چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا


نمره به دبیران شوراهای IT


نمره به دبیران شوراهای IT
مراجعه کنندگان به سایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در خصوص عملکرد دو سال گذشته آقایان ریاضی، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات، محمودی دبیر شورای عالی انفورماتیک و شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع رسانی نظر می دهند.
هر سال در هفته اول شهریور ماه به مناسبت هفته دولت، دولتمردان با ارائه گزارشی از عمکلرد خود در حوزه ها و بخش های مختلف ضمن بیان کمی و کیفی دستاوردهای خود در قالب آمار و ارقام و با افتتاح طرح ها و پروژه های مختلف، محورهای برنامه خود برای سال آینده را نیز به اطلاع عموم مردم می رسانند.
حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله بخش هایی است که به واسطه ماهیت توسعه محوربودن آن در بسیاری از جوامع، در کشور ما نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته است و هفته دولت فرصت مناسبی است برای وزیر محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات و معاونین وی که با سفر به استان ها و شهرهای مختلف ضمن افتتاح طرح های مخابراتی متعدد گزارش عملکرد خود را نیز در ارتباط با دستاوردهای سال گذشته ارائه نمایند.
اعداد و ارقام بیان شده از سوی متولیان دولتی در این حوزه نشان از تمرکز فعالیت های دولت در طرح های مخابراتی دارد و نقش بخش فناوری اطلاعات در این آمار و ارقام بسیار کمرنگ است.سایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و ارائه گزارش از سوی دولتمردان در بخش های مختلف، اقدام به نظر سنجی در خصوص عملکرد متولیان دولتی حوزه فناوری اطلاعات نموده است.
در این نظر سنجی عملکرد متولیان قبلی فناوری اطلاعات کشور یعنی جحت الاسلام شهریاری دبیر شورای عالی اطلاع رسانی، آقای دکتر محمودی دبیر شورای عالی انفورماتیک، و آقای مهندس ریاضی دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات، در طی دو سال گذشته مورد سوال قرار گرفته و از بازدیدکنندگان خواسته شده است که نمره ای که به عملکرد دو سال گذشته هر یک از این مسئولین می دهند را از صفر تا بیست و در چهار گروه ۰ تا ۵، ۵ تا ۱۰، ۱۰ تا ۱۵ و ۱۵ تا ۲۰ مشخص نمایند. در دومین روز این نظر سنجی آمار نشان می دهد که عملکرد متولیان دولتی حوزه فناوری اطلاعات در دو سال گذشته نتوانسته است نمره قبولی بدست آورد.
در بین این متولیان آقای دکتر محمودی دبیر شورای عالی انفورماتیک کشور از وضعیت مناسب تری برخوردار است. ۱۲ % شرکت کنندگان به ایشان نمره بین ۱۵ تا ۲۰ داده اند، ۱۶ % نمره بین ۱۰ تا ۱۵، ۲۸ % نمره بین ۵ تا ۱۰ و ۴۴ % هم نمره بین ۰ تا ۵ به عملکرد آقای دکتر محمودی داده اند..
حجت الاسلام شهریاری به عنوان دبیر شورای عالی اطلاع رسانی که این روزها به شدت درگیر فراهم نمودن شرایط بهتر برای میزبانی جشنواره تمسا است، در این نظر سنجی تنها از ۴% شرکت کنندگان نمره بین ۱۵ تا ۲۰ دریافت کرده است، ۲۰ % شرکت کنندگان به وی نمره ۱۰ تا ۱۵ داده اند، ۳۶% نمره ۵ تا ۱۰ و ۴۰ % نمره ۰ تا ۵،
مهندس ریاضی دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیری که در طی دو سال گذشته بارها و بارها از وی به عنوان شخص اول فناوری اطلاعات در کشور نام برده شده است و ... علیرغم طرح ها و پروژه هایی که ریاضی در طی این دو سال برای توسعه کاربری فناوری اطلاعات در کشور مطرح نمود، اما از دیدگاه ۹۶% شرکت کنندگان در این نظر سنجی عملکرد وی نیز نتوانسته است نمره قبولی بگیرد. ۴ % از شرکت کنندگان در نظر سنجی به آقای ریاضی نمره بین ۱۵ تا ۲۰ داده اند، ۲۰ % نمره ۱۰ تا ۱۵ و ۷۶ % نمره ۰ تا ۵
● نمره واقعی چیست؟
هر چند که دو روز بیشتر از شروع این نظر سنجی نگذشته و مطمئنا قضاوت قطعی در خصوص نمره واقعی عملکرد متولیان دولتی حوزه فناوری اطلاعات در این مقطع قابل استناد نیست اما آنچه که از شواهد امر تا بدینجا مشخص می باشد اینکه عملکرد دو سال گذشته نتوانسته است زمینه و بستر مناسب برای توسعه کاربری فناوری اطلاعات در کشور را فراهم آورد. اما نمره زمانی می تواند قابل استناد شود که صاحبنظران و کارشناسان این حوزه با حضور در این نظر سنجی بتواند نظر خود را بیان نمایند.این نظر سنجی تا هفته آینده ادامه دارد و امیدواریم صاحبنظران با مشارکت در این نظر سنجی ما را در نزدیک شدن به نمره واقعی عملکرد متولیان حوزه فناوری اطلاعات یاری رسانند .
منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی ITanalyze


همچنین مشاهده کنید