پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا


هندوستان سرزمین رویایی


هندوستان سرزمین رویایی
سرزمین پهناور هندوستان را در یک یا دو صفحه نمی‌توان به تصویر کشید یا درباره آن نوشت چرا که تعداد شهرهای زیبا و مناطق دیدنی در آن به حدی است که باید صفحات زیادی سیاه کرد، اما آنچه در ذیل می‌خوانید نگاهی کلی به سرزمین هندوستان دارد، سرزمینی که هر ساله و هر ماهه جهانگردان زیادی را به سوی خود می‌کشاند. در شماره‌های آینده در مورد شهرهایی چون دهلی‌نو، کلکته، بمبئی، مومبای، اگرا، گوا و... خواهیم نوشت، آنچه که خواهید خواند نگاهی کلی به هندوستان این سرزمین رویایی و مناطق تفریحی آن خواهد داشت. هندوستان دارای امکانات اقامتی بسیار متنوعی مانند هتل‌های پنج ستاره در مقایسه با استانداردهای بین‌المللی تا هتل‌های ارزان قیمت با قیمت‌های بسیار مختلف می‌باشد.
کلیه شهرهای بزرگ کشور دارای مجموعه‌ای از هتل‌های پنج ستاره و لوکس می‌باشند که بعضی از آنها متعلق به مجموعه‌های بین‌المللی هستند. همچنین کلیه مراکز مورد توجه توریست‌ها دارای کلیه امکانات اقامتی لوکس هستند. این هتل‌های بسیار شیک و راحت که با عنوان پنج ستاره خوانده می‌شوند، دارای کلیه امکانات رفاهی مانند، سیستم تهویه مطبوع مرکزی، اتاق‌های تزیین شده بسیار شیک که معمولا به سبک معماری قدیمی محلی تزیین شده‌اند، سالن‌های ورزشی، انواع رستوران‌ها مانند هندی، کونتیننتال، چینی و... این هتل‌ها دارای امکانات مخصوصی برای تجار مانند سرویس‌های تلکس و فاکس و اتاق‌های کنفرانس می‌باشند. در کلیه این هتل‌ها می‌توان از خارج از کشور توسط تلکس یا توسط شرکت‌های توریستی اتاق را برای زمانی مشخص رزرو کرد. همچنین کلیه شهرهای بزرگ کشور دارای مجموعه‌ای بزرگ از هتل‌های ارزان قیمت نیز هستند.
این هتل‌ها نسبت به امکاناتی که دارند بین چهار ستاره تا یک ستاره درجه‌بندی می‌شوند. یکی از بهترین انتخاب‌ها از بین هتل‌های ارزان قیمت هتل‌های دولتی مخصوص توریست‌ها هستند. این هتل‌ها معمولا در مناطق بسیار خوبی برای توریست‌ها درست شده‌اند و نسبت به قیمت‌شان دارای امکانات بسیار خوبی هستند.
هتل‌های ساحلی که در کنار سواحل کشور درست شده‌اند نیز دارای درجه‌های مختلفی نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهند هستند. از بین این نوع هتل‌ها ردیف پنج ستاره دارای امکانات و موقعیت‌های بسیار عالی هستند و نیز دارای انواع رستوران‌ها و به خصوص غذاهای دریایی می‌باشند. نوع دیگری از هتل‌های این کشور، هتل‌های کوهستانی خوانده می‌شوند. این هتل‌ها که غالبا در مناطق سرد می‌باشند دارای سیستم‌های گرم‌کننده هستند. این هتل‌ها نیز دارای درجه‌های مختلف از پنج تا یک ستاره هستند. این هتل‌ها معمولا سراسر سال کار می‌کنند.
از هتل‌های دیگر کشور می‌توان از هتل‌های قصری نام برد، (پالاس هتل). این هتل‌ها، قصرها و قلعه‌های قدیمی پادشاهان و حکمرانان بوده‌اند و امروزه به هتل‌های بسیار زیبایی تبدیل شده‌اند. اغلب این نمونه از هتل‌ها در ایالت‌های راجستان، گوجرات، میسور در کارناتاکا و سریناگار در کشمیر واقع شده‌اند.
از دیگر انواع هتل‌های کشور باید از نوع بسیار جالب توجهی نام برد، هاوس بوت، خانه قایقی. این هتل‌ها را می‌توان در کشمیر به وفور یافت. این هتل‌های دو یا سه اتاقه، قایق‌های بزرگی هستند که روی دریاچه‌های سریناگار و ناگین حرکت می‌کنند. هیچ بازدیدی از انواع غذاها تنها بوی فراموش نشدنی کشور هندوستان، بوی خوش گل‌های رز و یاسمین در این کشور نیست بلکه بوی خوش انواع غذاهای این کشور نیز می‌باشد. بوی خوش انواع ادویه را که جزو غیرقابل تفکیک از غذاهای این کشور است هرگز نمی‌توان فراموش کرد.
در منطقه شمال کشور انواع غذاهای تهیه شده از انواع گوشت دارای طرفداران بیشتری هستند، مانند روگان جوش (خورشت گوشت گوسفند)، گوشتابا (گوشت در ماست به همراه ادویه‌های فراوان) و نیز بریانی بسیار خوشمزه (با استفاده از گوشت گوسفند یا مرغ). انواع غذاهای مغولی نیز در این قسمت از کشور دارای طرفداران زیادی است. این غذاها خوشمزه، پرچربی و به همراه ادویه‌های فراوان و مخصوصی هستند. در قسمت شرقی کشور، غذاهای دریایی دارای طرفداران بیشتری هستند، مانند انواع ماهی و صدف . در مومبای، اردک بمبئی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهاست. مجموعه غذاهای هندی تمامی ندارد و متناسب با هر نوع سلیقه‌ای می‌توان هر کدام از این غذاها را تغییر داد، سرخ کرده یا آبپز، شیرین یا بانمک، و... لذت بردن از این مجموعه بسیار متنوع و خوشمزه احتیاج به پول فراوان نیز ندارد، حتی در هتل‌های درجه یک قیمت غذا گران نیست.
● انواع لباس و جواهرات
لباس در این کشور بسیار ارزان است، بعضی از مغازه‌های خیاطی با سرعت بسیار زیادی برای شما لباس دلخواهتان را تهیه می‌کنند، مجموعه لباس‌های این کشور بسیار متنوع است از بین آنها می‌توان از لباس‌های ابریشمی، کتانی و... نام برد این مجموعه تمامی ندارد. همچنین باید به انواع جواهرات اشاره کرد. یکی از ایالات مشهور هند برای تولید انواع جواهرات، راجستان نام دارد، محصولات نقره‌ای هندوستان در دنیا نظیر ندارند، در این کشور می‌توانید انواع سنگ‌های قیمتی را خریده و به شکل دلخواه بتراشید، از سنگ‌های قیمتی می‌توان به الماس، ایندیان، سنگ فیروزه و برلیان اشاره کرد، ضمن این‌که حیدرآباد دارای بهترین نوع مروارید در دنیاست.
● غروب آفتاب
غروب آفتاب در این کشور، رنگ دریا را مانند استخری از آب طلا می‌‌کند، امواج، شن‌های کنار ساحل را بلند کرده و دوباره پایین می‌‌ریزند که پس از برگشتن امواج به دریا چیزی که در ساحل باقی می‌‌ماند صدف‌های زیبا و رنگارنگ است، سایه‌های زیر درختان نارگیل زیبا و نسیم‌های روح‌پرور، برای استراحت ایده‌آل است. مانند گوا که یک منطقه فوق‌العاده زیبا است، هندوستان کشوری است که دارای سواحلی فوق‌العاده زیبا، آرام و لذت‌بخش است.
منبع : مجله خانواده سبز


همچنین مشاهده کنید