دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ / Monday, 25 June, 2018

روابط عمومی و رسالت آن در مراکز آموزش جهاد کشاورزی


روابط عمومی و رسالت آن در مراکز آموزش جهاد کشاورزی
مراکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی در دراستای اهداف آموزشی خود در بخش کشاورزی و به‌منظور انجام وظایف و مأموریت‌ها در افزایش تولید و امنیت غذائی با استفاده از انتقال دانش و مهارت و فن‌آوری نوین به کاربران و راهبران این بخش گام‌هائی مثبت و توأم با موفقیت‌های چشم‌گیر برداشته‌اند فلذا ضرورت دارد با استفاده از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی در امر روابط عمومی گام‌های بلندتری را بردارند. این‌که جای یک روابط عمومی فعال و کارآمد در مراکز آموزشی جهت تحقق اهداف یاد شده خالی است شکی نیست، و از سوی دیگر در عصر اطلاعات و ارتباطات همه افراد جامعه در یک دهکده جهانی در معرض انواع امواج سهمگین اطلاعات قرار گرفته‌اند به‌طوری‌که وجود این همه اطلاعات در جای خود تهدیدی است برای بقای سازمان‌ها که بایستی با یک برنامه‌ریزی صحیح و تغییر نوع نگرش به‌جایگاه خوداین تهدیدها را تبدیل به‌فرصتی مناسب در راستای پیشرفت نمایند.
اما از چه طریقی و با استفاده از چه روش‌هائی این کار تحقق خواهد یافت؟ در این مقاله سعی خواهد شد، روش‌هائی را به‌منظور مشخص کردن نقش، جایگاه و وظایف و مأموریت‌های مربوط به ‌روابط‌ عمومی‌های مراکز آموزشی با زبان ساده و کاربردی بیان و در نهایت تکنیک‌های لازم برای انجام وظایف محوله مطابق با اهداف و رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد شود. اغلب ما واژه‌ها و عبارت‌هائی هم‌چون مجلات الکترونیکی، وبلاگ‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی و سایت‌های اطلاع‌رسانی، تلفن‌های گویا، اینترنت، ایمیل، و در یک کلام انفجار اطلاعات در عصر دیجیتال را بارها و بارها شنیده یا به‌صورت کاربردی با آنها زندگی کرده‌‌ایم، همه این موارد نشان از اهمیت اطلاعات و ارتباطات دارد. سازمان‌های امروزی به‌منظور مطالعه و شناخت مداوم محیط خارج و داخل سازمان می‌باشند؛ چراکه نقش‌ سازمان‌های امروزی در مقایسه با گذشته با توجه به شرایط موجود بسیار پیچیده شده‌ است؛ که بخش عمده‌ای از آن نقش‌ها به‌روابط عمومی‌های سازمان‌ها مربوط می‌گردد و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ روابط عمومی در سازمان می‌باشد و به‌همین دلیل به‌عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. افراد، مؤسسات به‌منظور نیل به مقاصد خود نیازمند ایجاد ارتباط، درک متقابل و رشد و توسعه ،تفاهم با یکدیگر و با مخاطبین و با عموم مردم می‌باشند.
حال این سئوال مطرح است که روابط عمومی موفق و کارآمد چه ویژگی‌هائی دارد؟
روابط عمومی موفق، روابط عمومی است که با صراحت، صداقت، رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای خود و با حفظ منافع سازمان و حق و حقوق مخاطبین و با کمترین خطا و پرهیز از هرگونه حاشیه‌پردازی و بدون فریب افکار عمومی در چهارچوب موازین اجتماعی و اخلاقی و با احترام به دیدگاه‌ها و نقد و انتقادات از جانب مخاطبین، سازمان خود را معرفی و انجام وظیفه نماید و به‌عنوان یک مشاور کارآمد با احاطه بر وظایف محوله سازمان و با اطلاع‌یابی از مسائل پیرامون خود و تولید اطلاعات مورد نیاز برای ارائه خدمات مشاوره به بالاترین مقام اجرائی سازمان خود گام بردارد. هم‌چنین با مطالعه در درون سازمان و اولویت دادن به خواسته‌های به‌حق کارکنان سازمان و انعکاس به‌موقع اخبار و اطلاعات به مدیر مربوطه، پیوسته در جهت رضایت و تکریم کارکنان گام‌های اساسی بردارد و با ایجاد ارتباط متقابل با رسانه‌های گروهی سعی و تلاش خود را در انعکاس فعالیت‌های سازمانی خود به‌کار گیرد تا از این طریق بر سطوح مختلف اقشار جامعه اثرگذار باشد، در این صورت است که با برنامه‌ریزی صحیح، آمادگی کامل به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی را از خود نشان خواهد داد. بنابراین یک روابط عمومی موفق و کارآمد بایست شاخص‌های مربوط به بهتر بودن و بهتر شدن را در نوع ارتباط خود با مخاطب ایجاد و حفظ نماید.
● مأموریت‌های مهم روابط عمومی کارآمد
در سازمان هر جایگاه اداری و سازمانی بر مبنای یک‌سری اهداف تعریف شده و مشخص و با شرح وظایف معین در یک ساختار سازمانی منظم به‌منظور محول نمودن آن وظایف به‌یک شخص با شرایط لازم برای هر رشته و رسته اداری تعریف گردیده است و بدون شک این موارد با مطالعه کارشناسان و صاحب‌نظران و با دقت فراوان صورت گرفته و نقش مهمی در موفقیت یک سازمان دارد. متأسفانه اگر یک مطالعه درست در این زمینه انجام گیرد شاید اغلب متوجه این موضوع شویم که اکثر پست‌های سازمانی نه بر مبنای تخصص و کارآئی افراد بلکه با شاخص‌هائی غیر از آن به اشخاص محول گردیده و در این میان روابط عمومی بیشتر در معرض این‌گونه بی‌مهری‌ها قرار گرفته است. البته این موضوع نسبی است و بستگی به نوع نگرش مدیران و میزان آشنائی و اهمیت دادن آنها به جانگاه روابط به‌ویژه نقش فعال روابط عمومی در هر سازمان دارد. به‌هر حال نوع نگرش مدیران به‌این بخش و آشنائی بیشتر آنها با وظایف و مأموریت‌های روابط عمومی نقش مهمی در جایگاه‌ آن خواهد داشت سخن از مأموریت‌های یک روابط عمومی کارآمد شد لازم است ابتدا وظایفی که اینبخش می‌تواند انجام دهد به‌شرح زیر اشاره کنم:
سنجش افکار عمومی، انتشارات و تولید اطلاعات و ارتباطات و اطلاع‌رسانی، امور فرهنگی و نمایشگاه‌ها، تحقیق و پژوهش، تبلاغات، برنامه‌ریزی و به‌طور کلی اطلاع‌یابی با استفاده از روش‌های مختلف و متفاوت هستند که مطالعه بیشتر در این مورد را بر عهده خوانندگان گذاشته و اجمالاً به برخی از موارد آن اشاره می‌گردد. شناخت افکار عمومی از وظایف بسیار مهم یک روابط عمومی کارآمد می‌باشد و این شناخت امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر این‌که با توسعه ارتباطات خود از طریق برنامه‌ریزی صحیح و انعکاس فعالیت‌ها و با جمع‌آوری مجموعه اطلاعات موجود از کانال‌های مختلف، اطلاع‌یابی و سرانجام تولید اطلاعات نماید این کانال‌ها از دیدگاه کارکنان و مردم گرفته تا انواع رسانه‌های گروهی که می‌توان به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کرد را شامل می‌شود و سازمانی که می‌خواهد این شناخت را از مخاطبین خود گردآوری و تحلیل نماید بایستی با ایجاد نمایشگاه‌ها، توسعه مسائل فرهنگی و ارائه فعالیت‌های سازمانی و تنویر افکار عمومی از طریق سنجش افکار مخاطبین خود و با زمینه‌سازی درست، ارتباط خود را با درون و برون سازمان حفظ نموده و دائم اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد در این صورت استکه روابط عمومی یک نقش راهبردی و مشاور خوب برای مدیران موفق را پیدا می‌کند و تفاوت روابط عمومی به‌عنوان بازوی توانمند مدیر در امر مدیریت سازمان، معنا و مفهوم واقعی خود را نشان می‌دهد. البته در کنار این نقش که روابط عمومی مشاور مدیر می‌باشد، بایستی به‌منظور تحقق این هدف ارتباطات مردمی، ارتباط با رسانه‌ها، امور نمایشگاه‌ها، انتشار گزارش عملکردها و بولتن‌های خبری نیز در اولویت امورات قرار گرفته و به‌نحو احسن این وظایف به‌خوبی انجام پذیرد.
● برخی مشکلات روابط عمومی مراکز آموزش جهاد کشاورزی
مشکل پست سازمانی مصوب و ردیف اعتباری مشخص، نگرش تبلیغاتی به وظایف این بخش، عدم توجه به جایگاه روابط عمومی به‌عنوان مشاور کارآمد و به‌طور کلی بی‌مهری و کم‌لطفی به‌نقش روابط در مدیریت و خیلی از موارد دیگر متأسفانه آن‌چه که بسیار جالب توجه می‌کند به‌کارگیری نیروهای غیر متخصص و کم‌تجربه در این بخش بوده که بدون توجه به میزان علاقمندی و توانمندی شخص اموراتی را به‌ ‌آنها علی‌رغم میل باطنی تحمیل می‌کنند که این خود در نهایت آفتی بزرگ برای سازمان خواهدبود.
● چند پیشنهاد برای دستیابی به یک روابط عمومی پویا و خلاق
تغیر نوع نگرش به جایگاه روابط عمومی، شناخت و مطالعه بیشتر در این خصوص و تربیت نیروهای خلاق با تفکر و نگرش نوین به ارتباطات مردمی و ایجاد تعامل بیشتر بین سازمان و مخاطب حذف نگرش تبلیغاتی از مفهوم کلی روابط عمومی وتوجه به آن با این تعاریف که: ”روابط عمومی یعنی استفاده از شیوه‌های علمی و هنری به‌منظور اطلاع‌یابی و شناخت و تجزیه و تحلیل نگرش و گرایش‌های مخاطبین از طرق مختلف و در نهایت اطلاع‌رسانی صحیح و جامع“
با توجه به این‌که روابط عمومی ترکیبی از علم و هنر برای انجام و اعمال مدیریت می‌باشد بهتر است در تقویت موارد ذیل در دست‌اندرکاران روابط عمومی به‌شرط داشتن همان توانائی‌ها که قبلاً ذکر شد، کوشش کنیم.
قدرت نویسندگی، خلاقیت، کنجکاوی، آینده‌نگری، نوآوری، مطالعه مستمر، احساس مسئولیت، داشتن آگاهی‌های روز، آموختن مهارت‌های علمی این رشته، آگاهی به جریان‌ها و تحولات جامعه در سطح ملی و بین‌المللی، آشنائی با علوم اجتماعی به‌ویژه علومی هم‌چون: جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، روان‌شناسی، تاریخ و خلاصه مطالب مربوط به علوم انسانی.
● نتیجه‌گیری
یقیناً مدیران ارشد در مراکز آموزش به جایگاه مهم و ارزشمند روابط عمومی در عصر کنونی واقف هستند و مطمئناً روابط عمومی را زبان گویا و پویای سازمان، مشاور و بازوی توانمند مدیریت خود دانسته، به‌همین دلیل باید به آن بیشترین بهاء داده شود. جریان خون سازمانی در جهت حفظ و بقای آن در رگ‌های سالم تشکیلاتی به‌نام روابط عمومی گردش موفقی خواهد داشت. به‌کارگیری افراد توانمند، خلاق و مبتکر و آشنا به اصول و فنون علمی روابط عمومی در مراکز آموزش، اعتقاد و پشتیبانی مسئولین مراکز از این جایگاه، تضمین کننده موفقیت مدیریت کلان سازمان و در نهایت بالندگی سازمانی را به ارمغان خواهد آورد. به امید آن روز.

رضا نعمتی رئیس امور اداری و کارشناس مسئول اطلاع‌رسانی و مسئول روابط عمومی مجتمع آموزشی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

منبع : سایر منابع

مطالب مرتبط

نقدی بر شیوه کار مدیران روابط عمومی

نقدی بر شیوه کار مدیران روابط عمومی
توجه به نقشها و رویكردها در حوزه روابط عمومی و توجه به بینش ونگرش مدیران ارشد ومخاطبان درون و برون سازمان به ماهیت وكاركرد روابط عمومی این سوال را در ذهن مخاطبان ایجاد خواهد كرد كه روابط عمومی یعنی چه و به چه معناست ؟ آیا مفهوم روابط عمومی به معنای تداركات چی ، برنامه ریز و خبرنگارخواهد بود یا خیر ویا هیچكدام ؟ دانشمندان وصاحبنظران زیادی در این باره به اتفاق نظر پرداختند .هربرت باس روابط عمومی را« تركیبی از رشته های مختلف نظیر علوم اجتماعی ، فلسفه ، اقتصاد،ادبیات،روانشناسی ، روزنامه نگاری ، ارتباطات وسایر دانشهایی است كه درسیستم ادراك بشری می گنجد تعریف كرده است . نگارنده این مقاله در نظر دارد با تبیین جایگاه مفهومی روابط عمومی نقش وكاركرد روابط عمومی را جهت شناسایی فعالیتها وحركتها ی اجتماعی ، علمی پررنگ تر نماید.
امروزه در دنیای مدرن عصر صنعتی یا عصر تبادل اطلاعات و ارتباطات اتفاقات گوناگون وشاید می توان گفت در عرصه های مختلف در سراسر جهان رویت ویا گاهاً مشاهده سده كه حاصل دنیای ارباطات وتكنولوژی است با این مفهوم كه ارتباطات در جامعه انسانی تا چه حد می تواند منعكس كننده نیازها و ازسویی زمینه رشد توسعه باشد .
ما در استان كردستان همواره شاهد رخدادهای عجیب وغریبی هستیم كه شنیدن یا دیدن آن دل هر شنونده وخواننده ای را به درد خواهد آورد .اشاره به موضوع و اتفاقات جالب این استان وكاركردهای موضوعی سازمانها و متولیان دولتی و غیردولتی را به نقش می كشاند كه واقعاً متولیان حاظر به شفاف سازی مسائل خود هستند ؟ پاسخ به این سوال بدلیل جوّ اجتماعی خاص منطقه بالطبع منفی خواهد بود .چراكه افشاگری یكسری از مسائل در واقع جزء مسائل محرمانه ای بوده كه منجر به آشوب ورخدادهای اجتماعی خواهد شد .اما نقش روابط عمومی در اینجا به چه صورت خواهد بود؟ آنچه به نظر نگارنده می تواند موثر ومفید واقع شود در واقع اعتقاد به منشوری است كه متولیان امر روابط عمومی باید نسبت به اطلاع رسانی دقیق واگاهسازی مفید مطابق به آن عمل كنند .
لزوم ایده آفرینی وخلاقیت وایده پروری مدیران ومسئولان روابط عمومی ها به عنوان مشاورمدیران ارشد سازمان خود امری ضروری است كه مسئولان روابط عمومی به این نقش خود بیش از پیش پی برده وآنرا جز وظایف وامور اصلی خود بدانند . حضور تك تك یا نا همگون مسئولان روابط عمومی در جلسات ونشستها ،كارگاههای آموزشی وكنفرانسها درواقع این ابهام وسوال را در ذهن متولیان امر مطرح میكند كه به واقع مسئولان روابط عمومی علاقمند به شركت در چنین برنامه هایی مثل جلسات آموزشی ، كنفرانسهای ملی وبین المللی هستند ! در غیر اینصورت پس چگونه حضور مفهومی خود را می خواهند معنا بخشند ؟ اگر خواهان آموزش وارتقاء توانمندی خود نیستند چگونه به ایفای نقش خواهند پرداخت . و چگونه به انعكاس وشرح خدمات و معرفی خود خواهند پرداخت؟ آیا دیدگاه انان صرف نگاه تداركات چی و نیروی اجرایی است ؟ اگر اینچنین است پس باید اذعان نمود كه راهی پیش نمی رود و هنوز در جا خواهیم زد تا زمانیكه به اصول وماهیت روابط عمومی آشنا نبود .وباید همت گمارد تا برای نجات یك ملت از آسیب وخطر وتهدید زمینه اعتلای روابط عموی ها را فراهم بخشید .نگرش مسئولان به توان مسئولان روابط عمومی در به سامان رساندن فعالتیها وتقویت انان باید در تلاش برای تخصیص بودجه بود . كاهش اعتبارات حوزه های فرهنگی وروابط عمومی ، نبود فضا وكامنات خاص روابط عمومی با توجه به عصر دیجیتال كم توجهی مدیران روابط عممی به تثبیت جایگاه خود در بین سازمان ودر بین كاركنان ازجمله دلائل عمده غقب ماندگی حوزه روابط عمومی است .جایی كه در توسعه وپیشرفت تمام حوزه هایاتصادی ، علمی ف فرهنگی واجتماعی می تواند پاسخگوی عقب ماندگیهای استان ما باشد .
برگزرای كنفرانسهای بین المللی در حوزه روابط عمومی های ایران بهانه خوبی برای حضور ایفای نقش روابط عمومی هاباشد می تواند یك سازمان دولتی باشد یا یك شركت تجاری كه هر دو نقش موثری را در كاهش اسیبها و بحرانهای اجتماعی واقتصادی دارد در این فرایند زمانی كه به نوعی اشخاص حقیقی در واحدهای صنفی ، فرهنگی ، علوم اجتماعی ظهور می كنندو زمینه رشد وتقویت زمینه های فرهنگ گفتمان اجتماعی و دموكراسی را به وجود می اورد .بسیار باید اظهار خرسندی كرد كه پس از نیم قرن ما شاهد اتفاقات جدید و مدرن هستیم كه همواره سبب رشد همه جانبه توسه خواهد بود .برگزاری این چنین برنامه هایی یادآور وجود خلاقیت ، استعداد دارد كه اكنون در كشور فراهم شده ودر استان كردستان نیز به نوعی شاهد چنین حركتهایی هستیم .به تبع این موضوع استفاده و مغتنم شمردن فرصت زمانی از فضاهای علمی،.اجتماعی موجب رفع كاستی وبستر ساز كارهای فرهنگی خواهد شد .
توجه به مباحث اجتماعی ، تلاش به تثبیت رساندن جایگاه علمی واجتماعی در این مرحله زمانی اكنون به پروسه ای تبدیل شده كه بیشتر به تثبیت آن باید همت گمارد .در پایان این یادداشت می توان ابراز امیدواری كرد كه حضور صاحبنظران ، متخصصان نقاط مختلف جهان در كنفرانسهای بین المللی نقطه عطف باشد به تلاش بیشتر واعتلای روابط عمومی ها. جا دارد با توجه به مقتضیات زمانی و مكانی در هر منطقه كارگزاران هم این مقوله اجتماعی به ائتلاف جهانی دست یازند و تلاش مضاعفی را برای شفاف سازی و مسئولیت اجتماعی به ظهور رسانند .

وبگردی
ارز تک نرخی سیف / شوخی صدهزار میلیارد تومانی از جیب ملت
ارز تک نرخی سیف / شوخی صدهزار میلیارد تومانی از جیب ملت - سیاست‌های ارزی اخیر دولت بر اصولی استوار شد که از همان ابتدا تبعات اجرای آن قابل پیش‌بینی بود؛ به طوری که هیچ‌یک از اهداف اولیه سیاست‌های ارزی فروردین ماه تحقق ...
تجمع برخی از کسبه بازار علاء الدین و چارسو
تجمع برخی از کسبه بازار علاء الدین و چارسو - تجمع برخی از کسبه بازار علاء الدین و چارسو در اعتراض به وضعیت ارز
قیمتهای روانی  / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم
قیمتهای روانی / این آقایان عاقل / و بیجاره مردم - افاضات امروز معاون اول رییس جمهور، البته قبلتر نیز از زبان دیگر مقامات اقتصادی دولت از جمله نهاوندیان و نوبخت شنیده شده بود. یک اظهارنظر کلی و تاکید بر «عدم نگرانی مردم درباره وضعیت معیشتی» ! عجیب است این جملات شگفت انگیز از زبان جهانگیری که خود از منتقدان وضعیت مشابه در دوران احمدی نژاد بود. او حالا همان جملات را با همان ادبیات تکرار می کند! اما آقای جهانگیری! حقیقتاً این دلار و آن سکه و و قیمت های…
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم
لادن طباطبایی در شبکه من و تو / فیلم - لادن طباطبایی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران که برای درمان بیماری فرزندش مدتی است در خارج از ایران به سر می برد امروز مهمان شبکه «من و تو» بود و بدون حجاب مقابل دوربین این شبکه حاضر شد.
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی
تصاویر/ لمس "آزادی" در ورزشگاه آزادی - مردم تهران برای اولین بار و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال ایران و اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ بهمراه خانواده‌های خود به ورزشگاه صدهزار نفری آزادی رفتند
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال
(ویدئو) رفع ممنوعیت صدای جواد یساری پس از ۴۰ سال - جواد یساری پس از ۴۰ سال با خواندن در فیلم «دشمن زن» دوباره به عرصه هنر بازگشت.این گزارش توسط تماشا تهیه و منتشر شده است. منبع
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی
انتشار عکس دلخراش حمید بقایی - مشاور رسانه‌ای احمدی نژاد دیشب با انتشار عکسی دلخراش از وضعیت جسمی «حمید بقایی» از بازگشت این مجرم پرونده‌ی مالی آن دولت به زندان اوین خبر داد.
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد!
سبک عجیب شوی لباس در عربستان حاشیه ساز شد! - در پی برگزاری نمایش مد لباس زنان به سبکی عجیب در عربستان، سر و صدای بسیاری در رسانه ها به راه افتاد. ماجرا از این قرار بود که لباسها بدون مانکن و مانند اشباح در حال پرواز با استفاده از پهباد نمایش داده شدند.
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی
ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» به نام ولایتی - علی اکبر ولایتی، مرد 37 شغله ای که به جز حوزه دیپلماسی، سالیانیست که کارشناس ادبی، فرهنگی، تاریخی، عرفانی و ... تلویزیون نیز هست، و هر سال دهها جلد کتاب به نام او منتشر می شود. همه ی این سوابق معششع یک سو و چرخش مادام سیاسی او در حوزه های مختلف، در سوی دیگر، کار را به جایی رسانیده که ولایتی را با ابداع مکتب «سیاست ورزی چرخشی» نیز می شناسند! ولایتی در تازه ترین تغییر مواضع خود این بار برجام را که روزگاری…
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده
صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده - در این ویدئو صحبت های تکان دهنده مادر یکی از دانش آموزان تجاوز شده توسط معلم مدرسه را مشاهده می کنید.
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی
افشاگری پوری بنایی درباره واقعیتی تلخ از ناصر ملک‌مطیعی - پوری بنایی به عیادت پناهی رفت و دیدارش با مرحوم ناصر ملک‌مطیعی پس از پخش نشدن برنامه‌هایش از تلویزیون تعریف کرد.
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران!
(ویدئو) آزار جنسی گروهی دانش آموزان در مدرسه‌ای در غرب تهران! - ماجرای تکان دهنده اذیت و آزار گروهی دانش آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران وارد فصل تازه‌ای شد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!