چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

«دایر» و راه پیشرفت در وستهام


«دایر» و راه پیشرفت در وستهام
وستهام کار استخدام کایرون دایر مدافع - هافبک ملی پوش فوتبال انگلیس را به پایان رسانده است. دایر از نیوکاسل جذب اپتون پارک شده است و این رویداد درحالی شکل گرفته که الن کربیشلی سرمربی وستهام ۳هفته پیش گفته بود این انتقال به کلی منتفی و غیرممکن است. به نظر می رسد رقم پرداخت شده برای دایر به ۶ میلیون پوند برسد و به گفته سم الاردایس سرمربی نیوکاسل تلاش اولیه وستهام برای به کارگیری دایر زمانی به طور موقتی متوقف شد که نیوکاسل برای این امر ۸ میلیون پوند طلب کرد، ولی با قدری پائین کشیده شدن رقم، دو طرف به توافق رسیدند.
درهرحال دایر ۲۸ ساله از این که از نیوکاسل (واقع در شمال انگلیس) دور شود و در نقطه ای در جنوب کشور، جایی که خانواده اش ساکن اند مستقر گردد، استقبال می کرد و انتقال فوق این امکان را به وی بخشید. با این اوصاف خود دایر می گوید: «درست است که یکی از دلایل کوچ من به وستهام نزدیکترشدن به خانواده ام بوده است، ولی درعین حال من وستهام را باشگاهی می بینم که روبه پیشرفت دارد و می خواهد به رتبه های بهتر و ارزشمندی برسد.
وستهام فصل پیش تا یک قدمی سقوط به دسته ای پایین تر پیش رفت، اما این مسأله نشانه و مقدمه ای بر ضعف آنها نیست و برعکس به آنان اشتهای فزون تری را برای کسب نتایج بهتر بخشیده است و می خواهند در این فصل جبران مافات کنند و به درجات بالاتری برسند. این مسأله ای است که سایرین نیز روی آن اتفاق نظر دارند و آنها هم معتقدند که وستهام امسال کارهای مهمتری را در قیاس با فصل پیش صورت خواهدداد. وستهام در آن فصل نیز سزاوار رویدادهایی نبود که برایش شکل گرفت و نباید به قعر جدول می رفت تا بعداً با چند پیروزی حساس و دشوار در پایان فصل ماندنی شود.»
● همین حالا
در همین حال کربیشلی مربی وستهام از جذب دایر ابراز خوشحالی کرد و گفت: «ما از این که چنین بازیکنی را دراختیار گرفته ایم، بسیار راضی هستیم. البته یک ایراد بزرگ دایر این بوده که بیش از حد مصدوم شده و مدتی طولانی را دور از میدان گذرانده، اما زمانی که به صحنه آمد و بازی کرد، بهره های قابل توجهی را به تیمش رساند.
آمار به مامی گوید او فصل پیش در ۳۳ نوبت برای نیوکاسل به میدان آمده و ۸ گل زده است. اضافه بر این او برای تیم ملی انگلیس در برابر اسپانیا، برزیل و اندورا به صحنه آمد و همین حالا هم جزو ملی پوشان است و با این حساب بدیهی است که از حضور او در اپتون پارک بهره های زیادی به ما برسد. باشگاه نیوکاسل در تمامی مذاکراتش با وستهام درهفته های اخیر حس می کرد که نباید ارزش وی را پایین بگیرد و برعکس باید به گونه ای عمل کند که قیمت پرداختی برای دایر به حدودی منصفانه برسد.
کربیشلی در این خصوص می گوید: «سرانجام منطق بر ماجرا حاکمیت یافت و به نقطه ای رسیدیم که مورد توافق هر دوطرف بود. حالا دایر می تواند نزد ما به روند تکاملی خود ادامه بدهد و چیزی باشد که همیشه می خواسته است و اینجا شرایط رشد بیشتر برای او فراهم است. خود او هم از استقرار در اینجا و استمرار بخشیدن به فوتبالش در لندن استقبال کرده است.»
● نقش مصدومیت ها
دایر در جولای۱۹۹۹ در ازای ۶‎/۵ میلیون پوند از ایپسویچ به نیوکاسل نقل مکان کرد، اما دوران حضور او در تاین ساید با مصدومیت های مختلف و پرشمار آمیخته بود. وی به رشد فنی اش در سال های حضور در سنت جیمز پارک ادامه داد، اما آسیب دیدگی هایی که وقت و بی وقت دامان وی را می گرفتند، عامل استمرار را از کار دایر سلب و دور می ساختند و اجازه نمی دادند او به آن چه می تواند، برسد و وی را از برخی دستاوردهای مورد نظرش دور می ساختند.
● نگاه به جام جهانی۲۰۱۰
اضافه بر این دایر برخی مشکلات انضباطی و اجتماعی هم داشت و این شامل زندگی خصوصی وی نیز می شد و اگر این نکات و بویژه مصدومیت هایش در کار نبود، اینک در سطحی بس بالاتر می بود. با چنین وضع و مقدمه ای دایر تا به حال ۳۲ بازی ملی انجام داده است و اگر در وستهام جا بیفتد و بدرخشد می تواند کاندیدای حضور و فروغ در جام جهانی۲۰۱۰ هم باشد.
منبع: Times
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید