاری را نصیب سازندگانش کند. موتورسوارهای وحشی تا همین جا یک شگفتی تجاری محسوب می شود و دلایل زیاد و متفاوتی جهت تماشای این فیلم برای اشخاص مختلف وجود دارد.
اول از همه کلی بازیگر/ستاره هالیوودی یکی از یکی معروف تر روی زین موتورسیکلت که به نوعی یادآور زبل های شهری[ران آندروود، ١٩٩١]با شرکت بیلی کریستال است و قرار است سنت ایزی رایدر را هم زنده کنند!
در دو سه دهه گذشته فیلم هایی با قهرمانان میان سال و حتی سال خورده در سینمای آمریکا جایی برای خود دست و پا کردند. از رفقای سرسخت که آخرین درخشش های کرک داگلاس و بر لنکستر بگیرید و بیایید تا کابوی های فضایی ایست وود که نه فقط نشان می دهند دود از کنده بلند می شود، بلکه در لحظاتی موفق به تجدید خاطره تماشاگر با بت های ذهنی و اسطوره های معاصر می گردند. موتورسوارهای وحشی نه فقط یکی از این فیلم ها، بلکه نمونه دقیقی از یک محصول با کیفیت از کارخانه بازیافت هالیوود است. بسیاری از کارگردان ها از مواد و مصالحی که در اختیارشان قرار داده می شود، فیلم های بی بو و خاصیتی می سازند که مایه آبروریزی منبع ارجاع شان نیز می شود. اما بکر توانسته از این امتحان سر بلند بیرون بیاید. بکر در کنار ارجاع های فراوان به ایزی رایدر توانسته بحران میان سالی را با مهارت در آمریکای امروز تصویر کند. به اینها بیفزایید نگاه تیزبین او به ساختار خانواده و جامعه که بر غنای کار او می افزاید. البته انتظار یک فیلم منتقدانه و جدی را هم نباید از او داشت. اگر فیلم های قبلی بکر را ندیده باشید، موتورسوارهای وحشی می تواند آغازگر آشنایی با او و سینمایش باشد. از طرف دیگر، اگر یک کمدی پر ماجرا توجه تان را جلب می کند: بفرمایید این شما و این هم موتورسوارهای وحشی با بازی معرکه ویلیام اچ. میسی که برای یاد گرفتن موتورسواری روزها وقت گذاشته است!
محض اطلاع عرض می شود که نام فیلم فقط گرازهای وحشی نیست! چون Hog مخفف کلمه Harley Owners Group هم هست!
منبع : موج نو


همچنین مشاهده کنید