سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

گیگز آماده مبارزه طلبی


گیگز آماده مبارزه طلبی
رایان گیگز فصل هجدهم خود را مشتاقانه در منچستریونایتد شروع کرد تا به همه نشان دهد هنوز هم زمان زیادی با پیری فاصله دارد.
او پسری بود که مردانه بازی می کرد و اکنون مردی است که می تواند نشاط و نیروی یک پسر جوان را داشته باشد و بازی کند. و سوالی که درباره او مطرح است این است که تا چه مدت می تواند در صدر باقی بماند؟
رایان گیگز یکی از قدیمی ترین بازیکنان منچستریونایتد درست زمانی که افق فوتبال برای این تیم بسیار ناپایدار است فصل هجدهم را به مبارزه می طلبد و این می تواند یکی از بزرگترین و پر سر و صداترین رقابت های عمر گیگز باشد. سر الکس فرگوسن با برنامه ریزی هایی که داشت بر این باور است که گیگز می تواند برای ۳ سال دیگر هم تیم را همراهی کند و آن را به بالاترین درجات برساند و همچنین می تواند بازی خود را به سطوح بهتری در فوتبال پیشرفت دهد.
فرگوسن معتقد است که در مورد گیگز هیچ اغراقی در کار نیست و او شایسته این همه تمجید و تشویق است. او که تابستان پر نشاطی را میان نانی، اندرسون و توز پشت سر می گذارد از ماندن گیگز اظهار رضایت می کند. با این حال چرا فرگوسن به طور واضح مدت ماندن گیگز را در تیم دسته اولی انگلیس معین نمی کند. فرگوسن بارها درباره آینده تیم با نانی صحبت کرده است و او را برای آینده می داند. و این آینده کی خواهد آمد؟ و برای چه مدت دیگر گیگز می تواند این پرتغالی را دور کند؟
دوستان و اطرافیانش می گویند او می خواهد این رو به رویی را جنجالی کند و این درحالی است که با شروع لیگ قهرمانی انگلیس شروع شده و توقعات از او به عنوان کاپیتان تیم بالاتر رفته است.
ولی با گذشت زمان می توان گفت حضور او برای منچستر بسیار موثر بوده و بازیکنان زیادی از هم تیمی بودن با او راضی هستند. روی کین می گوید؛ «زمان او بهترین زمان برای منچستر است. با اینکه او مدت زمان زیادی همراه تیم بوده ولی بازیکن بسیار کارآمدی است و اعتماد به نفس لازم را در اختیار هم تیمی هایش قرار می دهد. او استیل لازم یک بازیکن خوب را دارد.»
گیگز یکی از بدون حاشیه ترین بازیکنان است و با خبرنگاران به روشنی صحبت می کند. فرگوسن می گوید؛ «درباره گیگز می توانم بگویم که او در زمین می تواند کاری را بکند که دیگران از انجام آن عاجزند. او برای ۱۵ سال بالا و پایین های منچستر را تحمل کرده و این کاری است که هیچ کس دیگری انجام نداده.
او همیشه نگران سلامتی بازیکنان است و خودش نیز در یک وضعیت بدنی خوب قرار دارد. حرف مرا درباره رایان باور کنید.» با همه این توصیفات پسرک ولزی در این سری از رقابت ها شانس بیشتری برای برد جام این فصل دارد، برای اینکه یکی از مهره های خود سولشیائر را بازنشسته خواهد کرد و همچنین این آخرین سالی است که می توان نام ادوین ون درسار را در لیست آنان دید و از آن طرف قرمزپوشان منچستر پارک جی سونگ را که در سال ۲۰۰۵ به این تیم پیوست، پل اسکولز بازیکن ثابت تیم ملی انگلستان و اندرسون هافبک ۱۹ ساله برزیلی که از پورتو به منچستر آمده است را در ترکیب خود دارند.
نام گری نویل را نیز می توان جزء مهره های کلیدی برد. او که اکنون ۳۲ ساله است می خواهد فصل پر مخاطره یی را در منچستر شروع کند و امید این را دارد که همراه با هم تیمی هایش به جام قهرمانی دست پیدا کند.
او همچنین به دنبال به دست آوردن مقام بهترین بازیکن سال است. نویل یکی از کسانی است که به مفید بودن رایان گیگز در تیم شک دارد و می گوید؛ «امیدوارم گیگز بهتر از سابق ظاهر شود، فقط امیدوارم.» برای گیگز هم شکستن رکورد ۷۵۵ بازی سر بابی چارلتون در گرو بهتر ظاهر شدن است. سر بابی چارلتون در تاریخ باشگاه تنها کسی است که توانسته تیم را در ۷۵۵ بازی همراهی کند و این رکورد بزرگی محسوب می شود.
همه می دانند که این نیم فصل برای آینده گیگز بسیار حیاتی است از این رو می توان این نیم فصل را بسیار پر مخاطره و جنجالی دانست. نه تنها برای رایان گیگز بلکه برای تمام طرفداران منچستر شروع خوب و بدون تزلزل این تیم مهم است و مساوی مقابل چلسی می تواند برای تیم مشکل ساز باشد. رایان می گوید؛ «تمام تلاش خودمان را می کنیم که این فصل را بدون باخت پشت سر بگذاریم. برد این فصل برای من بسیار مهم است، پس از تمام قدرتم برای برد استفاده می کنم.»
منبع: CNN
منبع : روزنامه اعتماد


همچنین مشاهده کنید