پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

۵ گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان


۵ گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان
فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا از هفته گذشته آغاز شد. هر سال جوانان و پدیده های نوظهوری در این رقابت ها حضور می یابند اما با وجود سیل ورود تازه واردها، جدول برترین گلزنان تاریخ بازی ها همچنان در تیول قدیمی ها است. جالب آنکه هر ۵ گلزن برتر لیگ قهرمانان در دور اول فصل جدید هم گل زدند. به لیست پیش رو بنگرید:
● رائول (۵۷ گل زده)
او آخرین گل خود را در بازی اخیر مقابل وردربرمن به ثمر رساند. رائول که ۱۲ سال پیش برای اولین بار طعم گلزنی در لیگ قهرمانان را چشید، با نظر شوستر همان نقش همیشگی را در خط حمله برعهده گرفته است. کاپیتان با اخلاق رئال مادرید مکمل خوب نیستلروی محسوب می شود و روی گل مرد هلندی مقابل برمن تأثیر زیادی داشت اما فقط گل های او باعث شگفتی مربی نشده است: «رائول هرگز ناامید نمی شود. او جنگنده تر از همیشه به نظر می رسد.»
● نیستلروی (۵۰ گل زده)
او پس از رائول دومین ۵۰ گله تاریخ لیگ قهرمانان محسوب می شود. «رود» سبک تهاجمی رئال مادرید را تغییر داده است. نیستلروی هم اکنون دوران آسیب دیدگی را پشت سر گذاشته و کاملاً آماده به نظر می رسد. این بازیکن ۳۱ ساله که در فصل گذشته با ۲۶ گل زده آقای گل نام گرفت، گفت: «فقط مربی عوض نشده بلکه تیم تغییر یافته است. تعداد زیادی از بازیکنان ما از تفکر تهاجمی برخوردارند. شوستر هم فقط به حمله می اندیشد که در مجموع این عوامل به نفع تمام ارکان باشگاه خواهد بود.»
● شوچنکو (۴۳ گل زده)
زننده آخرین گل دوران حضور مورینیو در چلسی، یکی از معدود مهاجمانی بود که چشم در چشم مربی خود انداخت. پاس مالودا و گل دقیقه ۶۳ او چلسی را از خطر شکست خانگی مقابل روزنبرگ نجات داد، با این حال شوچنکو در لندن به اندازه دوران بازی در میلان پرفروغ نبود و همواره مصدوم دیده شده. چهل و هفتمین گل شوا در لیگ قهرمانان، شصتمین گل او در تمام رقابت های اروپایی به حساب می آمد. او پس از کنار زدن اینزاگی، اکنون تنها ۲ گل دیگر با شکستن رکورد گرد مولر و نامیده شدن به عنوان بهترین گلزن تاریخ رقابت های باشگاهی اروپا فاصله دارد.
● آنری (۴۳ گل زده)
از زمان انتقال ۸/۲۳ میلیون یورویی از آرسنال به بارسلونا، روزگار آسانی را در نوکمپ پشت سر نگذاشته و فقط در بازی گذشته مقابل لیون طلسم گل نزدن در بازی های رسمی را شکست. شاهکار اخیر «تیه ری» یادآور تمام خاطره سازی هایش برای توپچی ها بود. آنری به ریکارد اطمینان داده می تواند روند گلزنی خود را ادامه بدهد و «فرانک بزرگ» هم که ظاهراً روی مرد فرانسوی حساب ویژه ای باز کرده، با آوردن وی از کناره ها به مرکز منطقه تهاجمی در انتظار وقوع رخدادهای شیرین است.
● اینزاگی (۳۹ گل زده)
در ۳۴ سالگی همچنان چشم امید قهرمان اروپا است. کافی است جریان گل او به بنفیکا را به یاد بیاورید؛ همکاری عالی با پیرلو و یک ضربه والی زیبا به مقصد تور دروازه! ۲ گل در فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان مقابل لیورپول، ۲ گل در آخرین بازی های ملی، گشودن دروازه سویا در سوپرجام اروپا و... نشان داد فقط مدافعان بالای ۳۰ سال میلان گذر عمر را احساس نمی کنند! اکنون رونالدو و گیلاردینو دور از فرم مطلوب بسر نمی برند و اینزاگی یک تنه بار مسئولیت خط حمله را به دوش می کشد. پیپو با بازی زیبای خود، میلان را به عنوان تماشایی ترین تیم هفته اول لیگ قهرمانان معرفی کرد.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید