جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

تیم ملی ایران! به کجا چنین لاک پشتی


تیم ملی ایران! به کجا چنین لاک پشتی
آیا از تیم ملی ایران خبری دارید؟ آیا می دانید این تیم چه هدف و برنامه ای دارد؟ لابد با خود می گویید تیمی که طی ماه های آینده بازی رسمی و جدی در دستور کار ندارد چه نیازی به مطرح کردن بحث آن وجود دارد؟ و اما پاسخ سؤال شما عزیزان؛ طی اواخر سال جاری تیم ملی ایران ناچار است در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در منطقه آسیا شرکت کند اما با کدام سرمربی و بازیکنان؟
● سرمربی تیم ملی ایران کیست؟
راستی! سرمربی تیم ملی ایران همچنان امیر قلعه نویی است؟ شنیده های ما حاکی از آن است که امیر قلعه نویی مذاکرات جدی خود را با پیکان شروع کرده و حتی تیم های نفت آبادان و پگاه گیلان نیز دنبال وی هستند. دیگر اینکه نتایج بحث برانگیز وی در جام ملت ها باعث شده بعد از انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال امیدواری چندانی به بقای وی در تیم ملی وجود نداشته باشد.
دیگر اینکه شنیده ایم علی دایی گزینه بعدی برای تصدی پست مربیگری در تیم ملی ایران است. در میان مربیان داخلی نیز به نظر می رسد شاهین بخت و اقبال بلندتر از شانه های علی دایی را سراغ ندارد. با این حساب می بینید که تیم ملی ایران حتی در خصوص سرمربی خود دچار اما و اگر شده است.
● کدام بازیکنان ملی پوش؟
سؤال دیگر اینکه بازیکنان تیم ملی ایران برای مقدماتی جام جهانی چه کسانی هستند؟ فقط کافی است نگاهی به لژیونر ها بیندازیم تا بدانیم اوضاع اصلاً بر وفق مراد نیست. علی کریمی که با انتقاد شدید قطری ها مواجه شده و کسی پیدا نمی شود فوتبال وی را بپسندد؛ چرا که کریمی تا زانو در زمین فوتبال فرو می رود و انگاری به جای توپ فوتبال، توپ مدیسن بال را زیر پا دارد.
آندرانیک تیموریان بعد از جدایی آلاردایس از بولتون انگلستان و رفتن به نیوکاسل انگاری روی نیمکت وندرز، رسوب کرده و نمی توان به این راحتی او را از نیمکت ذخیره جدا کرد. حسین کعبی هم اوضاع خوبی در لسترسیتی ندارد.رحمان رضایی به حضور چند دقیقه ای در ترکیب لیورنو قناعت کرده و درخشش گذشته را ندارد. وحید هاشمیان هم همچنان منتظر روزهای خوب در هانوفر است که معلوم نیست کی از راه می رسد. در این بین فقط مهدی مهدوی کیا فیکس تیم اینتراخت فرانکفورت است، با این همه دیگر نمی توان به وی لقب موشک اینتراخت را همچون زمان حضورش در هامبورک داد. در یک کلام باید گفت مهدی سنگین شده است.
● رقبا چه کرده اند؟
به طور حتم تیم های کره جنوبی و ژاپن را در جام ملت های ۲۰۰۷ دیدید. دیدید که این ۲ تیم با چه قدرتی در مسابقات ظاهر شدند و به مقام های سوم و چهارم دست یافتند. هیچ یک از ۲ تیم با تمام قدرت نیامده بودند، با این همه عالی ظاهر شدند و نشان دادند آینده نگری آنان هدفمند و نتیجه گرا نیز بوده است. عربستان تا فینال پیش رفت و عراق هم آسیا را منفجر کرد. استرالیا نیز به طور حتم چون شوکه شده بود، نتوانست در جام ملت ها خود راجمع و جور کند و مطمئن باشید در رقابت های مقدماتی جام جهانی حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. اما ما چه کردیم؟ با تمامی نفرات خود حتی به جمع ۸ تیم راه نیافتیم. تازه در تیمی که تشکیل شد، آینده نگری لحاظ نشده بود.
● حرف آخر!
تیمی که حرف و حدیث درخصوص سرمربی آن کم نیست، تیمی که بازیکنان خود را نمی شناسد، تیمی که برنامه ندارد و با حریفان تدارکاتی خود آشنا نیست، می خواهد در مقدماتی جام جهانی چه کند؟ با جدایی بازیکنان خوب از لیگ ایران و کوچ آنان به آن سوی آب ها، مثل سابق بازیکنان شاخص پرشماری در داخل به چشم نمی خورد.
از آن طرف هم لژیونرها افت کرده اند و امیدواری ها به آنان به حداقل رسیده است. با این اوصاف قرار است به کجا برسیم؟ فقط امیدواریم این حرکت لاک پشتی فوتبال ایران که دچار خواب خرگوشی شده است هرچه زودتر متوقف شود و شاهد به گردش درآمدن چرخ های تیم ملی ایران باشیم که مثل سابق دیگر کسی روی آن حساب ویژه ای باز نمی کند.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید