چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

بابل و جوانی دوباره


بابل و جوانی دوباره
از مارکوس بابل به عنوان یکی از مدافعان محبوب لیورپول یاد می شود که توانست ۵ عنوان قهرمانی شامل جام یوفا و سوپر جام را در ۲۰۰۱ به دست آورد. هم اکنون مارکوس بابل به عنوان یک مربی امیدوار است که بالاخره بتواند در سمت یک مربی به آنفیلد برگردد. مدافع ۳۵ ساله سابق تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ هنوز هم فکر می کند که بتواند به بازی کردن ادامه دهد، حتی بعد از اینکه توانست با اشتوتگارت در بوندس لیگا بعد از ۱۵ سال صاحب مقام قهرمانی شود.
● پیشنهاد اشتوتگارت
بابل به یوفا دات کام در طول اردوی اخیر اشتوتگارت که قهرمان آلمان ۲ به یک به گلاسکو رنجرز باخت گفت:« این آخرین فصل بازی کردن برای همیشه به عنوان بازیکن برای من بود. بعد از بازی از باشگاه اشتوتگارت پیشنهاد دستیاری برای ۲ سال دریافت کردم. اگر بخواهم صادق باشم بسیار تعجب برانگیز بود که توانستم به این زودی شانس مربیگری را به دست آورم و برای اینکه می خواهم در آینده یک مربی باشم فکر می کنم که اینجا شروع خوبی است.
بر طبق گفته بابل، اشتوتگارت، باشگاه مناسبی است که بتواند مسیر (شغل) مربیگری خود را آغاز کند زیرا اشتوتگارت تیمی است که توانسته است بازیکنان خود را به خوبی پرورش دهند در طول ۲ فصل گذشته بازیکنان جوانی مثل ماریو گومز (بازیکن فصل گذشته بوندس لیگا)، سر دار تاسکی و سامی خدیرا به تیم اول استادیوم گوتلیپ دایلمر آورده شده اند. بابل که قهرمانی یورو ۱۹۹۶ و همچنین ۵۱ بار بازی برای کشورش را در پرونده خود دارد گفت: مربی های جوان در اشتوتگارت خوب کار می کنند زیرا همه ساله یک یا ۲ بازیکن جوان را به ترکیب تیم اضافه می کنند. این فلسفه باشگاه است و هم برای اشتوتگارت و هم طرفداران باشگاه که ارتباط بیشتری با بازیکنان دارند خوب است.
● بالاترین سطح
در گذشته باشگاه بازیکنانی را خریداری می کرد که صد در صد مورد توجه باشگاه نبودند اما وقتی که خود باشگاه بازیکنان را تعلیم و پرورش دهد دیگر اینچنین مشکلاتی نخواهد داشت، این مسأله همچنین از لحاظ ملی هم خوب است. ما بازیکنان جوان، با استعداد و امیدواری داریم که از رقابت های بزرگ مثل جام یوفا و لیگ قهرمانان نمی ترسند فوتبال اروپایی ذره ای متفاوت با بوندس لیگا است اما فکر می کنم اشتوتگارت می تواند در بالاترین سطوح بازی کند و اگر بازیکنان نهایت سعی خود را انجام دهند می توانیم بر هر تیمی غلبه کنیم. در کمترین سطح ما باید به این هدف بیندیشیم که در این گروه با کیفیت ترین باشیم.
● خاطرات خوشایند
یک اتفاق جالب «بابل» هنگام بازدید از گلاسکو ملاقات با کاپیتان و همتیمی لیورپولی خود «گری مک الیستر» بود. اگرچه زمان حضور بابل در آنفیلد به خاطر بیماری کوتاه شد، هرگز هیچ چیز نخواهد توانست خاطرات ۲۰۰۱ وی را زمانی که همراه با جرارد هولیه ۵ کاپ شامل کاپ یوفا را که توانست با گل اول در وقت اضافه ۵ بر ۴ بر تیم آلاوز پیروز شوند از ذهن وی پاک کند.
بابل گفت: بهترین موقع زندگی من بود. من برای یکی از بزرگترین تیم های اروپا همراه با بازیکنانی مثل «گری» که افسانه بود به خاطر اینکه همانند یک شخصیت و مربی بزرگ در زمین بود بازی کردم و همراه هم ۵ عنوان قهرمانی را کسب کردیم. زمان واقعاً خوبی برای من بود و تنها ناراحتی من همان موقعی بود که بیمار شدم و نتوانستم به حال سابق برگردم. کمی بدشانس بودم ولی همان یک فصل برای همیشه در ذهنم ماندگار خواهد بود.
● تأثیر لیورپول
بابل اعتراف می کند:«طرفداران زیاد لیورپول مسبب زندگی اند. بابل پیشرفت های لیورپول را از نزدیک دنبال می کند و معتقد است که رافائل بنیتز با گروهی که هم اکنون در اختیار دارد قادر است هم لیگ برترانگلستان و لیگ قهرمانی اروپا را در این فصل را کسب کند. بابل افزود: این تنها فصلی است که لیورپول قادر است هم فاتح لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان شود. حقیقتاً گروه خوبی دارند، نه فقط ۱۱ بازیکن خوب بلکه ۲۵ بازیکن عالی در گروه هستند و اگر کمی خوش شانس و بدون آسیب دیدگی بازیکنانش باشند می توانند در همه بازی ها به برتری دست یابند. زیرا هم در دفاع بسیار قوی هستند و هم اینکه هافبک ها و مهاجمان خوبی به ویژه با آمدن «فرناندو تورس» مهاجمی که در سال های اخیر کمبود او را داشتند، در اختیار دارد.
● رؤیای آنفیلد
واضح است که برای بابل تمام راه ها و خاطرات به دورانی که در آنفیلد بوده است برمی گردد و پیشرفت هایش در اشتوتگارت می تواند محرک خوبی برای حضور در مرحله حذفی باشد. در واقع او به روزی فکر می کند که بتواند در سمت یک مربی به باشگاه لیورپول برگردد.
بابل اظهار کرد که می خواهم در انگلستان مربی باشم زیرا به سبک فوتبال انگلستان و بخصوص احساسات گرم طرفداران و باشگاه های بزرگی مثل لیورپول عشق می ورزم. البته شاید برگشتن به آنفیلد به عنوان مربی، رؤیایی بیشتر نباشد اما قبل از اینکه به عمل درآید راهی دشوار و کاری سخت در پیش رو است.
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید