سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

رؤیا های رنگی شائوف و وردربرمن


رؤیا های رنگی شائوف و وردربرمن
سرمربی وردربرمن ظاهراً در آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان دچار بیماری «حرافی» شده بود چون ادعای فتح این رقابت ها را داشت اما پس از پیروزی نفسگیر تیمش در بازی دور سوم مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل دیناموزاگرب و شکست ۲ بر یک در خانه رئال مادرید، تجدیدنظر در ادعاهای گذشته ضروری به نظر می رسد.
● زیبا
برمن می توانست با کسب یک امتیاز مقابل قوهای سپید روحیه مضاعفی یافته و مقابل المپیاکو به پیروزی بیندیشد؛ اتفاقی که به هر حال رخ نداد تا اوضاع فعلی اندکی تغییر یابد. شائوف که همراه سبزها هر ۲ جام داخلی فصل ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ را بالای سر برد، برنامه های خاص خود را دارد: «برای چهارمین سال پیاپی جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردیم. این موضوع دستاورد کوچکی نیست. در سال های گذشته بارها تا آستانه صعود از گروه خود بالا آمده ایم اما هنوز در آرزوی مرحله یک هشتم نهایی بسر می بریم. تا سال پیش جزو تیم های مدعی اروپا نبودیم اما اکنون شرایط کاملاً متفاوت است. از مقایسه سبزها با تیم های مطرح اروپا لذت می برم.»
● احترام
شائوف مرد «یک» باشگاهی است. او تمام دوران بازیگری خود را در «وزراشتادیون» گذراند و سپس بلافاصله روی نیمکت تیم محبوبش نشست. برمن تحت نظر این مرد ۴۶ ساله به یکی از قدرت های بوندس لیگا تبدیل شد. او در این باره افزود: «از گوشه و کنار تمجیدهای فراوانی می شنوم. برای تمام تیم ها احترام زیادی قائلم. امیدوارم رقیبان نیز ما را تحقیر نکنند.»
● رشد استانداردها
شائوف ادامه داد: «فراموش نکنید آرزوهای خاص خود را داریم؛ هرچند نباید بیش از اندازه بلند پرواز باشیم. در آلمان به عنوان یک تیم بالای جدول که می تواند جام های گوناگون را بالای سر ببرد، شناخته می شویم.
اگر فرصت حضور در رقابت های اروپایی را به دست می آورید، باید قدرت باشگاهتان را به رخ بکشید و فرصت موجود برای خودنمایی را از دست ندهید. وردربرمن پیروزی می خواهد و با نیت کسب موفقیت های فرامرزی راهی میادین می شود.»
● آسیب دیده ها
آسیب دیده های پرتعداد، معضل بزرگ تیم شائوف به حساب می آید. تورستن فرینگس، کلمنز فریتس، تیم بروفسکی، پی یروومه و کارلوس آلبرتو (ملقب به دیه گو) هنوز آماده حضور در میادین فوتبال نیستند و در عمل نتوانسته اند جای خالی کلوزه را که در فصل تابستان راهی بایرن مونیخ شد، پر کنند. این مسأله باعث نشده رؤیاهای شائوف رنگ ببازد: «سودای رقابت در سطوح بالا را داریم. در حال حاضر به خاطر وجود مصدومان فراوان، شبیه یک تیم کامل نیستیم اما مطمئناً از کمترین امکانات موجود، بیشترین بهره را خواهیم برد.»
● امتحان خوب
شائوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «بازی در لیگ قهرمانان اروپا دشوار است و شاید بازیکنان جدید باشگاه در ترافیک خاص این رقابت ها دچار سرگیجه شده باشند. اصلاً نگران نیستم چون اینجا تجربه بر جوانی می چربد و در این شرایط امکان موفقیت در اروپا بیشتر می شود. به بازیکنانم می گویم اصلاً بابت شروع غیر منتظره در اروپا ناراحت نباشند.»
● انتظارات
وردربرمن در مرحله گروهی فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا کنار بارسلونا قرار داشت و فرصت رقابت با چلسی را هم به دست آورد. آنها امیدوار بودند در فصل جاری قرعه بهتری نصیب ببرند. شکست در اولین جدال مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید با برتری احتمالی مقابل المپیاکو و لاتزیو جبران می شود؟ بدون هیچ توضیح اضافی، رؤیاهای شائوف را بخوانید: «یک بار دیگر در گروه دشواری قرار گرفته ایم. چنانچه حرفه ای باشید، اصلاً بابت نام همگروهی ها نگران نمی شوید. نکته جالب اینکه تا فصل گذشته، در لیگ قهرمانان مقابل لاتزیو، المپیاکو و رئال مادرید بازی نکرده بودیم. قوهای سپید مدعی اول هستند اما مطمئنم ۲ رقیب دیگر هم به اندازه کافی دردسر ساز می شوند.»
تجربیات گذشته، امکان صعود از این گروه را تسهیل می کند. برتری ۴ بر یک مقابل اشتوتگارت، بهترین نمایش وردربرمن در مقاطع ابتدایی فصل جاری بوندس لیگا تلقی می شود اما مردم هنوز می پرسند چه زمانی جای خالی کلوزه پر خواهد شد؟ آیا سبزها بدون او موفق می شوند؟
هر چه باشد مردان شائوف در غیاب ستاره بزرگ خود فرصت عرض اندام یافته اند. اکنون استعدادهای جوانی مانند «مارتین هرنیک» و «سباستین بونیچ» می دانند مجال درخشش را دارند. شائوف ادامه داد: «بازی های اخیر نشان داد جوانان تازه وارد تا چه اندازه رشد کرده اند. تک تک بازی ها، در آینده پدیده های وردربرمن نقش مهمی دارد. در مقابل این حریفان سرسخت به صعود فکر می کنیم. حضور در جمع ۱۶ تیم برتر؟ خواهیم دید!»
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید