جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

جانشین «پل رابینسون» چه کسی خواهد بود؟


جانشین «پل رابینسون» چه کسی خواهد بود؟
نمایش ضعیف پل رابینسون، دروازه بان انگلستان مقابل آلمان یک بار دیگر این مسأله را مطرح کرد که چه کسی جانشین و گزینه قابل اعتماد او خواهد بود. شکست ۲ بر یک انگلستان در ومبلی یکی از بزرگترین شکست ها برای شیرهای جزیره بود زیرا آنها شکست را مقابل دیدگان هواداران پر شمار خود در ورزشگاه تازه تأسیس تجربه کردند. مک کلارن در این باره گفت: «هرگز تصور نمی کردیم درون دروازه با چنین مشکلاتی روبرو شویم.»گزینه های جانشین برای دروازه انگلستان عبارتند از: دیوید جیمز، اسکات کارلسون، کریس کرکلند، رابرت گرین و استفان بایواتر. سایت بی بی سی در مقاله ای به بررسی این گزینه ها پرداخته که در ادامه می خوانید.
● دیوید جیمز
این دروازه بان پورتس موث ۳۷ سال دارد و ۳۵ بار درون دروازه انگلستان قرار گرفته است. او در دروازه پورتس موث حضوری درخشان داشته و در بسیاری از صحنه ها یک تنه پورتس موث را از شکست نجات داده است.
بهترین کسی که می توانست در این بازی دوستانه به جای پل رابینسون باشد، جیمز بود. روحیه خشک او باعث می شود تنها به فوتبال و حفظ دروازه کمک کند. او هر چند در بازی انگلستان مقابل دانمارک در آگوست ۲۰۰۵ حضور داشت اما پس از بازی اعلام کرد آمادگی حضور در دروازه انگلستان را ندارد. در آن بازی، انگلستان ۴ بر یک مقابل دانمارک شکست خورد. او اکنون اصلی ترین رقیب برای رابینسون به حساب می آید. وی گفت: «امیدوارم در بازی های آینده بتوانم درون دروازه انگلستان قرار بگیرم.»
● اسکات کارلسون
دروازه بان ۲۱ ساله آستون ویلا که به طور قرضی در این تیم حضور داشته، هیچ بازی ملی ندارد. کارلسون در دیدار مقابل آلمان یک بازیکن نیمکت نشین بود. اسکات در وایت هوین متولد شد. وی در حالی که تنها ۱۹ سال داشت در لیورپول زیر نظر رافائل بنیتز قرار گرفت. او در سال ۲۰۰۵ با ۷۵۰ هزار پوند به لیدز پیوست.
اسکات در لیورپول نتوانست بازی های درخشانی به نمایش بگذارد و در لیدز نیز در حد انتظار ظاهر نشد. اما در آستون ویلا با وجود آنکه به طور قرضی حضور یافته بود، جزو بهترین نفرات بود. او نخستین بار در سال ۲۰۰۵ برای شرکت در تور آمریکا به تیم ملی دعوت شد. وی در تیم B انگلستان و در بازی مقابل بلاروس در می ۲۰۰۶ به عنوان دروازه بان سوم حضور داشت. کارلسون در تیم زیر ۲۱ سال انگلستان نزدیک به ۲۹ بازی ملی دارد و ممارست خوبی نیز از خود نشان می دهد. تنها چیزی که او فاقد آن است، تجربه است.
● کریس کرکلند
بازیکن ۲۶ ساله ویگان تنها یک بازی ملی دارد. بلندی قامت این سنگربان، ۱۸۳ سانتیمتر است. در کارنامه بازیگری این دروازه بان حضور در لیورپول نیز دیده می شود. او در آگوست ۲۰۰۱ با ۶ میلیون پوند از کاونتری به لیورپول آمد. کرکلند مهارت خوبی در دفع توپ ها داشت و در یکی از این دفع ها دچار مصدومیت شد. کریس نتوانست به سنگربان شماره یک آنفیلد تبدیل شود و راهی وست برومویچ شد. در این تیم همچون زمان حضور در آنفیلد دوران کم فروغی داشت. کریس در اکتبر ۲۰۰۶ با قراردادی دائم به ویگان پیوست.
● رابرت گرین
دروازه بان ۲۷ ساله وستهام تنها یک بازی ملی دارد. گرین دوران حرفه ای فوتبال خود را از نورویچ آغاز کرد. رابرت در مارس ۲۰۰۴ برای نخستین بار به تیم ملی انگلستان دعوت شد. او در بازی مقابل کلمبیا به عنوان دروازه بان تعویضی جانشین دیوید جیمز شد. گرین علاقه زیادی داشت در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به عنوان دروازه بان ذخیره حضور داشته باشد اما پیش از آغاز رقابت های جام جهانی دچار مصدومیت شد و از ترکیب تیم خط خورد.
● بن فاستر
این درواز ه بان ۲۴ ساله منچستریونایتد تنها یک بازی ملی در کارنامه دارد. او در جولای ۲۰۰۷ از استوک به جمع شیاطین سرخ پیوست. وی پس از آن به صورت قرضی راهی واتفورد شد. او ۲ فصل در این تیم حضور داشت و توانست تجربیات ارزنده ای کسب کند. وی در بازی مقابل اسپانیا که در اولدترافورد برگزار شد، نخستین بازی ملی خود را انجام داد. فاستر از ماه ژوئن دچار مصدومیت شد و از میادین فوتبال کنار رفت.
● سایرین
علاوه بر این بازیکنان که به آنها اشاره کردیم، می توان به «کاسپر اشمایکل» دانمارکی اشاره کرد. وی مشکلی برای حضور درون دروازه انگلستان ندارد. او باید خود انتخاب کند در دانمارک باشد یا در انگلستان. «نیکی ویور»دروازه بان چارلتون، «ریچارد رایتس» دروازه بان ایپسویچ و «استفان بایواتر» دروازه بان دربی کانتی، سنگربانانی هستند که می توانند به عنوان جانشین درون دروازه انگلستان حضور داشته باشند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید