پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

در متن قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا


در متن قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا
● گروه اول
▪ لیورپول، پورتو، المپیک مارسی و بشیکتاش
۱) رافائل بنیتز ( سرمربی لیورپول)
با نگاه به سایر گروه ها، متوجه می شوید قرعه چندان سختی نصیب ما نشده است. پورتو طی چند سال اخیر در این رقابت ها نتایج خوبی کسب کرده و مارسی هم به عنوان تیم قدرتمند فوتبال فرانسه، دردسرآفرین خواهد شد. سفر به ترکیه و بازی پیش چشم هواداران متعصب این کشور هم دشواری های خاص خود را دارد. اطمینان داریم در بازی های خانگی پیروز می شویم و در زمین رقیبان نیز بهترین نتایج ممکن را کسب می کنیم.
۲) ویتور بایال (مدیر روابط داخلی پورتو)
همان طور که قبلاً ثابت کرده ایم توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم و این بار نیز می توانیم از گروه خود صعود کنیم. لیورپول یک رقیب سرسخت با تاریخچه ای درخشان در اروپا است. آنفیلد به راستی جهنم رقیبان محسوب می شود. مارسی هم سیسه و عناصر تهاجمی فوق العاده قدرتمندی در اختیار دارد. تلو، ریکاردینیو و عده ای از بهترین فوتبالیست های ترکیه نیز از بشیکتاش یک تیم قدرتمند ساخته اند.
۳) خوزه آنیگو ( مدیر ورزشی المپیک مارسی)
در گروه دشواری قرار نگرفته ایم. روزهای جالبی در پیش خواهیم داشت چون می دانیم پورتو تیم خوبی است. آنها «کارسما»ی بزرگ را در اختیار دارند. لیورپول هم به قصد جبران باخت در بازی فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ جام یوفا مقابل ما قرار می گیرد. زندن و سیسه مدتی در آنفیلد توپ زده اند و می توانند رموز تاکتیکی آنها را برای ما فاش کنند. به هر حال از اینکه شانس صعود داریم، خوشحال و راضی هستم.
۴) ارتو گرول ساگلم ( سرمربی بشیکتاش)
هدف ما از مرحله گروهی است، که تصور می کنم امکانپذیر باشد. نیازی نبود دلواپس نام تیم ها باشیم زیرا هدف خاصی را دنبال کرده و می کنیم.
● گروه دوم
▪ چلسی، والنسیا، شالکه و روزنبرگ
۱) پیتر کنیون ( مدیر اجرایی چلسی)
امسال برخلاف دوران اخیر سرگروه بودیم. در چند سال گذشته معمولاً از مرحله گروهی صعود کرده ایم و ۲ بار هم به مرحله نیمه نهایی راه یافته ایم. برای لیگ قهرمانان اروپا ارزش زیادی قائل هستیم. نمی خواهم بگویم از هم اکنون به فینال فکر می کنیم. هدف فعلی، صعود از مرحله گروهی است. در صورت تحقق چنین آرزویی، به بازی نهایی هم فکر خواهیم کرد. اشتیاق زیادی داریم.
۲) خوان سولر (رئیس والنسیا)
شاید در دشوارترین گروه قرار گرفته ایم. هواداران از بازی های هر ۴ تیم لذت خواهند برد. قصد داریم علاوه بر گرفتن انتقام شکست فصل گذشته از چلسی راهی مرحله یک هشتم نهایی شویم. فوتبال همیشه فرصت ابراز وجود را در اختیار شما قرار می دهد. فصل گذشته شانس رویارویی مجدد با اینتر را به دست آوردیم و اکنون آماده صف آرایی مجدد مقابل چلسی هستیم.
۳) میرکو اسلومکا ( سرمربی شالکه)
چلسی و النسیا معمولاً از مرحله گروهی صعود می کنند. بنا بر این کار دشواری در پیش داریم. در بازی با این ۲ تیم مقابل هیلده براند وبالاک، هموطنانم بازی خواهیم کرد که موضوع خوشحال کننده ای خواهد بود. روزنبرگ هم تیم جالبی است اما اطلاعات زیادی از آنها نمی دانیم. حضور قدرتمندانه ای در بازی های خانگی الزامی به نظر می رسد؛ هرچند در ورزشگاه رقیبان هم برای کسب امتیاز می جنگیم.
۴) کنوت توروم ( سرمربی روزنبرگ)
به ۳ بازی هیجان انگیز در زمین خودی فکر می کنیم.با دوندگی فراوان، اسکناس های خوش رنگ رقبا را زیر پا له خواهیم کرد. البته باید بگویم مدعی صعود نیستیم!
● گروه سوم
▪ رئال مادرید، وردربرمن، لاتزیو و المپیاکو
۱) پردراگ میاتوویج (مدیر ورزشی رئال مادرید)
مشتاقانه به لیگ قهرمانان اروپا نگاه می کنیم. تیم جوان ما نمی خواهد مانند ۴ فصل گذشته در مرحل ابتدایی حذف شود. بخت اول صعود از گروه هستیم اما می دانیم رقیبان قادرند شگفتی خلق کنند. برای همه آنها احترام زیادی قائل هستیم.
۲) توماس شائوف ( سرمربی وردربرمن)
هرگز با همگروه های خود روبرو نشده ایم. بازی مقابل رئال مادرید که ۲ آلمانی به نام های شوستر و متزلدر را در اختیار دارد، جالب خواهد بود اما نباید نیستلروی، رائول، روبینیو و کاناوارو را فراموش کنید. لاتزیو والمپیاکو (قهرمان یونان) هم به اندازه کافی بر مصائب ما می افزایند.
۳) کلودیو لوتیتو ( رئیس لاتزیو)
با توجه به این قرعه کشی، رضایت و نارضایتی معنا ندارد چون همه تیم ها قدرتمند هستند. انتظار نداشتم قرعه خاصی نصیب تیم من شود. در این جدال تنگاتنگ، کوچکترین اشتباه تعیین کننده خواهد بود. اگر بازیکنان لاتزیو مانند بازی های رفت و برگشت مرحله دوم مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند، بسیار خوشحال خواهم شد.
۴) پردراگ جورجویچ ( کاپیتان المپیاکو)
چندین بار مقابل رئال مادرید بازی کرده ایم و می دانیم بازی وردربرمن تهاجمی چقدر دشوار است. لاتزیو مانند تمام تیم های ایتالیایی منضبط و قدرتمند ظاهر می شود. با اینکه جوانان تازه وارد تیم به زمانی برای هماهنگی بیشتر احتیاج دارند اما شخصاً به آینده المپیاکو در این رقابت ها خوشبین هستم.
● گروه چهارم
▪ میلان، بنفیکا، سلتیک و شاختار دونتسک
۱) اومبرتو گاندینی (یکی از مسئولان میلان)
قرعه خوبی نصیب ما شد، هرچند بازی های خارج از خانه دشواری در پیش داریم. سلتیک و بنفیکا باشگاه های بزرگ با تاریخچه ای درخشان هستند. ما خوش شاس بودیم.
۲) خوزه آنتونیو کاماچو ( سرمربی بنفیکا)
در گروه دشواری قرار گرفته ایم. جدال مقابل قهرمان اروپا هیجان انگیز است و باید به آنها بگویم هوشیار باشند!می خواهیم در اولین مسابقه پیروز شویم و در نهایت صدر جدول را از آن خود کنیم. منتظریم ببینیم در سایر رقابت ها چه اتفاقاتی رخ می دهد.
۳) گوردون استراکان ( سرمربی سلتیک)
اصلاً دوست نداشتیم با ۲ رقیبی که فصل گذشته بر ما غلبه کردند، روبرو شویم میلان و بنفیکا تیم های خوبی هستند. هواداران سلتیک عاشق رقابت با تیم های ناآشنا هستند اما رقابت با رقبای قدیمی آسان تر است زیرا از نقاط ضعف و قوت آنها اطلاع داریم. میلان و بنفیکا، تغییرات اندکی داشته اند. هرگز در مقابل شاختار بازی نکرده ایم به همین خاطر در ،۲ ۳ هفته اخیر عملکرد اوکراینی ها را زیر نظر گرفته ایم.
۴) برانداو ( مهاجم شاختار)
در گروه جالبی هستیم. میلان مدعی اول است و ۳ تیم دیگر تفاوت چندانی با هم ندارند. همه تلاش خود را برای صعود از این گروه به کار خواهیم بست.
● گروه پنجم
▪ بارسلونا، لیون، اشتوتگارت، گلاسکو رنجرز
۱) یوهان نیسکنز( کمک مربی بارسلونا)
می گویند بخت اول صعود از این گروه دشوار هستیم چون تیم خوبی داریم؛ با این حال فراموش نکنید قهرمان ۶ دوره پیاپی لوشامپیونه، حتی در بازی خارج از خانه نیز به سختی می بازد.
برای جدال مقابل اشتوتگارت باید صد در صد آماده باشیم چون آلمانی ها در ورزشگاه خانگی قدرتمند ظاهر می شوند. رنجرز، پیشتاز تیم های اسکاتلندی به حساب می آید و اخیراً نتایج خوبی کسب کرده است.
۲) آلن پرین ( سرمربی لیون)
پس از بارسا، رقابت سایر تیم ها برای کسب عنوان دوم جالب خواهد بود. آبیدال، بازیکن سابق، خود و عضو فعلی کاتالان ها را دوباره خواهیم دید. تصور می کنم اشتوتگارت، رقیب ما برای دوم شدن در گروه است. می خواهیم صعود کنیم و از این بابت اصلاً نگران نیستیم.
۳) ماریو گومز ( مهاجم اشتوتگارت)
برای من بازی مقابل بارسا جدال ویژه ای محسوب می شود. از دوران نوجوانی هوادار این تیم بودم و دوست داشتم روزی لباس آبی و اناری را به تن کنم. هیچ بازی آسانی در لیگ قهرمانان اروپا وجود ندارد. هر بازی، یک فینال واقعی تلقی می شود. مانند بازی های فصل گذشته، به میدان می رویم و از نام حریفان نمی هراسیم.
۴) والتر اسمیت ( سرمربی رنجرز)
راه دشوار و در عین حال جالبی برای صعود از مرحله گروهی در پیش داریم. بارسا، فوتبال زیبایی ارائه می کند و لیون و اشتوتگارت هم در لیگ های داخلی بسیار قدرتمند هستند. هر فوتبالیستی دوست دارد در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند. رقابت های پیش رو برای ما تجربه بزرگی است.
● گروه ششم
▪ منچستریونایتد، رم، اسپورتینگ لیسبون و دیناموکیف
۱) سرآلکس فرگوسن( سرمربی منچستریونایتد)
در این گروه سخت، برای صعود کسب ۱۰ امتیاز کفایت می کند. رم، باانگیزه انتقام شکست سنگین فصل گذشته، مقابل ما صف آرایی می کند. دیناموکیف تیم خوبی است و اسپورتینگ لیسبون را نیز خیلی خوب می شناسیم چون ۲ بازیکن سابق این تیم اکنون در خدمت ما هستند.
۲) لوچیانو اسپالتی ( سرمربی رم)
برای صعود، باید تیم خوبی داشته باشیم. رم این مشخصات را دارد. با نتایج خوب اخیر ثابت کردیم می توانیم مدافع پیش رو را از سر راه برداریم. باخت ۷ بر یک فصل گذشته مقابل منچستریونایتد را فراموش کنید. سال جدیدی آغاز شده است.
۳) پائولو بنتو ( سرمربی اسپورتینگ لیسبون)
در این گروه هیچ تیم از پیش بازنده ای وجود ندارد. می خواهیم بهتر از سال گذشته ظاهر شویم و به مرحله حذفی راه یابیم. منچستریونایتد و رم بخت اول صعود هستند اما ما هم شانس داریم. نانی و اندرسون، ستاره های سابق خود که اکنون در منچستریونایتد حضور دارند را می ستاییم!
۴) آناتولی دمیاننکو ( سرمربی دیناموکیف)
متأسفانه در یکی از دشوارترین گروه ها قرار گرفته ایم. منچستریونایتد و رم نسبت به آخرین باری که مقابل دینامو بازی کردند، قوی تر شده اند. اسپورتینگ را نمی شناسم اما می دانم یکی از قطب های فوتبال پرتغال است. قصد نداریم برای یازدهمین بار در مرحله گروهی حذف شویم. آمده ایم تک تک بازی ها را به سود خود خاتمه دهیم.
● گروه هفتم
▪ اینتر، آیندهوون، زسکا مسکو و فنرباغچه
۱) روبرتو مانچینی ( سرمربی اینتر)
همواره در لیگ قهرمانان امکان رویارویی با یک رقیب سرسخت وجود دارد. در این سطح از رقابت ها، قرعه آسان بی معنا است. مقابل تیم هایی قرار می گیریم که شیوه کاملاً متفاوتی نسبت به تاکتیک های رایج در سایر تیم ها دارند.
۲) رونالد کومان ( سرمربی آیندهوون)
در قرعه کشی چندان هم بدشانس نبودیم. سفر به مسکو و ترکیه پر دردسر خواهد بود. اینتر بخصوص هنگامی که سنت فوتبال ایتالیا را اجرا می کند، رسوخ ناپذیر به نظر می رسد. آنها تعدادی از بازیکنان سابق لیگ هلند را در اختیار دارند. از جو ورزشگاه های ترکیه نیز باخبر هستیم؛ هرچند آنجا بازی های زیادی انجام نداده اند. آخرین بار، نوامبر گذشته با زسکا بازی کردیم و می دانیم قادرند در سرنوشت گروه تأثیر بگذارند.
۳) والری گازایف ( سرمربی زسکا مسکو)
پس از اینکه لیورپول و پورتو در یک گروه قرار گرفتند، خیالم از بابت قرعه مناسب تیم آسوده شد. مقابل ۳ قهرمان لیگ های اروپایی می ایستیم. اینتر، برتر از سایر تیم های گروه نشان می دهد اما ۲ تیم دیگر هم حرف هایی برای گفتن خواهند داشت. اگر خوب بازی کنیم، شانس صعود داریم.
۴) علی بیلگین ( هافبک فنرباغچه)
همه تیم های لیگ قهرمانان اروپا قدرتمند هستند و هنگامی که به تیم همگروهی های خود می نگریم، به باور صعود می رسیم. بهترین تیم ترکیه هستیم و چنانچه مانند چند ماه گذشته بازی کنیم، موفق می شویم.
● گروه هشتم
▪ آرسنال، سویا یا آ ا ک آتن، استوا بخارست و اسلاویا پراگ
۱) کیت ادلمن ( مدیر اجرایی آرسنال)
همین چند روز پیش در پراگ بودیم اما هرگز به بخارست نرفته ایم و ظاهراً رقابت جدیدی در پیش داریم. بارها در آتن به میدان رفته ایم و باید بگویم سویا، قهرمان ۲ دوره اخیر جام یوفا هم بسیار قدرتمند است. در یک کلام لیگ قهرمانان اروپا، جذابیت منحصر به فردی دارد. تیم خوب و با انگیزه ای داریم که می تواند فصل موفقیت آمیزی رقم بزند. بسیار مثبت می اندیشیم.
۲) خوزه ماریادل نیدو ( سرمربی سویا)
پس از انجام بازی معوقه مقابل آ ا ک آتن در مورد رقبای گروه هشتم صحبت خواهم کرد.
۳) گئورگی هاگی ( سرمربی استوا بخارست)
لیگ قهرمانان اروپا، محل حضور تیم های با سابقه و قدرتمند است و اصلاً هیچ رقابت آسانی فرا روی تیم شما قرار نخواهد داشت. به همین دلیل اصلاً نگران قرعه کشی نبودم. هدف ما حضور در مرحله گروهی بود.
آرسنال یک بار نایب قهرمان اروپا شده و سویا در ۲ سال اخیر جام یوفا را از آن خود کرده است؛ بازی با اسلاویا که در هر ۲ بازی رفت و برگشت، آژاکس بزرگ را شکست داد، مشکل به نظر می رسد. برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی می جنگیم و سپس برای رسیدن به مراحل بالاتر برنامه ریزی می کنیم.
۴) کارل یارولیم ( سرمربی اسلاویا پراگ)
می توانستیم در گروه آسان تری قرار بگیریم. دوست داشتم با میلان، مدافع عنوان قهرمانی روبرو شویم. می دانیم آرسنال چه بلایی سر اسپارتا پراگ آورد. استوا بخارست رقیب قابل احترام و قدرتمندی است. به آتن می روم تا ببینم آ ا ک همگروه ما خواهد شد یا سویا.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید