شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید


رتبه سایت خود را در اینترنت پیدا کنید
هر یک از موتور های جستجوگر (مانند گوگل و یاهو) به صفحات سایت ها بر حسب الگوریتم های خاص خودشان امتیاز می دهند. هر قدر سایتی امتیاز بالاتری داشته باشد ، در هنگام نمایش نتایج search ، در خط بالاتری قرار میگیرد .و این به معنای ورودی بیننده بیشتر از سایت های جستجوگر است . اما چگونه میتوان از رتبه سایت خود در وب آگاه شد ؟
۱) اولین چیزی که این روزها بعنوان رتبه سایت ها مطرح است Pagerank گوگل است . گوگل امتیازی را بین ۰ تا ۱۰ به سایت ها و صفحات داخلی آنها می دهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم تر بودن سایت دارد . این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل باز بینی شده و تغییر میکند . برای اینکه امتیاز پیج رنک سایت های مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید میتوانید تولبار گوگل را روی IE نصب کنید ( این تولبار شامل یک بخش کوچک است که امتیاز صفحه ای را که در IE باز است نشان میدهد) و یا به آدرس www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را بشما اعلام کند.
۲) لینک های دیگران به سایت شما : برای اینکه ببینید چند سایت بشما لینک داده اند میتوانید به سایت گوگل بروید و در بخش جستجو ، آدرس سایت را با افزودن عبارت link: در ابتدای آن بنویسید .مثلا : link:www.macromediax.com
همچنین میتوانید در یاهو نیز این کار را انجام دهید . اما در یاهو باید http:// را نیز در ابتدای آدرس وارد کنید . link:http://www.macromediax.com
اینکار را در msn با وارد کردن آدرس سایتتان بصورت linkdomain:www.macromediax.com در بخش جستجو وارد کنید .
۳) سایت الکسا نیز یک رنک برای صفحات سایت ها تعریف میکند و اطلاعات نسبتا کاملی را هم در باره سایت ها ارائه میدهد .به این سایت بروید و در بخش Traffic Ranking آدرس سایت خود را وارد کنید . همانطور که می بینید امتیاز و ترافیک شما را با جزئیات کاملی ارائه می دهد . همچنین این سایت امکان مقایسه نموداری ترافیک ۲ سایت را با هم فراهم نموده است.
۴) سایت leapMarket نیز امکان مقایسه سایت شما را با سایت های رقبا در چند موتور جستجوگر بصورت یکجا فراهم میکند . شما میتوانید آدرس سایت خود را در مقایسه با ۳ سایت رقیبتان در این سایت مشاهده کنید. این سایت اطلاعات خود را از موتور های جستجوگر یاهو و گوگل و msn و Hotbot دریافت میکند و با ساخت نمودار های مقایسه ای شما را در فهم این اطلاعات یاری میکند .
● Alexa دوست طراحان وب
اگر میخواهید ببینید سایت شما در بین سایت های رقیب چقدر جلوتره چی کار میکند ؟ طبق چه چیزی خودتونو با بقیه مقایسه میکنید ؟
سایت الکسا که قدرت جستجوشو از گوگل قرض کرده در این زمینه ابزار های بسیار پیشرفته ای داره که شما رو قادر میکنه تا با بقیه خودتونو مقایسه کنید و تعداد طرفدارانتون رو هم بفهمید . وارد سایت الکسا بشین و بالای صفحه روی گزینه Traffic Ranking کلیک کنید . اسم سایت یا وبلاگتون رو بدید و enter کنید . امتیاز رنکینگ شما و سایت های مرتبط با سایت شما را در این صفحه به شما نشون میده . دکمه traffix details را اگر بزنید میتوانید امتیاز خود را در ۶ ماهه گذشته در بین ۱۰۰۰۰۰ سایت تاپ دنیا ببینید . همچنین در همین بخش یک کادر زیر نمودار هست که امکان اینو به شما میده که اسم یه سایت دیگه رو وارد کنید تا اون سایت رو با سایت شما مقایسه کنه .
سایت مارکت لیپ نیز این امکان رو به شما میده که سایت خودتونو با ۳ سایت دیگر مقایسه کنید . این سایت امتیاز شما رو در سایت های yahoo , msn , google, hotbot , AOL ,altavista با رقبای شما مقایسه میکنه و تعداد لینک داده ها به شما رو هم مشخص میکنه . همچنین میتونین خودتونو در یک زمینه خاص مثلا در زمینه آموزشی با بقیه مقایسه کنید .
▪ برای اینکه همیشه امتیاز خودتونو در سایت گوگل و الکسا بدونین :
اگه کاربر IE هستید میتونین تولبار های این دو سایت رو بگیرین و نصب کنید . تولبار گوگل تولبار الکسا
اگر کاربر فایر فاکس هستید یه extension برای این دو تا نوشته شده که با نصب اون میتونی در فایر فاکس خودتون همیشه امتیازتون رو در این دو سایت ببینید .
نویسنده : حسین شرفی
منبع : سایت ماکرومدیاx


همچنین مشاهده کنید